Berekenen hoorngeladen sub's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj boja
    • Apr 2006
    • 56

ja heb ze al paar keer gezien op marktplaats , helaas woon ik in Belgie en is het meestal wel ver .Maar blijven zoeken en zal ze wel vinden .
    Als dit kan tot 40 hz en dan met stevige topkast moet dit wel lukken voor 500 man .

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Wat ik bedoel met sub is eigenlijk vanaf 40hz , dit is nu niet haalbaar met 1 glijbaan per kant . Zou dit kunnen met 2 per kant ?
      Hangt er vanaf wat 1 glijbaan haalt. Gemiddeld kun je stellen dat je per verdubbeling van het aantal hoorn geladen kasten (zoals glijbanen) zo'n 5 Hz lager gaat.

En wat bedoel je met grote hoorngeladen kast
      Een grote hoorngeladen kast of meerdere kleinere hoorngeladen kasten (waar alles tot zo'n 350 liter klein is).

Door de lage Qts gaat zo'n luidspreker niet laag, zeker niet in een enkele glijbaan. Zet je er echter meerdere in een stack weg dan maak je als het ware één grote hoorngeladen kast, waar zo'n speaker het beste tot zijn recht komt.

Die luidspreker in een hoorngeladen kast zal dus pas laag gaan als deze in grote stacks of in één grote hoorn wordt geplaatst.

Als je al glijbanen hebt zou ik voor meer glijbanen gaan, liefst van het zelfde model, of in het geheel iets anders.

Mvg Johan

Comment

Working...