Aansluiten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-BJ-sl
    • Jul 2004
    • 172

Aansluiten

Ik heb 1 proefmodel van de 12"+1" toppen (van in een eerder toppic) klaar.
    Heb deze getest door ze actief aan te sturen . Mid op een versterkerkantje en hoog op een versterkerkantje.

Nu wil ik de kasten ook zo gaan aansturen dat de speakers werken met een ingebouwde filter , passief dus.

de ingang is een 4polige speakon , er zou dan nog 1of ander schakelaar tussen moeten om te kunnen switchen tussen passief en atief .

heb hier ergens gelezen dat er iemand was die dit al had klaargespeeld maar kan het nergens meer terug vinden .

zou iemand me kunnen helpen ?
  • johan1988
    • May 2006
    • 40

Bij onze community 920's zit een knopje waar je kunt kiezen voor biamp mode, als je die aanzet, is het zo dat 1+ en 1- mid word, en 2+ en 2- voor hoog (of anders om)

Het kan zijn dat ik niet gelijk heb, ik ben ook geen geluidstechnici.

Comment

• ronny
      • Dec 2002
      • 2138

Een extra speacon er in die je dan alleen maar aansluit voor passief of actief(naar je eigen keuze)...?

mvg
      ronny
      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJ-BJ-sl
        • Jul 2004
        • 172

ja is een mogelijkheid die ik zelf ook al in gedachten had.

maar wel het gewoon door 1 speakon hebben, het moet gaan heb het hier al ergens gelezen maar vind het maar niet meer trug.

greetzz bart

Comment

• David21
          • Mar 2005
          • 94

er is inderdaad een manier om het op te lossen met inwendige bedrading, en een schakelaar, maar die schakelaar zou dan 2 dubbelpolige onderbrekingen moeten hebben, om het veilig te spelen.
          een normaal gesloten, en normaal open contact.

Comment

• jurjen_barel
            • Jun 2003
            • 3148

Zou kunnen.

Een schakelaar erin bouwen die zowel paar 1 kan doorsturen naar een filter, als de kring van paar 2 onderbreekt.

Comment

• ebels
              • Jan 2006
              • 28

Met de volgende schakeling moet het realiseerbaar zijn:
              Online foto's bestellen bij Pixum ★ Foto printen op premium papier van FUJIFILM ✓ Snelle levering ✓ Laat nu foto's afdrukken!

De schakelaar bestaat uiteraard uit een enkele behuizing met vier aparte wisselcontacten.
              Groet ebels.
              Last edited by ebels; 21-05-06, 15:05.
              Putting the B back in the Bass.

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

volgens mij kun je de mid-wisselaar gewoon laten zitten, en heb je dus aan 1 dubbelpolige wisselschakelaar genoeg om alleen het hoog van de scheider af te halen, en op 2+2- te zetten.

Maw :

Mid +- komt altijd van het filter , (en dus van 1+1-)
                Hoog +- komt Of van het filter, Of van 2+2-

Comment

• theo
                  • Nov 2001
                  • 503

Of

Zoals DAs het deed bij de rf212.
                  Doorverbinding maken in een speakonplug.
                  Dus altijd bi-amp en als je dan de speakon plug met de doorverbinding in de tweede ingang drukte was ie passief.
                  Werkte altijd perfect.

Comment

• @lex
                    • Jul 2006
                    • 1086

Hee DJ-BJ-sl,

Afhankelijk van wat je wilt zal je een of twee schakelaars moeten gebruiken. Indien je met twee schakelaars aan de slag gaat (neem van die industriele knuppelschakelaars, die zijn degelijk) dan kan je die mechanisch verbinden. Dit kan bijvoorbeeld door ze aan elkaar te lassen of een strip kunststof te voorzien van twee gaten. EAW doet dat op die manier en dat werkt goed. Zorg er wel voor dat de handen van leken, etters en domme mensen de schakelaar tijdens gebruik van de speakers niet kunnen omschakelen...

groeten, @lex
                    Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Freek Fokker
                      • Aug 2003
                      • 495

Op de KF650 top zit bijv. zo'n oplossing, 2 schakelaars aan elkaar verbonden met een stuk plastic. Maar dat is omdat er geen schakelaars zijn met zoveel contacten.
                      SR20DET

Comment

Working...