Heren,
Volg zeer geinteresseerd jullie topic.
Ben ook een enthousiaste zelfbouwer.
Echter,
Uitgaande van de veronderstelling dat je een eindresultaat wilt hebben dat zich kan meten met de betere -zo niet de beste- apparatuur die kant en klaar te koop is, ik vraag mij het volgende af:
Denken jullie dat de schakelingen die tot nu toe de revue zijn gepasseerd, en vervolgens door jullie wordt samengebouwd en van voeding worden voorzien zullen voldoen aan criteria zoals:
* Signaal-ruisafstand (>100dB??)
* Kanaalscheiding (>70 dB)
* Vervorming (< 0,01%??)
* Oversturingsreserve (12-22dBu)
* Dynamisch bereik (>96dB)
Enzovoort,
Oftewel de algemeen geldende specificaties voor de goede (nog niet eens beste) apparatuur.
Met name analoge compressors en zo hebben de neiging om heel veel ruis en vervorming te introduceren!
En ik schrok al helemaal van de opmerking over het gebruiken van een TL074!
Wat een ruisbak. Verwacht toch minsten het gebruik van NE5532 / NE5534 oid
Dus, wat mij betreft een leuk project, maar met onzeker uitkomst.
Koop ik toch maar liever een DBX driverack van 599 euro die precies doet wat jullie willen, en met goede specs....................................
Paul
*
Volg zeer geinteresseerd jullie topic.
Ben ook een enthousiaste zelfbouwer.
Echter,
Uitgaande van de veronderstelling dat je een eindresultaat wilt hebben dat zich kan meten met de betere -zo niet de beste- apparatuur die kant en klaar te koop is, ik vraag mij het volgende af:
Denken jullie dat de schakelingen die tot nu toe de revue zijn gepasseerd, en vervolgens door jullie wordt samengebouwd en van voeding worden voorzien zullen voldoen aan criteria zoals:
* Signaal-ruisafstand (>100dB??)
* Kanaalscheiding (>70 dB)
* Vervorming (< 0,01%??)
* Oversturingsreserve (12-22dBu)
* Dynamisch bereik (>96dB)
Enzovoort,
Oftewel de algemeen geldende specificaties voor de goede (nog niet eens beste) apparatuur.
Met name analoge compressors en zo hebben de neiging om heel veel ruis en vervorming te introduceren!
En ik schrok al helemaal van de opmerking over het gebruiken van een TL074!
Wat een ruisbak. Verwacht toch minsten het gebruik van NE5532 / NE5534 oid
Dus, wat mij betreft een leuk project, maar met onzeker uitkomst.
Koop ik toch maar liever een DBX driverack van 599 euro die precies doet wat jullie willen, en met goede specs....................................
Paul
*

. (is er iemnad die dat uit kan/wil leggen ? )
en dat gaat mij te ver !
Comment