Geen maximum powergrafiek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Xmax
    • Jan 2006
    • 59

Geen maximum powergrafiek

Hi guys,

Als ik een niewe speaker in de database van winisd invoer, krijg ik niet alle grafieken te zien, waaronder maximumpower, cone excurtion, port velocity,etc...
    Hoe kan dit????

Grt.
  • Rademakers
    • Jul 2003
    • 1281

Dat klinkt alsof je één van de essentiële parameters vergeten bent in te vullen: Fs, Qts en Vas. Daarnaast voor een aantal van de genoemde tabbladen; Pe en Xmax.

Mvg Johan

Comment

• Xmax
      • Jan 2006
      • 59

Ja Johan, het was even zoeken hoe een new driver in database in te voeren.
      Wel valt mij op dat Xmax in de T/s parameters niet word gegeven,dit zijn de specs van de speaker;

Speaka CPA10-100 [Conrad electronics]

Revc =7.1 ohm
      Fs =56.28 hz
      Qts =0.43
      Qms =3.01
      Qes =0.51
      Vas =39.38 Ltr
      Sd =0.033 [de komma zit bij winisd op een andere plaats]
      BL =12.53 TM
      Cms =249.68uM/N
      Mms =32.01 g
      Mmd =28.52 g

Grt.

Comment

• Leinad
        • Apr 2004
        • 153

Daar is je antwoord dus! De Xmax wordt gebruikt bij het uitrekenen van de conus excursie, maximale belasting e.a. Als de Xmax wordt overschreden zal je dit terugzien als een dip in de maximale belasting. Dit betekent niet dat de speaker aan z'n grenzen zit qua electrisch vermogen, maar wel aan mechanisch vermogen. Boven deze waarde gaat de speaker zich niet lineair gedragen, omdat de spreekspoel de magneet verlaat. Verder is het dan de vraag of je speaker heel blijft bij dergelijke excursies (krachten op de conus).
        Last edited by Leinad; 23-12-06, 18:12.

Comment

• Xmax
          • Jan 2006
          • 59

O.k Leinand,ergens wel logisch, al die missende graphs hebben natuurlijk met die onbekende xmax te maken.
          Je zou hem ook kunnen berekenen met; Xmax = Vd x Sd, maar Vd word ook al niet gegeven.
          Deze speakers waren wel goedkoop, en zou een kleine Xmax geen reklame zijn om die in de T/S te vermelden
          Voor de rest begrijp ik de theorie van de Xmax, Xlim wel

Bedankt
          Grt.

Comment

Working...