adaptor 2x 2 inch drivers op een hoorn

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Ruud
    • Jan 2003
    • 93

adaptor 2x 2 inch drivers op een hoorn

Jullie vinden het misschien een rare vraag maar is het mogelijk om 2x een lichte 2 inch mid drivers te koppelen door middel van een adaptor op een 2 inch hoorn?
    en is dat te krijgen ?
    ik weet wel dat je een adaptor kan krijgen van 2 x 1inch drivers adaptor met een monduitgang van 2inch bijvoorbeeld van Beyma de AM-221

DJ Ruud oet Limbabwe
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

Nee, en ik zie het nut er niet van in. Punt 1 : 2x 2" driver heeft qua uitstroom opening ca. 3 รก 3,5" hoorn nodig, anders loopt de compressie nog verder op, en je geeft aan dat het lichte drivers gaat.
    Kun je niet beter 1 goede driver aanschaffen ipv 2 zwakke?
    Punt 2: het nut van een 2"driver komt alleen tot z'n recht als deze sterk genoeg is aangedreven en het diafragma voldoende sterk is, anders gaat deze vervormen en wordt het geluid rauw en schreeuwerig.
    Je kunt dan nog beter een goede 1" gebruiken dan een slechte 2".

Groeten

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• jerre
      • Jun 2003
      • 286

Hier heb ik ook een vraag over, ik zit in m'n topkasten met een dubbele 12" + een 2". Gaat perfect, maar de 2" mist het sprankelend hoog. Nu ik kan hem bijvijzen tot enigsinds acceptabel, maar toch niet juist wat ik wil.

Je kan zeggen zet er dan een supertweeter bij, maar die plaats is er eenmaal niet meer in de kast.
      Wat ik me afvraag, zou ik zo'n adapter niet kunnen gebruiken om de 2" samen met een 1" te gebruiken? Of bestaat er een oplossing om 1 of 2 supertweeters in de hoorn te plaatsen (een soort hybride oplossing)?

De gebruikte hoorn is de TD560 van beyma (http://profesional.beyma.com/ENGLISH...?pdf=TD560.pdf) icm een SMC60 (http://profesional.beyma.com/ENGLISH...?pdf=SMC60.pdf)
      nu gij en dan ikke weer

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

in de EV MT2-H zitten die adaptors wel dacht ik.

maar... waarom is er geen plaats in je kast voor een supertweeter? die kan je toch gewoon voor 1 van de 12" plaatsen? is geen enkel probleem

over welke "lichte" 2" heb je het trouwens?

Comment

• DJ Ruud
          • Jan 2003
          • 93

ik ben er maar over aan het brainstrormen
          ik heb er zien staan maar het rendement is gewoon laag vandaar 2 stuks op een hoorn

PAL AUDIO - professionele audio van TMC pro audio uit Bodegraven
          zal wel uit China komen
          misschien zijn er mensen met ervaringen met deze 2 inchers
          ik wilde evt deze wel alleen gebruiken voor het mid bereik (van ongeveer 1200Hz-7000Hz)

misschien is het helemaal niks
          ik weet het dus niet
          DJ Ruud oet Limbabwe

Comment

• Speakertje
            • Mar 2005
            • 462

Leuke site, ik zie overal RMS watt: ...db staan
            M.v.g. Sander
            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• jerre
              • Jun 2003
              • 286

Misschien voor de duidelijkheid even een kale versie van de top:

Ik vrees dat de diepte van de 12" niet genoeg gaat zijn en helaas zijn ze niet horn loaded.
              nu gij en dan ikke weer

Comment

• nightline
                • Oct 2002
                • 1001

@ DJ Ruud: Welke driver gebruik je, wellicht dat je een driver met een hoger rendement kunt monteren.

@Jerre: Jerre gebruik een andere driver, bijv. een CP650ti of CP750ti.
                Mocht je nog iets meer geld hebben en een slechte rug dan kun je ook nog voor de Neodymium versie kiezen.

Groeten

Jack