zelfbouw speakers of niet voor simpele versterker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ArcösS
    • Feb 2006
    • 6

zelfbouw speakers of niet voor simpele versterker

Ik heb een simpele 2x100W versterker.
    Speakers heb ik er nog niet voor, mijn vraag is of ik deze het best zou kopen of maken. Wat komt er het duurst uit.
    Ik ben een n00b in het maken van speakers, maar zou het graag leren.

mvg
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Ik heb nog ergens een bromfiets motor, maar nog geen ding eromheen. Zal ik er een auto omheen kopen, een bromfiets frame, of zal ik zelf s wat in elkaar lassen? Heb nog geen las-ervaring, maar wil alles graag leren.

>>> we willen graag info, om een redelijk advies te kunnen geven.
    Wat is je bedoeling, wat wil je ermee gaan doen, wat denk je in de toekomst te gaan veranderen, enzo? enne , ook niet onbelangrijk, wat voor krantewijk heb je, qua budget?

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

tegenwoordig ben je voordeliger uit om een komplete speakerkast te kopen.

Zelfbouw is prima hoor maar er gaat redelijk veel tijd inzitten en de afwerking kan duur uitkomen ( ligt eraan hoe je het afwerkt )

Een zelfbouw-set kan net zo goed of zelfs beter klinken dan een bestaande set.

Voordeel is dat je bij zelfbouw ZELF kunt bepalen wat je erin doet en wat de kosten zijn.

Nadeel is als je het wilt verkopen de waarde meestal 0 is en moeilijk is om het kwijt te raken. ( ook al klinkt je set enorm goed )

Mensen zijn MERK geil .................

Maar een MERK wil niet altijd zeggen dat het BETER is !

Comment

• ArcösS
        • Feb 2006
        • 6

sry voor de onduidelijke uitleg. Het is feitelijk gewoon voor op mijn kamer en mss es minimale feestjes (familie). Dus enorm hard moet het niet gaan (kan ook niet met zo'n versterker ). Ik wil gewoon goede speakers (prijs/kwaliteit) met een niet al te hoge prijs, laag budget dus, ik heb de laatste tijd al te veel uitgegeven aan installatie voor mijn auto dus moet ik het nu voorlopig wat rustiger aan doen ...

mvg

Comment

• Speakertje
          • Mar 2005
          • 462

Wat is je budget? Ik zelf vind de ZX1 van electro voice heel goed klinken mits met een goeie versterker erachter. Zijn € 299,- per stuk.
          M.v.g. Sander
          Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
          Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• ArcösS
            • Feb 2006
            • 6

Ik dacht rond de 150€ voor 2 speakers (het is niet veel, i know) maar ik zou graag goeie (prijs/kwaliteit) speakers hebben. Het is nl voor een 2x100W versterkertje ook he, een hq-... .
            Zou dit lukken om zelf iets te maken met dit budget of zeg je koop ergens een paar dap-speakertjes of zoek tweedehandse ...

Comment

Working...