Xmax probleem RCF L15P200AK

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Ruud
    • Jan 2003
    • 93

Xmax probleem RCF L15P200AK

Hallo mijne heren,
    Zoals misschien bij jullie bekend is
    is dit de bekende EAW type SB150

Nu heb ik die precies nagebouwd
    nu merk ik dat de bassen ontzettend goed doorkomen maar als ik het volume omhoog draai dan merk ik dat de speakers erg gauw over de Xmax gaan dan hoor je "pok pok pok ".

Ik denk volgens de vu meters op ongeveer 200Watt of zo
    De versterker is 1000Watt RMS in 8 Ohm en komt ook helemaal niet in clip of zo

Wat heb ik fout gedaan ?
    De gebruikte actieve crossover heb ingesteld met een hoogdoorlaat van 30hz(standaard knopje) dit zou toch goed moeten zijn
    Als de schuifjes van de equalizer van 40 en 50Hz stuk lager zet dan is het wel wat opgelost

Of zou dat 'normaal' zijn?
    denk het niet.....
    wie heeft deze ook nagebouwd
    Volgens mij heeft Sis deze ook gebouwd
    DJ Ruud oet Limbabwe
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Even zoeken.... Pizza!

Staan al diverse topics over op het web...

Heb dus zelf ook de SB150R gebouwd, maar dan met de RCF L15P200 speaker erin... Had eerst geen last van dat geklapper, maar vorige keer toch gehoord, maarja stond er ook een CA12 op die 300 watt speaker...

Sis heeft btw, originele EAW kasten, of niet SiS?

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Heb ze ook nagebouwd, en gebruik ze 2 per kant op een EV CP3000S amp.
      Filter met de AC one van EV met lowcut op 40 Hz, en de LPN op 50 Hz met +5 dB. Gaat als een speer, en ik heb geen last van pok pok pok.
      (Gebruik ze vooral bij live R&B bands)

Je lowcut van 30 Hz lijkt mij te laag. Fb = 43 Hz, en daar moet je dus eigenlijk niet onder komen. Daarnaast dient de lowcut wel minimaal 18dB/Oct te zijn...

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• ivo
        • Jul 2003
        • 390

Er is al veel geschreven over deze kasten.
        Ook dat Eaw bij 35hz er +3 db bij zou doen.
        Vergeet niet dat deze merken met controllers met daarin compressor/limiters werken.
        Ik heb deze kasten zelf ook nagebouwd, zowel met de RCF als met een B&C, de RCF was inderdaad snel aan zijn eind, de B&C's kunnen met gemak (2 per kant) 1600 watt 4 ohm aan, je weet niet wat je overkom, zeg ik wel bij dat ik de low-cut op 46 hz heb staan.
        Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Freek Fokker
          • Aug 2003
          • 495

20hz 24dB b/w - 80hz 24dB b/w
          35hz +5dB Q=2.00

Dit zijn de EAW settings.
          Zelfs met alleen een 80hz low-pass erop kunnen ze enorm veel hebben. Gewoon doordrukken werkt best goed met die kastjes hoor. Kapot gaan ze in ieder geval niet snel.
          SR20DET

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Inderdaad, ik heb de originele met de AK erin
            Ik stuur daar makkelijk 1500 watt in zonder probleem, maar wel met de originele processor van EAW
            Je zal een beetje moeten experimenteren met filters enzo , dan komt het heus wel goed
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

Working...