systeem van gestoffeerd naar gelakt maken.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

Vraag anders ivo van www.iven.nl even hij verkoopt dit spul ook dus zal het verschil ook wel weten.

Succes

Comment

• djfrenko
      • Oct 2003
      • 61

De website van warnex is www.warnex.de hier kun je een beetje zien wat voor coating/verf het is dit lijkt mij wel goed spul
      ze hebben een aantal foto's met HK audio kasten die ook hiermee behandeld zijn.

en trimite lijkt me niet echt het effect geven van een strakke glanzende gecoate set.

Warnex lak moet je in 2 delen er op spuiten onder een andere druk zodat je het relief krijgt volgens mij

groeten Frank
      Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

eerst vraag je het verschil en dan verwijs je zelf naar de website van warnex en geef je zelf al antwoordt op de vragen.....vaag.
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• arie
          • Feb 2003
          • 550

We hebben gisteren de gelakte kasten weer eens mee gehad en het beschadigd toch echt relatief snel.hoe voorkomen jullie dit? met hoezen?heb al even zitten zoeken maar die hoezen zijn rete duur, waarvan zijn die gemaakt?groeten en alvast bedankt Arjan

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

zoek iemand met een prof. naaimachine, koop een zooi spijkerstof op de markt in doetinchem, hierbij ook een zooi opvulling en laat hoezen op maat maken, heb ik ook gedaan!! En is zeer stevig en netjes, wielplank eronder, klaar
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• arie
              • Feb 2003
              • 550

maar hoe zijn over het algemeen de reacties op een gelakte/gecote set met hoezen is dit een beetje goed netjes te houden?dik indistrieel tapijt blijft meestal wel heel lang mooi maar war gaat jullie voorkeur naar uit en wat vinden jullie het mooist?zit namelijk erg te twijfelen.groeten arjan

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Originally posted by arie
                We hebben gisteren de gelakte kasten weer eens mee gehad en het beschadigd toch echt relatief snel.hoe voorkomen jullie dit? met hoezen?heb al even zitten zoeken maar die hoezen zijn rete duur, waarvan zijn die gemaakt?groeten en alvast bedankt Arjan
                Voor mijn HK audio set zijn de hoezen "maar liefst" € 29,00 per stuk.

Een kwestie van meebestellen dus in dit geval. Ik weet geen prijzen van andere merken, maar zijn die echt zo veel hoger ??

Persoonlijk vind ik gelakte kasten een veel nettere/strakkere uitstraling hebben, maar dan moet je ze wel netjes zien te houden natuurlijk.

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

voor die HK is het leuk zo'n hoes, weet je wel over welke speakers er wordt gesproken? deze zijn namelijk een maatje groter als jouw set HK. Voor DAS kasten zijn geen standaard hoezen te koop bij mijn weten.
                  Wat is mooier? tja smaken verschillen. Een gelakte set staat heel erg mooi, overdag. wanneer je echter in het donker speelt zal er niet snel iemand goed letten op of de speakers eruit zien als nieuw. En kan een stoffen set ook prima, voordeel, minder werk aan onderhoud/bijwerken en vele malen makkelijker en sneller te transporteren inpakken, opbouwen afbreken. je hoeft er namelijk niet steeds op te letten of je weer eens iets beschadigd. Dus in praktisch opzicht: stofferen.
                  wanneer je het mooi wilt hebben? lakken met Trimite, maak of laten maken: een stel goede hoezen met wielplaten die buiten de kasten uitsteken. (ik zal vandaag even een foto plaatsen) Wees dan zuinig op je set en erger je eraan om om de X aantal maanden de set opnieuw te moeten lakken. Maar dan hou je hem wel mooi.

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Ik weet ook wel dat de DAS speakers waar hier over gesproken wordt behoorlijke grote speakers zijn.

Maar als er voor mijn kleine speaker al voor zo weinig geld goede hoezen te koop zijn, zal dat voor grotere kasten toch ook moeten lukken lijkt me zo. Zal allicht wel wat duurder zijn, maar toch nog betaalbaar.

Bij vdBerk uit Haarsteeg gebruiken ze hoezen van een soort vrachtwagenzeil. Werkt volgens mij al behoorlijk goed tegen beschadigingen van de lak.

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Eerst eens afvragen wát doe je met je set? Voor studentenfeesten, en andere "rag" feesten moet je niet zeuren om beschadigingen in de lak (anders kan je beter geen drive-in nemen). Voor presentatie e.d. kan je natuurlijk niet met beschadigde speakers aankomen. Maar om bij een gemiddelde drive-in show erg te moeten gaan opletten dat je niets beschadigd is toch geen doen? Zo ken ik mensen die bang zijn dat hun flightcase's beschadigen
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Bij twee JBL-eon's doe ik het andersom.
                        Ik vind de kasten namelijk enorm lelijk. (Darth Vader op een stokkie)

Ik vervoer ze gewoon zoals ze zijn. En dat takelt dan ook langzaam af. Maar als ik ze neerzet, heb ik van zwart speakerdoek een strakke hoes die ik er overheen gooi. Het hele ding ziet er dan neutraal uit en het is veel makkelijker om een dunne speakerdoek mooi te houden, dan een kast schadevrij te transporteren. De hoesjes van speakerdoek zitten in een soort tupperware bakjes in de snoerenbak. Blijven altijd schoon.

Dit kun je ook met houten kleine speakers doen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• SPS
                          • Mar 2004
                          • 1662

Leuk idee showband!
                          Ga ik ook eens doen.

Bedankt voor de tip.

Paul.
                          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Speakertje
                            • Mar 2005
                            • 462

Originally posted by MarkRombouts
                            Maar als er voor mijn kleine speaker al voor zo weinig geld goede hoezen te koop zijn, zal dat voor grotere kasten toch ook moeten lukken lijkt me zo. Zal allicht wel wat duurder zijn, maar toch nog betaalbaar.
                            Voor één hoes voor de ZX4 of ZX5 van EV betaal je € 128.52 incl BTW. Niet bepaald goedkoop.
                            M.v.g. Sander
                            Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
                            Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

De hoezen van Das audio voor de st 218 kosten bij iemkeroos Ruim 250euro per stuk, hier zou ik er dan 10 van nodig hebben plus nog 6 stuks voor de toppen, al met al dus wel een dure aangelegenheid.We gebruiken de set op heel diverse locaties zo kan het zijn dat we er mee in een feesttent staan , en de week er op bij een voorstelling, daarom is het dus wel een pre om de set netjes te houden.Het laten stofferen zou mij om en na bij de 100euro per kast gaan kosten.Ik vind zelf het stofferen ook niet de mooiste oplossing maar denk wel de meest praktische aangezien we dan niet heel veel geld aan hoezen kwijt zijn en het toch netjes blijfd.iemand nog meer tips groeten arjan

Comment

• arie
                                • Feb 2003
                                • 550

Hoi via de volgende link vind je foto's van hoe die stof er uit ziet wie er dan eventueel om heen zou komen, wij hebben het alleen om deze kasten gehad en dat bevalt op zich goed, weet niet wat jullie er van vinden als dit om een grote kast zou zitten, ziet dit er dan nog wel een beetje uit?groeten arjan

Comment

Working...