echt sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

echt sub

beste

nu ik mijn geluidsset zo ongeveer in orde heb ben ik alweer aan het kijken om deze nog "beter" te maken.

nu ben ik dus op zoek naar een ontwerp om een kast te bouwen die mijn set kan aanvullen met het echte laaaaaag . de set bestaat uit een 18" W-per kant met daarop een behoorlijke 12"/1" top .
    maar omdat de W-bins niet echt laag gaan maar wel een hoog rendement hebben in het "gewone laag" .
    is er ergens een ontwerp liefst dubbel 18" dat zeker de 35 hertz haalt en toch de W-bins kan bijhouden ?
    de dubbel 18" manifold lijkt mij interessant maar kan er geen plannen van vinden wat toch wel belangrijk is wil ze beetje de maten van de W-bins geven zeker Qua breedte en hoogte de diepte is zo heel belangrijk niet !

alvast heel erg bedankt
    greetzz
  • All-round Sound
    • Feb 2006
    • 289

Hallo DJ BJ,

een manifold met een w-bin combineren is niet echt een goede optie
    een manifold of eigelijk de MT2
    vloekt met andere subs ofwel verdraagt ze niet

het is simpeler om gewoon 2 nieuwe w-bins of 4 totaal ander type subs te bouwen
    voorbeeld
    2 x een enkel 18" W-bin
    of totaal wijzigen en
    2 of 4 218 subs bouwen
    of b.v. 4 x de eaw SB850zR
    of 4 x de X1 sub
    of een set bashoorns met 1 of 2 x 18" of 2 x 12"
    of een set bandpas kasten

als je 2 w-bins koppeld gaat je freq. ook iets naar beneden
    dus 2 per kant

m.v.g.
    Luke
    ============================
    sub moet je voelen
    Last edited by All-round Sound; 10-12-06, 16:49.

Comment

• EVfreak
      • Jan 2006
      • 146

Originally posted by DJ-BJ-sl
      beste

nu ik mijn geluidsset zo ongeveer in orde heb ben ik alweer aan het kijken om deze nog "beter" te maken.

nu ben ik dus op zoek naar een ontwerp om een kast te bouwen die mijn set kan aanvullen met het echte laaaaaag . de set bestaat uit een 18" W-per kant met daarop een behoorlijke 12"/1" top .
      maar omdat de W-bins niet echt laag gaan maar wel een hoog rendement hebben in het "gewone laag" .
      is er ergens een ontwerp liefst dubbel 18" dat zeker de 35 hertz haalt en toch de W-bins kan bijhouden ?
      de dubbel 18" manifold lijkt mij interessant maar kan er geen plannen van vinden wat toch wel belangrijk is wil ze beetje de maten van de W-bins geven zeker Qua breedte en hoogte de diepte is zo heel belangrijk niet !

alvast heel erg bedankt
      greetzz
      Een enkele Manifold(2X18") loopt tot een 30à32Hz,zet je er 2 of meerdere naast elkaar dan gaan ze nog dieper.Nu zou je deze kasten willen gaan aanpassen(maten veranderen)? Ik kan je van uit eigen ervaring zeggen dat dit absoluut niet werkt,van het moment dat je aan de kast begint te sleutelen is het resultaat volledig omzeep gezien het niet gewoon een beetje de tunnellengte e.d. aanpassen is...het is geen simpel BR kastje.
      Een Manifold moet je gebruiken zoals die is.
      Ik hoop je hiermee een stukje verder geholpen te hebben

Comment

• DJ-BJ-sl
        • Jul 2004
        • 172

@ all-round sound : is er geen type kast die zou kunnen samenwerken met een W-bin ? denk dan bv. aan een simpele dubbel 18" frontloaded basreflexje ?
        maar voor de duidelijkheid ze werken in een verschillend frequentiegebied
        @evfreak : nee wil ze niet gaan veranderen zoek gwn een kast die ongeveer dezelfde grote van front heeft als de W-bin gwn puur om het uitzicht van zo een stack

heb zelf ook al gedacht om een 2de W-bin per kant bij te zetten maar dan kom ik zo een 5hertz lager en dacht dat een W-bin alleenstaand tot zo een 70hertz loopt (dacht ik toch ) dus dan kom ik nog niet echt laag
        bedoeling is toch zowieso tot altijd een goei 40 hertz te komen met een mooie balance voor de rest van het systeem erbij.

Comment

• Robin.vd.Have
          • Nov 2005
          • 165

Als je met 2 kastjes per kant max wil werken zal het toch een compleet nieuw subsysteem worden.
          Er zijn eigenlijk niet echt sub die lekker samengaan met Wbins.
          Het word dus of meerdere wbins per kant of een setje nieuwe subs.

Ik zou voor simpele dubbel 18" of enkel 18" BR kastjes gaan. Makkelijk te bouwen en een goed rendement. Zeker als je er een aantal per kant stapelt.

M.V.G

Comment

• All-round Sound
            • Feb 2006
            • 289

Hallo DJ-BJ,

als je 2 18" W-bins per kant gebruikt kom je rond de 40 Hz uit
            MITS
            JE DE KASTEN GOED BOUWD EN TUNED

een W-bin loopt enkel +- v.a. 60 Hz
            met de juiste afregeling kom je op +-50 Hz uit
            ook is de speaker van belang
            een grote X - max met een hoge Bl en een sterk membraam
            geen orginele JBL dus
            kijk eens voor BEYMA , 18 Sound , RCF of zelfs eminencé

wel zal je altijd een piek hebben in de hogere bas freq.

gewoon een extra W-bin bouwen
            hoogdoorlaat op 40 Hz en 24 dB
            en laagdoorlaat tussen 100 & 150 Hz 12 db

en als je persé naar 35 Hz wil
            sloop het binnengedeelte uit de W-bin en maak er een CW sub van
            2 x de 18" schuin naar binnen kantellen
            en een mega grote en diepe baspoort aan de zijkanten
            of gewoon een BR kast
            maar dan heb je wel 2 exact dezelfde speakers nodig
            met een hoge BL een grote X-max en met een sterk membraam

ik heb veel heel veel feesten en optredens met 2-Wbins per kant gedaan en eigenlijk nooit de freq. onder of rond de 45Hz gemist
            zowel met house terror trance rock hardrock techno disco bands enz.

een normale BR kast kan gewoonweg niet de geluid druk produceren bij eenzelfde vermogen en speakers als een W-bin

succes
            m.v.g.
            Luke
            Last edited by All-round Sound; 13-12-06, 12:36.

Comment

Working...