subwoofer kist maken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djmontfoort
    • Apr 2007
    • 22

subwoofer kist maken

ik heb al velemalen gebrobeert om een goeie subwoofer te maken maar er komt steeds geen goed geluid uit en nu wil ik een keer een goeie maken,
    mijn vraag is dan nu ook hoe doe ik dat ik weet wel dat ik een kist moet maken maar hoe groot moet het zijn en moet er plankjes in voor de lucht wegen van de bas en voor het geluid.

hier heb ik foto's van me speaker en crossover geloof ik maar daar kan ik me sub op aansluiten dit heb ik 2x die box ook.

dit is dat crossovertje(denk ik maar het werkt wel als ik me box erop aan sluit)

dit is de woofer ik heb er 2 van ze zijn 200 watt en ik denk 4 ohm

dit is het ontwerp ik wil die boxen in de kist doen dus je kan ze dan niet zien kan dat, dat ik ze geheel weg werk in de kist. moet ik ook met buisen werken voor de bass ??

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

greetz,

Jeroen van Montfoort
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

een crossovertJE waarvan je de parameters niet kent ("Sony", is dat een professioneel filter?) en woofers waarvoor hetzelfde geldt... geen beginnen aan dus. Ofwel moet je experimenteren tot het goed klinkt... succes in dat geval.
    Lees er via de zoekfunctie eens e.e.a. op na m.b.t. het zelfbouwen van luidsprekers... daar zul je heel wat van opsteken en tevens leren dat je er op deze manier niet komt op een goede manier.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jens
      • Aug 2004
      • 1067

ik zou je eerst eens flink in het forum gaan verdiepen en is gaan zoeken naar wat een beetje merken zijn om wat moois van te bouwen. Ook bouwtekeningen kun je zat vinden en je kan ze zo groot en gek maken als je zelf wil.

Succes

[edit-onzin verwijderd]
      Last edited by Mathijs; 09-05-07, 01:17.

Comment

• Xmax
        • Jan 2006
        • 59

djmontfoort,

Winisd downloaden, die rekent zo een 4th of 6th bandpass box voor je uit.

Comment

• djmontfoort
          • Apr 2007
          • 22

Jongens jullie hebben geleik maar ik dacht ik maak een leuke kist met goedkoope speakertjes.. ik dacht meschien komt er wat uit maar alvast bedankt

Comment

• Xmax
            • Jan 2006
            • 59

Jaaahaaa, de jongens hierboven hebben deels gelijk, het is jammer dat je het merk niet weet, misschien staat hij dan in winisd database, of je zoekt hem op in google, om achter de parameters te komen.
            Met deze goedkope speakers [ zoals boven genoemd ], kan je dan wel een goedkope subwoofer bouwen, met misschien een te gekke weergave [ voor hun doen ]
            En wat die jongens op dit forum bouwen is natuurlijk klasse op hoog niveau.

Ik zelf zou er achter aan gaan, om te weten wat het merk is, dan kunnen we je misschien helpen.

Comment

• Mathijs
              Moderator
              • Aug 2002
              • 1353

Beste Mensen. Iedereen moet ergens beginnen dus hou het a.u.b. een beetje netjes.

Dank u voor de medewerking.

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Probeer eens een vierkabt kastje te maken waar deze speaker 'frontloaded' (aan de voorkant dus..) in de kast te plaatsen.
                Zet op de hoeken (voorkant waar de speaker zit) een blokje en daar zet je de kast op.
                Dit noemen ze 'downfire' dus je speaker 'blaast' eerst naar de vloer..
                Ik denk dat je deze kast het beste gesloten kan houden, het lijken mij 'Car woofers' en je vertelde ook dat ze 4 Ohm zijn, dus in een gesloten kast zullen ze wel wat doen...
                Maak twee kastje van 30x30x30 cm van ong.15mm MDF en je hebt twee leuke subje!
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• laserguy
                  • Jun 2003
                  • 2755

en die afmetingen verzinnen we zonder ooit maar iets van TS-parameters van die woofers te kennen... knap hoor
                  Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Jason_
                    • Jun 2006
                    • 98

Originally posted by Xmax
                    het is jammer dat je het merk niet weet, misschien staat hij dan in winisd database, of je zoekt hem op in google, om achter de parameters te komen.
                    Speakers van de gamma in winisd ?
                    Einde bericht.

Comment

• Xmax
                      • Jan 2006
                      • 59

Ik denk ook niet dat in de database van winisd speakers van de gamma staan, dat is ook optie waar "Hij" geen kans maakt, zijn tweede optie is het merk opsporen, en dan mazel hebben dat de t/s parameters bekent zijn.
                      Vervallen deze opties, dan word het inderdaad natte vingerwerk.

Comment

• skuff
                        • May 2009
                        • 4

Ik denk ook niet dat in de database van winisd speakers van de gamma staan, dat is ook optie waar "Hij" geen kans maakt, zijn tweede optie is het merk opsporen, en dan mazel hebben dat de t/s parameters bekent zijn.
                        Vervallen deze opties, dan word het inderdaad natte vingerwerk.
                        Is het mogelijk om zonder enige informatie behalve watt, en diameter van de bass box, een goede inhoud te bepalen voor een kast er om heen?
                        of is het gewoon nutteloos werk?
                        Zou hier iemand mij willen helpen met het "natte vingerwerk" ?

Info over me box die ik kan vinden:

Subwoofer Dimensions (W x D x H) 7.60 in. x 7.48 in. x 10.71 in.

Frequency Response 40 - 20000 Hz
                        Last edited by skuff; 14-05-09, 18:28.

Comment

• Carl
                          • Nov 2000
                          • 907

Nee, dat is onmogelijk!
                          Probeer het woord "BOX" ook eens te vertalen........ (tip: box = engels)

Het enige dat je kunt doen is een kistje maken en proberen hoe het klinkt, eerst gesloten, niet goed? dan met een gatenzaag er een gat in maken, misschien nog een en nog een......
                          Je zou geluk kunnen hebben en er een redelijk geluid uit krijgen. Misschien werkt het en misschien niet. Gebruik goedkoop materiaal, zoals spaanplaat, dan zijn je experimenten ook nog betaalbaar.

Comment

Working...