12" aktor toppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pimm87
    • Mar 2006
    • 35

12" aktor toppen

Zijn er hier mensen die zich al wel eens gewaagd hebben aan het kopieren van een HK actor top? We hebben zelf zo'n setje gehad, en weet nog dat er best wat geluid uit dit toppen kwam.

Ik ben van mijn plan om de nexo ps10 kloons te maken/aan te schaffen afgestapt, mede door de noodzaak van een nexo processor, en denk er nu aan om 4 box 12 (b&c) topjes te maken. Lekker compact en licht, en niet erg duur. Alleen de SPL ligt een heel stuk lager dan die van die actor toppen, dus vroeg me af of hier misschien bouwtekeningen heeft van vergelijkbare 12" toppen (passief).
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Is het niet netter om een concept te gaan bouwen waar niet door een fabrikant een (gepatenteerd?) claim op wordt gelegd?
    Volgens mij zijn er genoeg kasten te bouwen die;
    1. beter klinken
    2. redelijk simpel en netjes te bouwen zijn
    3. vul maar aan!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Pimm87
      • Mar 2006
      • 35

Wellicht is dat inderdaad beter. Misschien is mijn vraagstelling dan ook wat verkeerd geformuleerd. Helaas ben ik nog niet erg thuis in de "speakerwetenschappen", en een eigen concept bouwen gaat me dan ook echt niet lukken. Via fora en site's probeer ik dus 12" constructies te vinden, het liefst met monitor hoek en een aardig SPL. Over 10" en 15" is genoeg te vinden, misschien heeft hier iemand een 12" tip voor mij?

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Heb je hier iets aan ?

Welkom bij Speakerstore

Welkom bij Speakerstore

AUB

sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Pimm87
          • Mar 2006
          • 35

Hey Sis,

Bedankt voor je tip. Ik had zelf de BOX 12 van B&C als in m'n hoofd, omdat op de B&C site alles mooi staat voorgekauwd. Helaas zit er bij niet alle andere constructies die ik op internet kan vinden een sheet of graph met specificaties als de SPL enzo. Daarom vroeg ik me af of iemand hier ervaring heeft met één van de andere constructies (of specifacties van heeft), zodat ik een beetje kan vergelijken. Ik ben eigenlijk opzoek naar kastjes met een hogere spl.

Edit: ik zie dat ook bij de 18sound een specsheet zit. Iemand misschien nog andere suggesties?
          Last edited by Pimm87; 23-02-07, 19:24.

Comment

Working...