Welke kast voor deze woofer?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Datron
    • Sep 2005
    • 6

Welke kast voor deze woofer?

Hallo allemaal,

Na aanleiding van dit onderwerp: http://www.forums.licht-geluid.nl/fo...ad.php?t=15032
    zou ik toch graag een kast willen bouwen voor deze woofer.
    Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Latest news coverage, email, free stock quotes, live scores and video are just the beginning. Discover more every day at Yahoo!

Ik heb tot nu toe nog niks geen verdere specificaties van deze woofer.
    Is er ook een standaard ontwerp van een kast waar ik mee kan experimenten of denken jullie dat het niks wordt?

bvd. Datron
  • Decitech
    • Mar 2006
    • 63

Foto's doen het niet:

Sorry, this GeoCities site is currently unavailable.

Maargoed, zonder specificaties kunnen we niks, of het dan wat wordt tja, dat hangt van je eisen af. Als jij een zware ferarri met een fiat 1.1 liter motor een leuke combinatie vind dan moet je zeker gewoon een kast bouwen die je mooi vind. Of de woofer dan goed presteerd maakt toch niks?

Groeten..
    "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• Datron
      • Sep 2005
      • 6

Tja mijn eisen zijn niet zo heel hoog. Ik wil gewoon proberen een zo goed mogelijk geluid te krijgen met deze woofer.
      Misschien als jullie de woofer zien dat je dan een bepaalde vorm of maat van de kast kan geven? Een soort van vuistregel zeg maar.

ps. ik heb de foto's kleiner gemaakt om het bestand te verkleinen.
      Ik mag van geocities maar 4.3 Mb per uur aan data genereren.

Comment

• Decitech
        • Mar 2006
        • 63

Originally posted by Datron
        Misschien als jullie de woofer zien dat je dan een bepaalde vorm of maat van de kast kan geven? Een soort van vuistregel zeg maar.
        Ik raad je aan om jezelf eens te informeren over luidspreker(bouw). Er bestaat namelijk niet zoiets als een vuistregel. De vorm van de speaker is naar mijn mening altijd rond, dus daar kan je het ook niet aan aflijden.

Wat je wel kan doen is, de speakers te laten doormeten door een bedrijf, zodat je de parameters hebt. Dan kun je leuke kaste bouwen/laten bouwen, zodat je ook een goed resultaat behaald. Wanneer je de parameters hebt kun je met winsId kasten gaan berekenen.

Als je dit allemaal teveel moeite is, lijkt mij de beste keus om de speaker in een kast te mikken, met geen poorten. Dus een dichte kast.

Groetjes
        "If you like the resonsance you're going to bounce''

Comment

• bertuss
          • Jan 2002
          • 816

Gezien de kleine motor (magneet)
          Zal de kast en woofer, pas beetje presteren bij een redelijk grote reflex kast. (150-200 liter) afgestemd bv op een 55 hz.
          Zal missichein ietwat boemerig overkomen, maar strak gecontroleeerd sublaag, zul je zonder specs niet verkrijgen.

eventueel zou je een standaard hoorn sub kunnen maken ervoor.

www.speakerstore.nl heeft mooie intwerpen zoals bv, de folder horn 15.

suc6! en laat eens weten wat je ermee hebt gedaan

Comment

• nightline
            • Oct 2002
            • 1001

Originally posted by bertuss
            Gezien de kleine motor (magneet)
            Zal de kast en woofer, pas beetje presteren bij een redelijk grote reflex kast. (150-200 liter) afgestemd bv op een 55 hz.
            Zal missichein ietwat boemerig overkomen, maar strak gecontroleeerd sublaag, zul je zonder specs niet verkrijgen.

eventueel zou je een standaard hoorn sub kunnen maken ervoor.

www.speakerstore.nl heeft mooie intwerpen zoals bv, de folder horn 15.

suc6! en laat eens weten wat je ermee hebt gedaan

Eerst geef je aan dat de aandrijving niet erg sterk lijkt, en vervolgens adviseer je een folded horn , terwijl die juist een sterke aandrijving nodig heeft.

Je eerste advies lijkt mij wel geschikt, en begin gewoon met een te lage afstemming van de poort. Hierdoor is deze te lang, hierdoor kun je hem makkelijker tunen ( inkorten ).

Groeten

Jack