Zelfbouw Subwoofer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sleor
    • Mar 2006
    • 4

Zelfbouw Subwoofer

Hallo,

Ik ben van plan om men eerste zelfbouw huis subwoofer te maken.
    Mijn doel is een krachtige diepe bass te verkrijgen ook bij hoge volume's.

Kdenk eraan om een sealed box exemplaar te maken wegens de eenvoud voor de eerste keer, ook al vermoed ik dat een bassreflex type meer voldoening zal geven. tenzij dit echt aan te raden valt.

De woofer zelf heb ik al liggen, het is niet de bedoeling een high end toptsysteem te maken, maar wel zo goed en krachtig mogelijk met de beschikbare midellen.

Als woofer gebruik ik een U.S. Blaster 400 Watt (USB 2930) woofer met volgende eigenschappen:

Revc (DC VC Res) = 3.6000 Ohm
    Fo (Res Freq) = 21.4547 Hz
    Zo (Zmax at Fo) = 46.7317 Ohm
    Sd (Piston Area) = 0.0531 sqM
    BL (Flux*Length) = 8.8617 TM
    no (Ref Effncy) = 0.8617 %
    SPLo (SPL at 1W) = 91.3718dB
    Qms (Mech Q) = 4.6361
    Qes (Elec Q) = 0.3870
    Qts (Total Q) = 0.3571
    Vas (Acous Vol) = 349.1629 liter
    Cms (Compliance) = 872.0491 uM/N
    Mms (Total Mass ) = 63.1038 Gram
    Mmd (DiaphMass ) = 56.0681 Gram

De versterker waarmee dit aangestuurd word levert 200W RMS.
    In combinatie met een 600W 1 wegs subwoofer crossover met een frequentie van 120 Hz, 12 dB/OCT.

Kan er me iemand vertellen of deze combo goed zal presteren, of ik nu voor het gemak en de eerste keer beter een sealed systeem maak, en hoe ik het beste de kast ontwerp?

Overigens word de kast gemaakt uit 18mm dik MDF hout, en speelt grote en gewicht niet zo veel rol, tis om de klank te doen.

Grtz, Sleor
  • Sleor
    • Mar 2006
    • 4

Welja, deze subwoofer is niet voor een home cinema systeempje ofzo, maar meer als kleine versterking voor thuis PA gebruik.

Ook al is dit mss wat kleinschalig, toch had ik op een paar antwoorden en verduidelijking gehoopt hier, zoals in alles is alle begin moeilijk

Comment

• Mathijs
      Moderator
      • Aug 2002
      • 1353

Onzin verwijderd. Iedereen moet ergens beginnen.
      Last edited by Mathijs; 03-03-06, 18:33.

Comment

Working...