Dubbel 8" Manifold

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EVfreak
    • Jan 2006
    • 146

Dubbel 8" Manifold

Hallo,

De titel zegt het al,ik ben een zeer tevreden gebruiker van het MT2-systeem van Electro Voice.Nu,ik heb hier nog een 4 tal luidsprekers liggen,dit zijn 8" modellen.Nu loop ik al een tijdje met het idee rond om daar 2 Manifold basskasten mee te maken,omdat ik zo tevreden ben met de originele.Mijn vraag is dus;Zou dat kunnen lukken,ik bedoel poortlengtes ed. Het is nu niet de bedoeling om er zalen mee te gaan vullen met een hoop gedreun maar om ze evt. thuis te gebruiken...Het is dus een beetje een experiment.Toch zou ik graag op voorhand van jullie willen weten of het gedoemd is te mislukken of dat het te proberen is.
  • EVfreak
    • Jan 2006
    • 146

Precies niet echt een goed idee om zo 2 subjes te maken?

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Dat ligt aan de T/S-parameters, heb je die?

Mvg Johan

Comment

• EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

Originally posted by Rademakers
        Dat ligt aan de T/S-parameters, heb je die?

Mvg Johan
        Nee helaas niet,ik weet wel dat één luidspreker een aanbevolen (gesloten)behuizing nodig heeft van +- 10L,dan hebben ze een freq.bereik tot 50Hz.ik weet wel zowiso dat het zeer stevige luidsprekers zijn,ze klinken zeer vol.
        Last edited by EVfreak; 09-03-06, 23:15.

Comment

• beyma
          • Oct 2002
          • 1614

Tja zonder parameters wordt het inderdaad een experiment, wat waarschijnlijk een terleurstelling gaat worden.......

Maar opzich zou dit best nog wel hard kunnen gaan, zeker binnen, ik heb hier een Bose "acoustimass" module gehad met daarin 6,5" speakertjes, en daar kwam nog best wat laag uit hoor!

Dus met 4x 8" is er zelfs wel een kans op een burenruzie !!
          Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• EVfreak
            • Jan 2006
            • 146

Originally posted by beyma
            Tja zonder parameters wordt het inderdaad een experiment, wat waarschijnlijk een terleurstelling gaat worden.......

Maar opzich zou dit best nog wel hard kunnen gaan, zeker binnen, ik heb hier een Bose "acoustimass" module gehad met daarin 6,5" speakertjes, en daar kwam nog best wat laag uit hoor!

Dus met 4x 8" is er zelfs wel een kans op een burenruzie !!
            Tja,ik had het wel gedacht dat het experimenteren gaat worden.Zoveel hout ga ik niet nodig hebben dus ik ga het er maar eens op wagen. Die acoustimass(jes) ken ik,we hebben er ook zo eentje.En de buren.....Die zijn dat al gewoon,ik heb al wel eens mijn échte MTL2's binnen laten dreunen,resultaat was dat bij de buren de glazen in de kast heen en weer schoven.Ze kennen mij dus ondertussen.

Ik ga mij eens één en ander op papier zetten en beginnen bouwen,Jullie horen of zien hier zeker nog iets van,Zal wel eens wat fotos maken.

Alvast bedankt voor de reacties

Comment

• extremebottens
              • Mar 2006
              • 153

Ik ben benieuwd wat eruit komt, we horen het wel.

Groeten,

Martin Ottens

Comment

• EVfreak
                • Jan 2006
                • 146

Originally posted by extremebottens
                Ik ben benieuwd wat eruit komt, we horen het wel.

Groeten,

Martin Ottens
                Zo, kastje is klaar,testen en oei...

Het is dus niet echt wat ik gedacht had,is dus tegen gevallen(met deze luidsprekers) klinkt hol en niet diep vooral boven de 80Hz komt er geluid uit,lager gaat ze niet echt of het gaat gepaard met zeer grote membraan uitslagen,wat niet echt gewenst is
                Het is dus niet zo eenvoudig om zomaar een kleinere MTL te bouwen met goed resultaat
                Fotos op aanvraag.

Bedankt voor de reakties

Comment

Working...