hallo, ik heb 2 18" craaft speakers en wil hier graag kasten voor bouwen.
ik kan alleen nergens een bouwtekening vinden, het moeten basreflexkasten worden, iemand enig id?
ik heb zelf al basreflexkasten gebouwd naar een ontwerp voor de beyma px-1000
maar ik vind de speakers er niet echt denderend in klinken, het geeft niet echt basdruk wat uiteraard wel mijn bedoeling is,
dit zijn de specificaties van de speakers, alleen mijn speakers zijn 4ohm i.p.v 8ohm
Der 470 mm große und 175 mm tiefe Tieftöner für einen Ausschnitt von 426 mm eignet sich für den Frequenzbereich von 50-2000 Hz. Er verfügt über eine lange 100 mm-Schwingspule, die eine große Auslenkung ermöglicht.
Belastbarkeit (RMS): 600 W
Impedanz: 8 Ohm
Resonanzfrequenz fs = 49 Hz
Gleichstromwiderstand Re = 5,0 Ohm
Kennschalldruck SPL = 101 dB (1W; 1m)
Äquivalenzvolumen Vas = 292 Liter
Freiluftgesamtgüte Qts = 0,39
max. Auslenkung xmax = +/-5 mm
ik kan alleen nergens een bouwtekening vinden, het moeten basreflexkasten worden, iemand enig id?
ik heb zelf al basreflexkasten gebouwd naar een ontwerp voor de beyma px-1000
maar ik vind de speakers er niet echt denderend in klinken, het geeft niet echt basdruk wat uiteraard wel mijn bedoeling is,
dit zijn de specificaties van de speakers, alleen mijn speakers zijn 4ohm i.p.v 8ohm
Der 470 mm große und 175 mm tiefe Tieftöner für einen Ausschnitt von 426 mm eignet sich für den Frequenzbereich von 50-2000 Hz. Er verfügt über eine lange 100 mm-Schwingspule, die eine große Auslenkung ermöglicht.
Belastbarkeit (RMS): 600 W
Impedanz: 8 Ohm
Resonanzfrequenz fs = 49 Hz
Gleichstromwiderstand Re = 5,0 Ohm
Kennschalldruck SPL = 101 dB (1W; 1m)
Äquivalenzvolumen Vas = 292 Liter
Freiluftgesamtgüte Qts = 0,39
max. Auslenkung xmax = +/-5 mm

Comment