aangepast ontwerpje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ampheta
    • Mar 2006
    • 2

aangepast ontwerpje

Hallo, ik ben voor mijn geluidssysteem wat bezig geweest met ideeen uitwerken en heb een aantal vraagjes.

We missen flink wat druk boven onze subjes en onder 4 x 4512jes. Nu hebben we 2 zelfbouw 15" hobby bob dingen en die zou ik er graag uit willen. Nu zag ik op speakerstore een ontwerp wat mij wel aanspreekt, maar niet volledig, om t zo maar te zeggen.

Ik heb daarom wat aanpassingen gedaan om t voor onze situatie geschikt te maken. Mss gaat t helemaal nergens over, maar misschien werkt het ook wel Het gaat om de Xtro2 die waarvan ik de mid en hoog sectie afgehaald heb en de hoornen van de 15" ers naast elkaar geplaatst heb. Dit omdat we zelf al de 4512jes en daarboven JBL hoorntjes hebben liggen. ik heb in paint de bouwtekening uit elkaar getrokken en weer in elkaar geplakt zie hier onder het resultaat. Ik heb niet zulke goede paint skills, maar in principe zou de achterplaat waar de speaker in zit verticaal moeten staan en de tweede 15" er zou dus achter de eerste zitten, want dit is een zij aanzicht. Ik heb er geen idee van hoe ik dit in Winisd zou moeten berekenen en testen enz. dus mss zou iemand kunnen uitleggen of dit ontwerp zou werken, en hoe ik hem eventueel kan fine tunen. t lijkt me namelijk echt leuk om zelf een speakerkast te ontwerpen die het ook nog eens doet
  • Boi
    • Apr 2004
    • 541

Je zoekt dus gewoon 2 15"mid/bass hoorns.
    groetjes

___
    Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• ampheta
      • Mar 2006
      • 2

ja, in principe wel dus, maar aangezien de xtro 2 punishers bij kan houden, lijkt me dit een mooie kist met flink wat speelruimte ivm bijvoorbeeld aanschaf van extra subs. enneuh, t lijkt me gewoon leuk om iets te ontwerpen, bouwen én gebruiken

Comment

• Wankelaar
        • Mar 2006
        • 1

heb je ook een totaal tekening (lxbxh) van de kast

heb je een totaal plaatje van hoe komt de 2e er naast te zitten
        hier word ik niet veel wijzer van
        Last edited by Wankelaar; 21-03-06, 18:31. Reason: de laag af filter

Comment

Working...