Verschillende vragen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hankiephankie
    • Aug 2006
    • 3

Verschillende vragen

hallo,

ik ben van plan om 2 x jbsystems SP12/200 (200 watt dus) te kopen (deze zijn 8 ohm)

nu heb ik al ligen hier: 2x excalibur x 13.03 aan 200 watt (130mm woofer, 16mm dome tweeter en 12mm piezo tweeter) (deze zijn 4 ohm

nu is mijn vraag kan ik deze aletwee samen gebruiken om in een kast in te bouwen ? aangezien ik er 2 heb van 4 ohm en 2 van 8 ohm of maakt dit niet uit ? ook zou ik: 2 x cross-over's kopen met de volgende specs: cn-3 7 Khz (12db/oct) power rms: 100 watt.

zijn deze cross over's goed ? of heb ik er van 200 watt nodig ?

en tenslotte: zal dit alles te samen werken ?

Mvg, Hankiephankie
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

om eerlijk te zijn:

gooi al die piezo's en bende weg en bouw een paar fatsoenlijke 12"1"toppen met knappe componenten waarvan tekeningen zat zijn te vinden op internet

denk dat je met jouw plan het nog geen half jaar uit houd omdat het ook nergens naar zal klinken

je kan alles wel in een kast bouwen en aansluiten maar heb je al een kast er voor berekend ???

ik zou eert is even flink gaan rondsnuffelen op het forum en is kijken naar wat andere mensen gebouwt hebben

vedere een 130mm woofer??? meest praten we over de maat in inches bijvoorbeeld 12"of 15" met een bepaald vermogen en de daarbijhoorende specs

het lijkt wel simpel een box bouwen.......

succes ermee

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Jens, hulde!
      Zelden zo'n net en comleet en daarnaast ook erg ziinig advies zo kort en bondig geformuleerd gezien op het forum.
      Top!
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...