L15P200AK of 2226H

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan-andries
    • Dec 2004
    • 50

Ik heb zelf soundpower topkasten met daarin dubbel 15inch (2226h) + HF driver. Deze bevallen me wel en als je ooit eens brokken maakt, vind je meteen wel onderdelen. In configuratie zonder sub lopen deze van 35Hz tot 1,2kHz en in conf met dubbel 18 inch subs eronder laat ik deze lopen van 45Hz tot 1,2kHz als ik me niet vergis. Midweergave vind ik zeker niet slecht, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet veel vergeleken heb met anderen. Ooit heb ik ook JBL monitors gehad met deze 2226h erin en ook hier ondervond ik niet echt problemen bij de midweergave.

Comment

• Tommes
      • Sep 2005
      • 60

Daarstraks 4 JBLs gaan halen. De kogel is dus door de kerk.
      200€/2226. Niet slecht denk ik.
      Nu nog kastjes maken.
      Da gaat weer een ander paar mouwen worden.
      If it ain't broken, don't fix it.

Comment

• jan-andries
        • Dec 2004
        • 50

Wil je dubbel 15inch kastjes maken of enkel 15inch? Als je die van mij eens wilt komen bekijken, beluisteren moet je maar eens iets laten horen, denk dat ik niet zo heel ver van je woon.

Comment

• Tommes
          • Sep 2005
          • 60

Hey jan-andries (en de rest ook natuurlijk:-),

Ik ben wel van plan van 4 topjes te maken met dus elk maar één 15".

Ik vrees dat ik daarom weinig ga hebben aan een luister sessie.
          Maar toch bedankt.

Als je me daarentegen tips kan geven over hoe ik de kasten kan/moet maken, dan wil ik altijd wel eens langs komen, maar dan moet de afstand wel meevallen.

trouwens, als er nog mensen zijn die me tips kunnen geven over de bouw van een kast...

Groetjes
          If it ain't broken, don't fix it.

Comment

• rolandinjo
            • Oct 2006
            • 1

2226h

p.s. jbl 2226h is een bas speaker geen sub laag, maar ook geen mid
            65-1200hz.. met een rendement van 97.3db (dit is hoger dan opgegeven via fabrikant, daar is ook de prijs naar)

ideale volume van een 2226h is ongeveer 73L dan ligt het -6 db punt in het laag op 65hz,

je kunt de kasten groter maken, maar dan gaat het inpuls en inpedantie rare dingen doen.

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

met een rendement van 97.3db (dit is hoger dan opgegeven via fabrikant, daar is ook de prijs naar)
              Waar baseer je dat op?

Mvg Johan

Comment

• DJelmer
                • Apr 2009
                • 1

Kan ik van de JBL 2226H geen subkasten maken..? zoja.. welke dan het beste? 2x15" of enkel..?

Greetzz....

Comment

Working...