Subwoofer bekisting

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djmontfoort
    • Apr 2007
    • 22

Subwoofer bekisting

dag forumers,

ik wil een 2 subwoofer kisten maken ik heb al wel in het verleden wat gemaakt maar dat is een paar keer mis gegaan. ik wil 2x
    Pioneer TS-W307D2 1200Watts 12 inch Subwoofer
    gaan bestellen maar hoe groot mag de kist zijn ik wil hem graag
    ik wil hem dan 50cm hoog en 30cm breed als ik hem zo maak met een lucht gat natuurlijk komt er dan nog wel mooie bas uit. daarnaast wil ik ze niet aan een autoversterker doen maar aan een eind versterker doen, maar dan is de vraag welke kan ik gebruiken (als het kan budget versterker).

Ik hoor het wel.
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

Pioneer? Autoversterker??? Weet je zeker dat je hier goed zit?

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

"Bekisting"

Altijd geinig, boxen van beton... of niet dan?

Paul.
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Macsel
        • Jul 2007
        • 21

Ik denk dat je niet veel serieuze antwoorden gaat krijgen op deze vraag op dit forum. Speakerkasten kun je berekenen aan de hand van enkele variabelen van de speaker zelf. Voor lengte en diameter baspoort/-pijp geldt hetzelfde. Autospeakers zijn meestal gemaakt voor oneindig grote kasten: ofwel 'open-baffle' ofwel een hoedenplank. De variabelen of parameters voor het berekenen van een kast worden door Pioneer niet eens gegeven. Dus als je ze inbouwt is dat een beetje op goed geluk.

Comment

• djmontfoort
          • Apr 2007
          • 22

Originally posted by 4uss
          Pioneer? Autoversterker??? Weet je zeker dat je hier goed zit?
          Ik wil hem niet aan een autoversterker doen anders had ik het niet neergezet.., maar omdat er goede bass uit die boxen komt dacht ik maak zelf 2 kisten..

Comment

• GuntherM
            • Jan 2006
            • 163

Originally posted by Macsel
            Ik denk dat je niet veel serieuze antwoorden gaat krijgen op deze vraag op dit forum. Speakerkasten kun je berekenen aan de hand van enkele variabelen van de speaker zelf. Voor lengte en diameter baspoort/-pijp geldt hetzelfde. Autospeakers zijn meestal gemaakt voor oneindig grote kasten: ofwel 'open-baffle' ofwel een hoedenplank. De variabelen of parameters voor het berekenen van een kast worden door Pioneer niet eens gegeven. Dus als je ze inbouwt is dat een beetje op goed geluk.
            Vooral de TSW-reeks van Pioneer is bedoeld voor dit type kast. De klankkwaliteit zal zwaar tegenvallen, zulke speakers zijn gemaakt voor Car-audio.

Comment

• 4uss
              • Aug 2005
              • 578

Je moet de speakers toch nog gaan bestellen? Kun je dan niet beter andere speakers bestellen die wat meer voor het doel geschikt zijn?

Comment

• Macsel
                • Jul 2007
                • 21

Ga eens kijken bij Lautsprechershop Daar kun je beter speakers van betrekken als je wilt zelfbouwen. (Er zijn natuurlijk nog meer van dit soort sites te vinden; ook die nog meer op PA speakers zijn gericht...

Comment

Working...