TSE sub??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • syb
    • Jan 2006
    • 6

TSE sub??

Goeden dag,

Ik ben eens op internet aan het zoeken geweest bij onze duitse buren en daar vond ik deze bouwtekening.
    Het is een soort hybride/hoorn achtig ontwerp

Maar nou vroeg ik mij hoe ik deze het beste zou kunnen simuleren en welke luidspreker er het meest voor geschikt zou zijn.

IK zat zelf te denken aan een;
    -Beyma G550
    -B&C 18TBX100
    -P-audio SD-18
    voor de prijs per speaker heb ik maximaal 350 euro.

Als iemand nog een goedkope site voor dit soort speakers weet hoor ik het graag.

Ik hoop dat iemand mij kan zeggen welke beter is of misschien een ander idee heeft voor speaker of ontwerp.

met vriendelijke groet,
    syb
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Als je wilt weten welke speaker er in die kast hoort kun je kontakt opnemen met de ontwerper van de kast.

Ik heb ook een leuk ontwerp ( microscoop ) voor een 15" speaker.

Hier kun je de SM115K (171,13 ) of de 15LX60 ( 222,02 ) van Beyma instoppen ook kun je er de 15LW1400 ( 240,98 )van 18Sound in doen.
    Last edited by admin; 25-02-06, 18:02.

Comment

• ivo
      • Jul 2003
      • 390

Ik heb al een aantal verschilende hybride kasten gebouwd met verschilende speakers erin.
      Als je deze kasten goed wil laten klinken zal je toch de techniek erachter moeten begrijpen, je kan niet zomaar een wilekeurige speaker in een hybridekast zetten.
      Als je een goed ontwerp met de juiste speaker gebruik zijn de resultaaten geweldig, de druk die somige combinaties opleveren is ongelofelijk daarnaast zijn het ook zeer gemakelijke kasten in gebruik, wel zitten er een paar "trucjes" achter.
      Momenteel ben ik bezig met een ontwerp, HS118, het freqentie verloop is tussen 50 en 100-140Hz, 103dB 1W/1Mtr, max spl 135dB, vermogen 700Watt zonder powerdip.
      Ik ben, momenteel, bezig met het uiteindelijke kast, foto's zal ik binnenkort plaatsen.

Op deze kasten ben ik ook toppen (HT212), hybride, aan het bouwen, dubbel 12"/1,4".
      Zoals het er nu uitziet inzetbaar vanaf 90Hz, 105dB (100-500Hz)1W/1Mtr, 101dB 1W/1Mtr, Max spl 134dB (100-500Hz), max spl 129dB.
      Foto's plaats, van de bouw, plaats ik zo vlug mogelijk.

Als de laatste test, 5 Maart, goed verloop, hou ik een meeting.
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• extremebottens
        • Mar 2006
        • 153

Hallo,

Ik vraag mij ook af hoe je zo'n kast moet ontwerpen? Omdat het twee systemen door elkaar zijn.

Wat is nu de hoorn (dus die je in hornresp zou kunnen simuleren) en wat is nu het bassreflex gedeelte (dus wat je in bijvoorbeeld Winisd zou kunnen simuleren)?

Het is mij helemaal onduidelijk.

Groetjes

Comment

• extremebottens
          • Mar 2006
          • 153

Ik heb al een aantal verschilende hybride kasten gebouwd met verschilende speakers erin.
          Als je deze kasten goed wil laten klinken zal je toch de techniek erachter moeten begrijpen, je kan niet zomaar een wilekeurige speaker in een hybridekast zetten.
          Kunnen we hier discussieren over hoe hybride kasten gebouwd moeten worden of een wegwijs naar informatie waar je in kunt duiken wil je dit begrijpen??

Groetjes

Comment

• extremebottens
            • Mar 2006
            • 153

Niemand een idee???

Groetjes Martin

Comment

Working...