Vervangen van hoge en middentonen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hillaars
    • Oct 2006
    • 18

Vervangen van hoge en middentonen

[FONT=Times New Roman]Beste,[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Voor ik mijn hele verhaal begin wil ik toch even vermelden dat mijn vraag wat amateuristisch over kan komen, vergeleken met alle andere topics op dit forum. Ik ken namelijk niet zo heel veel van geluid ed. Maar toch zou ik er graag heel wat over bijleren. [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Het is het volgende: In ons jeugdhuis hangen 4 luidsprekers, pioneer CS901. Zeer goede luidsprekers, zeker voor een simpel jeugdhuis. [/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Maar al geruime tijd is de klank zeer dof. Na wat nader onderzoek bleek dat van allevier de luidsprekers de hoge en middentonen niet meer werken. Waarschijnlijk door verkeerd gebruik. [/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Nu hadden wij graag, op een zo goedkoop mogelijke manier, deze boxen hersteld. We dachten eraan om nieuwe hoge en middentonen aan te kopen. Maar daarbij moeten we rekening houden met onze financiele toestand. Je begrijpt wel wat ik bedoel zeker? En aangezien het om een jeugdhuis gaat, hoeven we niet het allerbeste kwaliteit te hebben. [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Dus we zochten naar nieuwe hoge en middentonen. Maar al gauw bleek dat niet zo eenvoudig te zijn. Vandaar deze post. Ik had graag jullie ervaring gebruikt als hulpmiddel in onze zoektocht. [/FONT]

[FONT=Times New Roman]Even onze boxen specificieren:[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Pioneer, type CS-901; 220W[/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Voor meer info, zie de tekening.[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]Er zit ook een cross-over in, met 1 spoel en 2 condensatoren. (1.5 en 2.7 µF)[/FONT]
    [FONT=Times New Roman](Ik ben zeker dat er niets aan de cross-over scheelt.)[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Nu is mijn vraag: Door welke, niet te duren, hoge en middentonen kan ik deze vervangen? Hoeveel zou dit ongeveer kosten?[/FONT]

[FONT=Times New Roman]U zou ons heel goed kunnen helpen![/FONT]

[FONT=Times New Roman]Hopend op snel antwoord,[/FONT]

[FONT=Times New Roman]Jeugdhuis Krak, Avelgem[/FONT]
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Goekope oplossing is even kijken op de site van Conrad.nl (of .be ?)

Ze hebben wel een aantal "huismerk" setjes die bijna niets kosten, gewoon kijken of je een beetje in de buurt van de diameters komt, en dan komt het helemaal goed.

Je kan ook nog even kijken in de webshop van deze site, maar dan kom je in een betere kwaliteits klasse, met een wat hoger prijskaartje.
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...