Hybride 18 inch + Tops 12 +1 inch.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Decitech
    • Mar 2006
    • 63

Hybride 18 inch + Tops 12 +1 inch.

Hallo,

Ik ben zojuist terug van Ivo, heb de hybrides gehoord, en deze klinken erg goed. Hij had een lowcut van 56 hz erop, maar ik had niet zo iets van *heej ik mis iets* ze gaan dus laag genoeg naar mijn mening.

Over de druk valt niet te twisten, deze drukken echt GOED door.
    Ik stond op 30 meter afstand en kon de druk nog in me maag voelen.

De tops waren ook perfect, er is al veel over verteld, de DE250 van b&c.
    Deze klinkt echt perfect geen greintje schellheid te horen ook niet als ze super hard staan! Voor mensen die dus een compacte set willen hebben met een goede bass die goed doordrukt en tops die mooi zuiver/helder/warm klinken, voor pak een beet 150/200 personen moet je echt eens aankloppen bij Ivo.

Voor de geinteresseerden heb ik hier een aantal foto's.

Groetjes

Sjors Vink
    "If you like the resonsance you're going to bounce''
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

Ben van de week ook bij IVO langs geweest, vond eerlijk gezegd de 12" toppen minder klinken dan de 15" toppen die die toen nog had staan.de 12 " top miste gewoonweg iets in het mid laag (klonk een beetje neuzig).De hybride subs vond ik persoonlijk voor een toepassing van zo'n 200man goed gaan, alleen miste ik hier duidelijk het sublaag in.Dan waren de b2 subs echt een stuk lekkerder (alleen zijn deze kasten vrij groot en dragen niet zo ver).Voor binnen zijn de b2 echt perfect voor buiten of in feesttenten heb ik liever een hoorngeladen kast zoals de Das Audio st 218).succes groeten arjan

Comment

• ivo
      • Jul 2003
      • 390

Het "neuzelige" heb ik er uit weten te krijgen. Daarnaast had ik de kasten nog niet gedempt toen jullie er waren. Ik hou binnenkort weer een meeting dan staan deze toppen erook, kom nog een keer luisteren.

Het klop dat de hybride geen sublaag geven, daar zijn deze kasten ook niet voor gemaakt, freqentiegebied 56-104Hz. Daarnaast waren de kasten die jullie gehoord hebben ook niet deze hybride maar mijn eigen ontwero HS118, die nog "gefijn tuned" moeten worden, ook deze zullen met de meeting te beluisteren en te vergelijken zijn.
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Decitech
        • Mar 2006
        • 63

Ik weet niet precies wat je met neuzelig bedoelt, maar deze toppen missen absoluut! geen mid. Dat de toppen niet laag gaan is logisch en ook niet de bedoeling, ik ben dan ook niet van plan om ze fullrange te gebruiken, anders had ik uiteraard wel 15 inch gepakt, daartegenover vind ik dat ze erg goed presteren in het mid bereik. Ze klinken juist erg lekker in het mid, vooral met spraak. Het ligt natuurlijk ook aan de speaker die erin zit, want ik weet niet of je dezelfde 12 inch bedoelt als die ik erin heb.
        De mijne is van RCF namelijk, de MB12G301. En het hoog is zoals ik al zei de DE250.

Over de hybrides, zoals Ivo al aangaf, deze zijn niet gemaakt voor sublaag, en het is logisch dat een B2 lager gaat, deze heeft sowiejzo al een koppeling van -3/4 hz(?) omdat er 2 woofers in 1 kast zitten, en het is een bandpass kast, deze gaan over het algemeen genomen erg laag.

De hybrides hadden een lowcut van 56 hz erop, maar ik vond het zelf erg meevallen, vond ze laag genoeg gaan!
        Het leukste is de druk in deze kastjes, ik stond op 30 meter afstand, en kon daar de bass nog enigsinds in me maag voelen.
        Last edited by Decitech; 03-04-06, 08:25.

Comment

• extremebottens
          • Mar 2006
          • 153

Wanneer gaat de meating plaatsvinden?

Ben benieuwd en wie gaan er allemaal komen?

Groetjes

Comment

• sis
            • Jul 2003
            • 3305

Originally posted by extremebottens
            Wanneer gaat de meating plaatsvinden?

Ben benieuwd en wie gaan er allemaal komen?

Groetjes
            Ik zou graag willen komen , maar het probleem is de afstand en de tijd die ik niet heb om die KILOMETERS te rijden
            sis
            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Decitech
              • Mar 2006
              • 63

Originally posted by sis
              Ik zou graag willen komen , maar het probleem is de afstand en de tijd die ik niet heb om die KILOMETERS te rijden
              sis
              Ben blij dat je KAN rijden!

Zou ook graag komen om te kijken en vergelijken, maar het zit er voor mij niet in, ben immers 17.

Comment

Working...