Welke kast voor deze woofer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ockbolz
    • Apr 2006
    • 21

Welke kast voor deze woofer

hallo, ik heb 2 18" craaft speakers en wil hier graag kasten voor bouwen.
    ik kan alleen nergens een bouwtekening vinden, het moeten basreflexkasten worden, iemand enig id?
    ik heb zelf al basreflexkasten gebouwd naar een ontwerp voor de beyma px-1000
    maar ik vind de speakers er niet echt denderend in klinken, het geeft niet echt basdruk wat uiteraard wel mijn bedoeling is,

dit zijn de specificaties van de speakers, alleen mijn speakers zijn 4ohm i.p.v 8ohm

Der 470 mm große und 175 mm tiefe Tieftöner für einen Ausschnitt von 426 mm eignet sich für den Frequenzbereich von 50-2000 Hz. Er verfügt über eine lange 100 mm-Schwingspule, die eine große Auslenkung ermöglicht.
    Belastbarkeit (RMS): 600 W
    Impedanz: 8 Ohm
    Resonanzfrequenz fs = 49 Hz
    Gleichstromwiderstand Re = 5,0 Ohm
    Kennschalldruck SPL = 101 dB (1W; 1m)
    Äquivalenzvolumen Vas = 292 Liter
    Freiluftgesamtgüte Qts = 0,39
    max. Auslenkung xmax = +/-5 mm
  • marten77
    • Jul 2006
    • 68

Hier heb je een idee:

Dit is een kast van 175ltr. inhoud, er staat niet direkt bij op welk frequentie ze de poort hebben getuned !!

Als je hem tuned op 50hz. dan zijn je poorten zoals op de foto!!! (4x)12x12cm en een lengte van 5cm.

Ik hoop dat je hiermee wat kan doen

Marten77

Comment

• mverdult
      • Dec 2003
      • 123

Ik heb zelf ook Craaft speakers, 4X de 18XR800. Heb basreflex kasten gebouwd met dubbel 18" erin. De bouwtekening staat hier : http://www.speakerplans.com/index.php?id=ludog
      Eventueel kan ik je wel foto's toesturen van de kasten, ik stuur ze aan met lab.gruppen versterkers. Veel succes eventueel met het bouwen......

Comment

Working...