woofer voor ev eliminator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeanvb
    • Aug 2007
    • 4

woofer voor ev eliminator

Heb een paar jaar geleden twee eliminators van EV betrekkelijk juist nagebouwd ,enkel de woofers van ev ontbreken,daar m.i. deze zeer duur zijn bij aanschaf.Iemand een idee van een betaalbare versie die in deze kasten zou passen of er ervaring met andere drivers in deze kasten?
    Deze boxen zijn met polyester bekleed ter versteviging.iets wat ik op dit forum nooit aantref als afwerking van boxen.Nochthans zeer degelijk.
    mvg jean.
    Last edited by jeanvb; 12-08-07, 12:11.
  • salsa
    • Jan 2007
    • 1315

Dat bekleden deden ze met nep 'sky leer' ach..toen stond dat best knap!
    De Eminence Kappa 15 LF gaat prima in de Eliminator W-bin.
    Bouw er nog twee bij en je hebt een leuk beuk setje!!

Vroeger kwamen de Eliminators met hogetonen drivers in een apart plankje dat in de mond opening gemonteerd zat..Ik heb dit later eruit gehaald en aparte mid/hoog kasten voor gebouwd.

Tja..dat was vroeger....
    [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• jeanvb
      • Aug 2007
      • 4

Beste, met de polyester bedoelde ik,dat ik ze zelf met vloeibaar zwarte polyester ingewreven heb.Wat de boxen betreft is het spijtig dat er gaten zijn ingemaakt voor 18" woofers. volgens mij is Kappa 15 lf 15".
      Last edited by jeanvb; 13-08-07, 16:39.

Comment

• salsa
        • Jan 2007
        • 1315

Als er gaten gemaakt zijn voor een 18" speaker is het jammer, de achterkamer is destijds berekend voor een 15" speaker....
        De EV Eliminator W-bin is uitsluitend gemaakt voor 15" speakers, sorry..
        Als je als voorbeeld de 4518 W-bin van JBL ernaast zet zie je de verschillen.........
        Tekeningen zijn nog gewoon te krijgen op het wereld wijde web, je moet wel ff zoeken maar ze zijn er!
        De maten waren als ik goed nadenk L=100cm B=50cm D=50cm, errug krap voor een 18" speaker want ik praat over de buitenmaten!! Dus 50cm - 3.6cm (dubbel houtdikte 18mm) = 46,4 cm voor de 18" speaker....Oef!
        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• jeanvb
          • Aug 2007
          • 4

ik zou er wel een nieuwe plaat in krijgen alsook een 15 ",maar welke?
          heb daarnet de afmetingen opgenomen van de box. 800x460x500.Was een soort miniversie van de echte ev eliminators,nog horen spelen destijds,zeer goed van kwaliteit,niet groot voor verplaatsing,doch nooit de juiste woofer in gepaatst blijkbaar.
          mvg

Comment

• Rademakers
            • Jul 2003
            • 1281

Zoek een luidspreker die qua T/S-parameters zoveel mogelijk overeenkomt met het orgineel. Anders kan een Hornresp simulatie uitkomst bieden.

Mvg Johan

Comment

Working...