18 Sound Bph-18

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • scouzy
    • Aug 2001
    • 39

18 Sound Bph-18

Hallo allemaal,

Ik zou graag de bouw van mijn 2 BPH's van 18SOUND met jullie willen delen.
    Maar misschien eerst iets over mijzelf. Ik ben een 22 jarige student tandheelkunde aan de KULeuven met een beperkte hoeveelheid geld en vrije tijd (wat hier en daar wat zal verklaren). Ik volg dit forum nu al 5 jaar lees en leer veel met jullie mee, maar post zelden of nooit iets...

Nu, om terug te komen op mijn luidsprekerkasten.Voor ik aan dit paar begon heb ik al wat kleinere niets betekenende kastjes gebouwd, maar dit project wou ik wat "grootser" en preciezer aanpakken .

Waarom nu die PBH?

- Ik zocht een paar stevige kasten voor thuis (en vanaf hier ga ik al gek verklaard worden)
    - Een stevige sound met een hoop reserve

-->Bouw dan een simpele bass-reflex 15 inch ! Ja maar daar had ik net geen goesting in... Het mocht wat groter.
    -->En dan nog 2 ? Jep, ik zweer bij stereo.

- Nu in die BPH kunnen 3 verschillende woofers , zonder door de fabrikant gegeven wijzigingen , worden gebruikt. Ik ging voor de
    zwaarste; de 18LW1400 (4ohm) (meteen ook de kaap van 1000 watt AES overschreden)
    - Qua rendement ligt deze kast vrij hoog (voor de 18LW800 en de 18W1000 en iets minder voor de 18LW1400)
    - Qua frequentieweergave rond de 45 tot 110 Hz (weer voor de eerste twee) Mijn vermoeden was dat de 18LW1400 nog wat lager
    kon.
    Uit een eerste testje (waarover later meer) bleek dat 35 Hz nog te doen was.

Tot zover de excuses

Op naar de bouw:

Ik heb alles in een fotoalbum gegoten, te vinden op:
    Image gallery

misschien hier en daar toch een woordje uitleg;

Al het hout voor 1 kast . Ik "koos" voor MDF voor de iets beter acoustieke eigenschappen , makkelijkere afwerking en uiteraard de prijs.In totaal 3 platen van 244mm X 122mm