Tunning van MTL 2 met sigma pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

Originally posted by ivo
    In dit geval niet.
    Je beaam het zelf.
    Ik beaam helemaal niets, je haalt gewoon enkele posts door elkaar.
    De originele MT-2L is wél geschikt om een Eminence in te stoppen, de plannen die op internet circuleren NIET. (en waarschijnlijk zijn die laatste hier alwéér gebruikt)

Je vindt de juiste plannen maar op 1 site (en daarvoor moet je portugees kennen)...
    Last edited by luc2366; 22-03-07, 20:51.

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Originally posted by ivo
      Of de verkeerde speaker.
      ...wacht trouwens nog steeds op je berekeningen die aantonen dat deze speaker niet geschikt is voor deze ORIGINELE kast

Comment

• EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

Originally posted by luc2366
        ...wacht trouwens nog steeds op je berekeningen die aantonen dat deze speaker niet geschikt is voor deze ORIGINELE kast
        Ik wacht daar eigenlijk ook op.Ik ben 3 jaar geleden MTL2's beginnen bouwen, naderhand toen mijn kasten klaar waren en ze op het net te vinden waren heb ik talloze mails ed. gekregen voor de plannen en is men in Nederland en Duitsland massaal MTL's beginnen bouwen.Met ook de Sigma's erin.Naderhand heb ik enkel maar mails terug ontvangen dat men het resultaat geweldig vond en dat met zo een "goedkope" speaker...
        Dus ik denk dat die sigma's zich misschien toch wel vrij goed voelen in hun MTL2 kast.

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

Originally posted by EVfreak
          Ik wacht daar eigenlijk ook op.Ik ben 3 jaar geleden MTL2's beginnen bouwen, naderhand toen mijn kasten klaar waren en ze op het net te vinden waren heb ik talloze mails ed. gekregen voor de plannen en is men in Nederland en Duitsland massaal MTL's beginnen bouwen.Met ook de Sigma's erin.Naderhand heb ik enkel maar mails terug ontvangen dat men het resultaat geweldig vond en dat met zo een "goedkope" speaker...
          Dus ik denk dat die sigma's zich misschien toch wel vrij goed voelen in hun MTL2 kast.
          hey EV, op jou reactie heb ik gewacht Alles ok met je?

(PS: ben jij die gek dan die de plannen aan iedereen doorgeeft dat iedereen massaal deze kasten gaat bouwen? duh)
          Last edited by luc2366; 23-03-07, 12:46.

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Ik heb nooit beweert dat de Eminenceniet geschikt zou zijn in de ORGINELE kast!!!!

Als de Eminence niet presteert in de kast van de OPP dan zal de kast verkeerd zijn OF (en dat is wat ik heb gezegdt) de tekening die de OPP gebruikt is berekend op een ANDERE speaker dan de Eminece IN DAT GEVAL is de gekozen speaker de verkeerde.

Druk ik mij onduidelijk uit of ........
            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• luc2366
              • Jul 2002
              • 1161

Originally posted by ivo
              Ik heb nooit beweert dat de Eminenceniet geschikt zou zijn in de ORGINELE kast!!!!

Als de Eminence niet presteert in de kast van de OPP dan zal de kast verkeerd zijn OF (en dat is wat ik heb gezegdt) de tekening die de OPP gebruikt is berekend op een ANDERE speaker dan de Eminece IN DAT GEVAL is de gekozen speaker de verkeerde.

Druk ik mij onduidelijk uit of ........
              nee Ivo, wat je zegt klopt maar je interpreteerd mij wel verkeerd

BTW, mss heeft de OPP z'n plannen wel van jou site gehaald. En dan is het wél de geschikte woofer maar...

Comment

• EVfreak
                • Jan 2006
                • 146

hey EV, op jou reactie heb ik gewacht Alles ok met je?

(PS: ben jij die gek dan die de plannen aan iedereen doorgeeft dat iedereen massaal deze kasten gaat bouwen? duh)
                Haa Luc,...

Pffff,ja,wanneer ik dit forum en andere bekijk is dat wel een grote flater die ik gemaakt heb.Ik had de plannen moeten houden en boxen voor iedereen beginnen maken...Dan had ik nu mooi geld verdiend.Maar zo ver heb ik toen niet na gedacht. Verder is met mij alles goed en breid ik mijn EV-verzameling rustig uit(net nog 2 DX34a aangeschaft)

Comment

• Dirk van der Lei
                  • Feb 2007
                  • 11

Heb je wel gecontroleerd of de speakers niet uit faze staan. dan draagt het ook niet. Zeker op een afstand valt het dan helemaal weg.
                  Gr Dirk

Comment

• soundmaker
                    • May 2006
                    • 16

Heb vandaag een originele kast geopend en volgens mijn plan zijn alle afmetingen juist tot ik op de achterzijde naar de serie nummer ging kijken.Daar stond ipv MTL2 iets helemaal anders namelijk DML-2181 dus wel degelijk een verkeerd plan hoewel de buitenafmetingen identiek zijn
                    en op het eerste gezicht binnenin ook.Waar zit dan het verschil??

Comment

• Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

ik weet dat de ev's uit die tijd een processor hadden, met wat filterwerk erin.. Geen standaardfilter, mar een beetje meyer-achtig, zeg maar..

misschien dat m daar de kneep zit??

Comment

• salsa
                        • Jan 2007
                        • 1315

Originally posted by soundmaker
                        Heb vandaag een originele kast geopend en volgens mijn plan zijn alle afmetingen juist tot ik op de achterzijde naar de serie nummer ging kijken.Daar stond ipv MTL2 iets helemaal anders namelijk DML-2181 dus wel degelijk een verkeerd plan hoewel de buitenafmetingen identiek zijn
                        en op het eerste gezicht binnenin ook.Waar zit dan het verschil??
                        Dit zijn de zelfde kasten (Delta Max DMLow en Manifold Technology MTL-2)maar het grote verschil zit 'm in de processor en dan voornamelijk de kantelfrequenties.Vooral omdat deze subs per serie andere toppen heeft, de Delta Max heeft 12 of 15 inch frontloaded toppen en de MTL-2 Top heeft hornloaded drivers.
                        Mijn idee is dat je wel een 'echte' EV processor erbij moet gebruiken want anders gaan de speakers echt over de zeik! Ik heb ook gehoord dat de Beyma Lx60 18 inch beter presteert dan de orginele EV EVM180A speakers
                        De Eminence Sigma pro heb ik geen ervaring mee.....

Salsa
                        [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• luc2366
                          • Jul 2002
                          • 1161

Originally posted by salsa
                          Dit zijn de zelfde kasten (Delta Max DMLow en Manifold Technology MTL-2)maar het grote verschil zit 'm in de processor en dan voornamelijk de kantelfrequenties.Vooral omdat deze subs per serie andere toppen heeft, de Delta Max heeft 12 of 15 inch frontloaded toppen en de MTL-2 Top heeft hornloaded drivers.
                          Mijn idee is dat je wel een 'echte' EV processor erbij moet gebruiken want anders gaan de speakers echt over de zeik! Ik heb ook gehoord dat de Beyma Lx60 18 inch beter presteert dan de orginele EV EVM180A speakers
                          De Eminence Sigma pro heb ik geen ervaring mee.....

Salsa
                          ook intern zijn er verschillen! Zo uit het hoofd: de plaats waar de woofers gemonteerd worden en het aantal (en de grootte) van de openingen in de achterkamer (beide volgens mij niet zo belangrijk) MAAR ik dacht ook de plaats en de grootte van de poort, en dat...
                          Last edited by luc2366; 30-03-07, 09:43.

Comment

• salsa
                            • Jan 2007
                            • 1315

De verschillen hangt voornamelijk af van de serie periode, de DML Delta Max is geleverd vanaf 1988 en heeft in de jaren erna nogal wat verschillende EV speakers in z'n behuizing gehad. Er zijn veel problemen geweest met de controle van de speakers in deze kasten, vandaar misschien de afwijkende maten per produktie modellen van de bass poorten.De processors zijn essentieel bij deze kasten daardoor zijn er verschillen. Maar, EV heeft wel destijds de bedoeling gehad om 1 type laagkast te bestukken met 2 type EV speakers, 1 model voor de Delta Max (DML218) en 1 model voor de Manifold technology (MTL-2).
                            Er zullen wel meer kasten op de wereld zijn die afwijkend zijn, dus je zal niet gauw de 'juiste' tekening tegenkomen!!

Paco
                            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• soundmaker
                              • May 2006
                              • 16

ben al wel teweten gekomen dot de delta max een f-3 heeft van 35 Hz en de mtl2 , 45 Hz . Weet iemand hoe men de poort moet nameten ? DE MTL2 heeft een Fb van 37 Hz, dus een lengte van +/- 50 cm.Waarom is dan de eerste sleuf (22.9 x 9.5 ) dan 21.6 cm van de uitgang geplaatst.

Comment

• Pajan
                                • Jun 2006
                                • 12

Mtl 2b

Hallo collegas,

Ik ben mijn portugees eens op gaan halen en ja hoor de plannen gevonden in autocat echter er ontbreeken nog al wat gegevens op de tekening. En volgens mijn info heeft Eminence de speaker uit productie genomen. of zij er nog ergens voorraaden?
                                Probleemen zijn er niet dit zijn uitdaagingen

Comment

Working...