Geschikte HF bij Peavey Black Widow 15"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jon
    • Jun 2007
    • 2

Geschikte HF bij Peavey Black Widow 15"

Hoi,

ik heb een paar Peavey Black Widow 1505-KADT 15" speakers liggen die ik wil gebruiken als basis voor een setje 2-weg kasten. De kasten zullen worden gebruikt als kleine PA voor een popband (evt met losse subs). Nu ben ik op zoek naar geschikte HF drivers en CD horns voor in deze kasten.

Peavey zelf gebruikt de RX22 of 22XT drivers, maar die vind ik een beetje schel klinken. Aangeraden crossover punt is 1.8Khz, maar ik denk dat de Black Widows best ietsje hoger kunnen.

Bi-ampen met een actieve crossover is een optie.

Hier de specs van de 1505-KADT:[INDENT]Continuous: 350W
    Program: 700W
    AES: 600W
    SPL: rond de 100db
    [/INDENT]
    Hier een freq plotje:

Suggesties voor bijpassende, betrouwbare en liefst betaalbare HF drivers en CD hoorns zijn van harte welkom!

Groetjes - Jon -
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

hallo John,

kijk eens voor B&C of beyma

maar je kan natuurlijk ook je driver dempen d.m.v. een aantal weerstanden parralel en in serie te zetten
    1,8 K is naar mijn mening best hoog voor 15"

m.v.g.
    Luke

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

gezien het plotje mag je zelfs op 3,5 a 4 khz nog kantelen.. En daarna ben je geen 2"cd meer nodig, maar kun je het ook met een 1 of 1,4 af..

Comment

• JVS
        • Mar 2004
        • 317

Originally posted by MacGyverSounds
        gezien het plotje mag je zelfs op 3,5 a 4 khz nog kantelen.. En daarna ben je geen 2"cd meer nodig, maar kun je het ook met een 1 of 1,4 af..
        Laat dit alleen een on-axis situatie zijn... Een 15" driver tot 3,5-4KHz laten doorlopen moet je NIET doen. Bij dergelijke frequenties gaat je 15"er erg bundelen en krijg je nooit meer een nette egale spreiding.. ca. 1,5KHz is voor een gangbare 15"er echt het maximale waarmee je nog een redelijke spreiding kunt bereiken..

Comment

Working...