zelfbouw toppen (??18Sound Kit 12??)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fish
    • Jun 2007
    • 9

zelfbouw toppen (??18Sound Kit 12??)

hollo forumlezers,
    ik wil 2 nieuwe toppen makken, doelijnden: tehater, discos en bandversterking. oftewel zeer breed. en ik heb een goede sound nodig,
    mij iedee was de 18s kit 12 te makken lekker kompakt en het vermogen is voldoende. (met dan 2 subs extern)
    in de kid 2 bevelen ze "12W700 woofer with the ND1090"
    .... drivers van 18s klinken nergens naar, dus heb ik van een bekende 2 renkus-heinz ssd 1800 16ohm 40watt rms 100w piek bij 1.6 khz (leuk spul!!) voor 2x 43 euro
    maar de 12'' woofer..... wat kan ik daar voor gebruiken, moet ik gewoon de 12w700 aanhouden? mij voorkeur gaat uit naar de 18 sound 12nd930.. of moet ik het helemaal over een andere boeg gooien, en heel andere speakers gebruiken,,, of toppen
    graag advies (het worden mij eerst zelfbouw tops)
  • fish
    • Jun 2007
    • 9

18 sound kit 12

dit zijn ze
    Welkom bij Speakerstore

dit is het ondwerp (pdf):

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

De Neodymium versie van de 12W700 is de 12Nd830, en deze kun je prima gebruiken. Die hoog drivers zijn inderdaad niet het beste wat 18 Sound maakt.
      Zelf gebruik ik uitsluitend de CP385Nd van Beyma, maar een DE25 van B&C is ook een erg leuk drivertje.
      Persoonlijk ben ik niet zo weg van amerikaanse drivers, doorgaans klinken ze erg schreeuwerig bij hogere volumes.

Succes!

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• fish
        • Jun 2007
        • 9

oke, maar ik dacht echt spesefiek aan de nd930 goede x-max (6.5) mooie Qts (0.21) en de conus ziet er gewoon lekker strak uit (die ook tegen wat water kan) of kan ik beter de nd830/700 nemen?> en ik heb thuis al wat aangeromels met de x-over ferqentie met mijn actieve xover. en ik kwam uit op 2.5 khz
        mids niemand andere sugesties geeft/heeft... of voor bijvoorbeeld de externe woofers.
        ik wil daar denk iets van de low riders of black widdow's van peavey. klinken mij mooi zacht in de ooren.
        alvast, bedankt!
        Last edited by fish; 27-06-07, 09:59.

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

Op zich zou je de 930 wel kunnen gebruiken, alleen de poort afstemming klopt dan niet meer, en dat zou voor vervelende problemen kunnen leiden.
          Als je een grill met schuim voor je speaker plaatst is het niet echt nodig om waterbestendige konus afwerking te hebben, tenzij je ze een week in de regen wil plaatsen.

Wat bedoel je precies met een externe woofer?
          Van een Black widow van Peavey ben ik niet weg, behalve het reconen.
          Zo'n Peavey is zo'n 20 jaar geleden ontwikkeld, en dat zie je meteen in simulaties. Er zijn inmiddels veel betere speakers!!

Mvg

Jack

Comment

• fish
            • Jun 2007
            • 9

thanks

oke dan neem ik gewoon de 700.
            extern bedoel ik een andere kast dus dan krijg je een 3 weg speaker systeem, met top en sub.
            maar welke sub speakers beveel je aan, of lijken je beter in die prijsklasse?
            alvast bedankt voor de zeer nutige info

Comment

• nightline
              • Oct 2002
              • 1001

Wat is je budget?

Mvg

Jack

Comment

• fish
                • Jun 2007
                • 9

buget

tja, ik ben nu gewoon geld aan het sparen... de toppen kan ik nu koppen, maar ik wil niet meer uitgeven dan 200/250 voor 1 sub speaker!!!
                ikm oet de bijpasende amps er ook noch bij koppen.
                maar ff noch een belangrijke vraag:
                -die w700 van 18-s, hebben een continu vermogen van 350 watt, en een pink noise continu vermagen van 450 watt. maar wat is dan ongeveer het RMS vermogen???
                gtoetz..
                Last edited by fish; 01-07-07, 16:29.

Comment

• luc2366
                  • Jul 2002
                  • 1161

Originally posted by fish
                  tja, ik ben nu gewoon geld aan het sparen... de toppen kan ik nu koppen, maar ik wil niet meer uitgeven dan 200/250 voor 1 sub speaker!!!
                  ikm oet de bijpasende amps er ook noch bij koppen.
                  weer iemand die dezelfde kritieke fout maakt: zelfbouw moet je NIET doen om goedkoper uit te komen! Zoals je nu redeneert ben je vooraf al gedoemd te mislukken

Comment

• purplehaze
                    • Jul 2004
                    • 692

Originally posted by luc2366
                    weer iemand die dezelfde kritieke fout maakt: zelfbouw moet je NIET doen om goedkoper uit te komen! Zoals je nu redeneert ben je vooraf al gedoemd te mislukken

nou voor 200-250 koop je erg leuke 18inchertjes waar menig fabrieksbouwer ook mee werkt.

Met zelfbouw KUN je zeker wel goedkoper uitkomen, en kwalitatief toch een goede set maken. Je moet alleen goede bewezen ontwerpen hebben, heb je die dan bespaar je op de vaak hoge marges die fabrikanten zichzelf toerekenen.

Comment

• fish
                      • Jun 2007
                      • 9

. Je moet alleen goede bewezen ontwerpen hebben, heb je die dan bespaar je op de vaak hoge marges die fabrikanten zichzelf toerekenen.[/quote]

...is de 18 sound kit 2 een goed bewezen ontwerp?....
                      tja, ik bouw mijn systeem ook niet spesefiek om goedkooper uit te kunnen kommen maar om het naaar mijn smaak en gebruik toe te passen, ik bouw al zelf. maar das hifi.
                      en ook wel om gewoon meer te wetten van te kommen over speakersbouwen etc..

maar dus, wat is het RMS vermogen dan van die 18sound 12w700 als hij 350 w piek en 450 w pink noise piek aankan????
                      iemand een iedee?? waar dat op uitkomt..
                      Last edited by fish; 04-07-07, 20:19.

Comment

• Rademakers
                        • Jul 2003
                        • 1281

Geen piek, 350 Wrms, 450 W AES.

Mvg Johan

Comment

• fish
                          • Jun 2007
                          • 9

array driver????

oke dat bedoel ik, thanks!
                          noch een puntje, mijn drivers zijn gebaseerd op array (kommen uit een bestaande PA) is dit hinderlijk als de bouw kit dat niet is en ik wel die array drivers inbouw? want die klinken wel!!!!!
                          ik weet niet of het zo goed werkt als ik ze echt in combinatie gebruik met speekers die niet het geluid weg gooien(array). en hoe ze dan klinken op de langere afstand van een gemideld thater, blijt de sprijding maar vooral rijking van het geluid, dat wel in evenwicht in opzichte hoog en mid,laag

dus voor nu vere mijn idee

-18 sound kit 12"

-met de 12W700 woofer
                          -en een 1800 renkus-heinz driver van 16ohm (uit dat array systm)
                          dan een schijdings filter van 2.6 khz
                          na de schding van de hoge tonen wil ik een regelbaare weerstand platsen zodat ik mijn pa tje optimaal kan afregellen.
                          -amp van 2x 400watt
                          (supper bedankt voor jullie hulp!!)

en dan kommen de sub(s)........ moet noch een ideetje over kommen.

Comment

Working...