Afwerking van kasten

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • extremebottens
    • Mar 2006
    • 153

    #16
    Dan een andere vraag:

    Als je eerst kiest voor Trimide en later toch Warnex op je kasten wilt maken kan dat dan na licht schuren zo over de Trimide?

    Groetjes,

    Martin Ottens

    Comment

    • Needmoresound
      • Apr 2005
      • 170

      #17
      grill

      Ik ga toch voor trimide, ik hou meer van mat.
      En nog een vraagje tussendoor.
      Hoe kan je het best de grill op maat maken?
      tussen 2 planken klemmen en afslijpen?
      of tussen 2 planken klemmen dan buigen en de metaalmoeheid zijn werk laten doen?
      of knippen? of??

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #18
        Je kan inderdaad behoorlijk netjes recht slijpen langs een smalle strook hout, als tip kan ik je mee geven om van die heeeele dunne doorslijp schijven te kopen, dus niet de standaard dingen van 5 mm dik.
        Wij hebben ze op het werk van 1,5 mm dik en dat slijpt zo ontzettend lekker joh !

        Ik denk dat je alleen even langs de betere ijzerboer moet om er aan te komen, ik ben ze -nog- niet tegen gekomen in de bouwmarkten (misschien wel bij Hornbach)


        Maar als je de mogenlijkheid hebt om het te -laten- knippen op een slag schaarbank is dat helemaal mooi (Vergeet buigen en wachten op metaal moeheid......)

        Wil je het helemaal high tech, dan moet je het langs de randen 2,5 cm om laten zetten en een stuk of 8 moertjes (M6) aan de binnenkant van die rand laten lassen.
        Vervolgens boor je in je kast tegenover liggende gaten en kan je het vanaf de zijkant vast zetten, zodat je aan de voorkant geen schroeven ziet! (werkt helemaal mooi met gestoffeerde kasten!!!)


        suc6
        Last edited by beyma; 05-04-06, 11:07.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • ivo
          • Jul 2003
          • 390

          #19
          Trimite kan je heel goed schoonmaken met een nat/vochtige doek.
          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

          Comment

          • Needmoresound
            • Apr 2005
            • 170

            #20
            oke dat moet gaan lukken, misschien kan ik op school wel de guilutineschaar gebruiken. En die laatste manier met lasse laat ik wel zitten, ik doe er wel een laagje speakerschuim / boxvilt (noem ik dit goed?) overheen.

            Comment

            • Freek Fokker
              • Aug 2003
              • 495

              #21
              Trimite en Warnex, ik kan die twee nooit uit elkaar houden. Die Fohnn kastjes, glanzend zwart met van die parel achtige structuur, is dat nou vergelijkbaar met Trimite of Warnex? En Martin W8 is dan het tegenovergestelde van de Fohnn afwerking, mat grijs met lichte korrel structuur. Welke is welke?
              SR20DET

              Comment

              • jack
                • Apr 2002
                • 1090

                #22
                Trimite kan je heel goed schoonmaken met een nat/vochtige doek.

                Zeker 30 liter ervaring met trimide!!! (in bijna tien jaar)

                Als het net geverft is ziet het er schitterend uit.
                Na 4 weken kun je weer gaan verven.

                Probeer biervlekken maar eens te verwijderen van trimide.

                één methode werkt!! .............. schuurpapier.

                Nee dank je wel!!

                en daarbij is warnex een stuk goedkoper (athans voor mij)

                warnex 10 Liter 140 euro
                JVM sound de NEXO specialist

                Comment

                • ivo
                  • Jul 2003
                  • 390

                  #23
                  Ik heb zelf mijn kasten in de trimite, geen problemen mee! ze gaan elke week in de verhuur.
                  Alles heb zijn voordelen en nadelen. wat voor de een voordeel is, is voor de ander een nadeel. Zelf vind ik de glans niet mooi van Warnex.
                  Dat je na drie minuten na kan rollen is niet al te best, je trekt de coating dan van zijn ondergrond en je heb kans op baanen (streepen).
                  Per week gaat er een liter of 5 bij mij door! ( kasten die ik coat voor klanten met trimite ) nooit klachten.
                  Last edited by ivo; 05-04-06, 16:42.
                  Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

                  Comment

                  • extremebottens
                    • Mar 2006
                    • 153

                    #24
                    Originally posted by ivo
                    Ik heb zelf mijn kasten in de trimite, geen problemen mee! ze gaan elke week in de verhuur.
                    Alles heb zijn voordelen en nadelen. wat voor de een voordeel is, is voor de ander een nadeel. Zelf vind ik de glans niet mooi van Warnex.
                    Dat je na drie minuten na kan rollen is niet al te best, je trekt de coating dan van zijn ondergrond en je heb kans op baanen (streepen).
                    Per week gaat er een liter of 5 bij mij door! ( kasten die ik coat voor klanten met trimite ) nooit klachten.
                    Terugkomend op een vraag van mijn kant een pagina terug, kun je trimite later ook over schilderen met warnex? Na licht schuren natuurlijk? Mocht je je later bedenken?

                    Of hecht het niet?

                    Groetjes

                    Comment

                    • ivo
                      • Jul 2003
                      • 390

                      #25
                      Warnex OVER trimite kan, trimite Over kan warnex niet.
                      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

                      Comment

                      • jack
                        • Apr 2002
                        • 1090

                        #26
                        Dat je na drie minuten na kan rollen is niet al te best, je trekt de coating dan van zijn ondergrond en je heb kans op banen (streepen).

                        Ivo jij heb warnex staan!

                        Ik had van jou een beter andwoord verwacht dan "loslaten van de coating"


                        Probeer het even uit!!!!!!!

                        dan gaan we verder praten.

                        ps absoluut geen banen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                        Banen krijg je doordat de verf plaatselijk te dik zit!.
                        JVM sound de NEXO specialist

                        Comment

                        • ivo
                          • Jul 2003
                          • 390

                          #27
                          Ga maar eens navragen bij een spuiter/schilder wat er gebeurt als je dit doe!.
                          Doordat je de coating narol kleeft de laag aan de roller en zal de hechting van de coating op de ondergrond minder zijn, dit heet pealing.

                          Bannen krijg je echt niet doordat je de coating er te dik opzet, dan zal op zijn hoogst je roller gaan "drijven" en niet meer rollen.
                          Baanen krijg je juist door te weinig coating te gebruiken of door "gedroogde" coating te rollen.
                          Warnex hoor je op te brengen met de spuit, lage druk/ hoog volume, zou je dan ook baanen krijgen met spuiten?

                          Ik zal morgen een foto maken van het efect van narollen, zet jij ook een foto van het narollen?

                          PS ik heb geen warnex staan, ik krijg het wel en zal het zeker proberen, foto maken en ervaring en foto plaatsen.
                          Last edited by ivo; 05-04-06, 22:50.
                          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

                          Comment

                          • Devotion
                            • Feb 2005
                            • 82

                            #28
                            Ik heb zelf ook punishers gemaakt die afgewerkt zijn met speakerfoam ervoor en trimite als coating.

                            Kijk even hier voor de foto's, helemaal onderaan is het eindresultaat te zien.
                            Last edited by Mathijs; 06-04-06, 18:15.
                            Ben je nog cool als je heet bent ???

                            Comment

                            • extremebottens
                              • Mar 2006
                              • 153

                              #29
                              Originally posted by Devotion
                              Ik heb zelf ook punishers gemaakt die afgewerkt zijn met speakerfoam ervoor en trimite als coating.

                              Kijk even hier voor de foto's, helemaal onderaan is het eindresultaat te zien.
                              Het is moelijk te zien maar zit er wel een beetje structuur in die laklaag?

                              Groetjes,

                              Martin Ottens
                              Last edited by Mathijs; 06-04-06, 18:15.

                              Comment

                              • Needmoresound
                                • Apr 2005
                                • 170

                                #30
                                Zie er in ieder geval goed uit!
                                Ik hoop dat mijn resultaat hetzelfde is

                                Comment

                                Working...