Hoog vermogen subwoofer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sleor
    • Mar 2006
    • 4

Hoog vermogen subwoofer

Hallo,

Ik zou willen een hoog vermogen subwoofer maken.

Met als eigenschappen, een hoog muzicaal vermogen, mogelijkheid tot langdurige hoge belasting, en musciaal kwalitatief niet high-end, maar voldoende.

Toepassing: Ik heb in mijn familie een uitgaanscafé, waarvoor ik dus een subwoofer mag ontwerpen / maken.

Wat zou ik dus ongeveer van vermogen nodig hebben om een dergelijke subwoofer te maken als versterking op het systeem momenteel die wel aardig klinkt maar wat bass mist. ( het hoog en midden kan nog opgewaardeerd worden met 4 extra Bose 4.2 serie II speakers die hier nog liggen ook.)

Belangrijk punt hier is ook dat de subwoofer beetje resistent moet zijn tegen langdurige hogere belasting, het moet nu ook niet de grond laten daveren maar bijna toch

Grootte van het café is ongeveer 12 meter op 10 toch wel, en daarbij een hoog volume gewenst indien nodig!

Ook rekening houdend met heel wat volk en gepraat binnenin, ( idereeen kent wel de uitgaansferen )

Ideetjes over onwterp, vermogen, en geschikte driver??

Alle info welkom,

Groetjes
  • extremebottens
    • Mar 2006
    • 153

Om het niet te ingewikkeld te maken en om ruimte van het cafe te besparen zal ik gaan voor een Bassreflex subwoofer. En dan 1 of 2 dubbel 18" versies.

Belangrijk punt hier is ook dat de subwoofer beetje resistent moet zijn tegen langdurige hogere belasting
    Als je een speaker neemt van RCF, Ciare, Eighteensound, B&C e.d. dan is dit geen probleem. Omdat je spreekt over lekker luid dan ben ik toch snel geneigd om 2 keer dubbel 15" of dubbel 18" te adviseren, dan hoeft de speaker ook niet op zijn tenen te lopen.

Nog een reden om voor dubbel 15" of 18" te kiezen is omdat je dan je versterker beter benut, op 4ohm levert een versterker in de regel bijna 2 x zoveel als op 8 ohm.

Nog een paar vragen: Hoe wil je gaan versterken? Is deze keuze ook nog vrij? Is er een crossover of iets dergelijks aanwezig want een 1000W of 2000W sub is niet meer passief te filteren en wat is het budget incl. versterker en evt crossover?

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• Sleor
      • Mar 2006
      • 4

Versterker en crossover en filtering kan nog vrij gekozen worden, met de extra rondslingerende 2 maal 300 W RMS zal hier idd niet ver mee te springen zijn denk ik !

Kostprijs zal ik nogeven moeten navragen, maar mogelijkerwijs zal er wel wat mogen bekostigd worden, geluid is belangrijk, in mijn ogen belangrijker als 1000 euro kerstversiering of dergelijk.

Even rekening houden dat alle aankopen BTW-vrij gebeuren .
      Last edited by Sleor; 16-03-06, 18:30.

Comment

Working...