systeem van gestoffeerd naar gelakt maken.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

systeem van gestoffeerd naar gelakt maken.

Hoi,

Vraagje, ik heb nu een Das audio st systeem, nu heb ik 4 toppen st215 die gestoffeerd zijn en 6 bassen st218 die gestoffeerd zijn, daarnaast heb ik 4 bassen st218 die gelakt zijn.De gestoffeerde kasten zijn eingelijk wel aan een opknap beurt toe, en ik zat daarom ook te denken om ze eventueel ook te lakken met Warnex of dat gene wat ook op mijn gelakte Das kasten zit (nu heb ik geen idee wat daar op zit?zal ook wel iets van warnex zijn).wie heeft hier ervaring mee?dus van gestofferd naar gelakt en hoe was het eindresultaat (ik wil er dus voor de duidelijkheid het liefst 1 gelakte set van maken).vraag me ook af of warnex daar eventueel geschikt voor is(heb al wel veel gelezen op het forum maar nog geen echt bevredigend andwoordt gevonden.Alvast bedankt voor jullie antwoorden groeten Arjan
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

Hoi ik heb het zelf met monitors van behringer gedaan 4 f1220 waren bekleed met grijstapijt . Heb ze kaal gehaald en met trimite behandeld ziet er nu goed uit maar kost wel effe wat tijd . Vooral de lijmresten verwijderen gaat veel tijd inzitten en plamuren. En zorg dat je zwarte grondverf gebruikt zoda als je trimite laag beschadigt geen witte laag er onderdoor schijnt.

Veel succes

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

ha arie,
      denk dat alles gestoffeerd maken sneller en goedkoper is...
      en netter, want ongelakt = iedere maand bijverven, zelfs in de flightcase

...
      mazzels
      g

Comment

• arie
        • Feb 2003
        • 550

Originally posted by MacGyverSounds
        ha arie,
        denk dat alles gestoffeerd maken sneller en goedkoper is...
        en netter, want ongelakt = iedere maand bijverven, zelfs in de flightcase

...
        mazzels
        g
        ja klopt dat denk ik ook maar vind een gelakte kast er altijd een stuk strakker uitzien, en zoals het nu is vind ik ook niet echt super dus zit nog te twijfelen tussen de bijde opties.wie heeft er nog meer ervaring mee?groeten Arjan

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

Als ik jou was zou ik gaan voor tapijt, Ik heb zelf ook een setje gebouwd en laten coaten bij een industrieel puiterij. Nou de eerste 5 keer had ik ongeveer 3 keer de normale tijd van opbouwen nodig, kon elke keer wel gaan huilen als er weer een stukje was beschadigd en blijf aan het bijwerken. Nu heb ik ook een setje CV met "stoffen" kasten en hier gebeurd niets mee, even schoonborstelen met een harde bezem en klaar! Inladen, alles op elkaar en tegen elkaar, geweldig. Maarja het ziet er idd iets netter uit, maar ach hier in de achterhoek maakt dat toch niet zo heel veel uit, zeker met die set van jou niet, die zet je niet neer bij een vergadering van het gemeentebestuur. Eerder in een grote feesttent met heel veel dronken en o zo gekke jongeren... en ouderen!!

succes ermee.
          ( oja ik kom ook uit de achterhoek, dus weet wel waar ik over praat en probeer echt geen mensen tegen de benen te schoppen met mn uitspraak.)
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• esound
            • Oct 2004
            • 193

dat het snel beschadigd valt wel mee. Het is maar net hoe je ermee omgaat heb het nu half jaar geleden gedaan en de schade valt reuze mee.

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

esound: ook als je elke week op pad bent?? Ik heb hoezen laten maken, wielplaten die groter zijn dan mn speakers en toch beschadigd het hele handeltje steeds. Krassen van een stukkje truss of t- barretje wat even op de speakers wordt gelegd, een flightcase die net even doorrolt tegen de speaker, een glas dat weggeschopt wordt en kapot barst tegen de speaker, noem maar op. Maar bij mij beschadigd het echt wel en reken maar dat ik zuinig ben op mn zelfverdiende apparatuur!!
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• esound
                • Oct 2004
                • 193

ja zelfs als je elke week op pad bent. je moet ook eerst ze goed in de grondverf zetten en daarna heb ik ze 2x behandeld. Voor transport gaan ze per 4 in een flightcase.

Comment

• Banned
                  Banned
                  • Dec 2003
                  • 951

gelakt vindt ik beter maar is wel gevoeliger dan een gestofferde kast.

Nadeel is van een gestofferde kast dat er vocht intrekt en er nooit meer uitkomt je kasten gaan stinken ..........

Voordeel van gestofeerde kasten is dat het warmer oogt en minder snel beschadigd maar dat ligt ook de afwerking van je geverfde kast .......

Comment

• arie
                    • Feb 2003
                    • 550

weet dat misschien gecoate kasten sneller beschadegen maar denk dat dit welk netter is,trouwens met de vier dassen die nu gecoat zijn gaat het best goed maar weet alleen niet precies wat daar op zit, alles opniew stoferen zal ook een optie zijn maar weet niet of dit wel mooi wordt aangezien er nu een soort van vilt op zit en er dan een veel dikker stuk tapijt op zal komen.groeten arjan

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Originally posted by arie
                      weet dat misschien gecoate kasten sneller beschadegen maar denk dat dit welk netter is,trouwens met de vier dassen die nu gecoat zijn gaat het best goed maar weet alleen niet precies wat daar op zit, alles opniew stoferen zal ook een optie zijn maar weet niet of dit wel mooi wordt aangezien er nu een soort van vilt op zit en er dan een veel dikker stuk tapijt op zal komen.groeten arjan
                      Vilt is ook tekoop, maar best prijzig.. Ik heb zelf de baskisten gelakt, en de toppen zijn gestoffeerd. Met beide geen problemen nog (ja, de lak slijt wel wat meer merk ik, maar het valt best mee..) deze zijn met Ivo's trimite behandeld. JBL's gestoffeerd, en stinken? Neehoor, wel eens in de tijd met de stofzuiger eroverheen maar verder geen schade ofzo.. Heb ze anderhalf jaartje zoiets.
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Carl
                        • Nov 2000
                        • 907

Mijn kasten zijn al jaren gestoffeerd, dat deed ik al toe "alleen" Meyer dat nog maar deed. Leuk hoor, iedereen zag gelijk dat ik met Meyers kwam aanzakken! (was en is zelfbouw, eigen ontwerp, andere vorm etc. maar ach...)
                        Dat naaldvilt is van kunststof, en neemt wel wat vocht op, maar is ook weer snel droog, de kasten ruiken wel naar de kroeg, maar ze stinken niet echt, is denk ik meer de nicotine dan wat anders.
                        Overigens vind ik beklede kasten ook mooier dan geverfde, maar dat is een persoonlijke mening.
                        Beschadigingen treden ook wel op, scherpe punten leveren wel eens een winkelhaakje op, maar dat plak je zo weer vast, en de hoeken willen wel wat dun worden, maar niet na 10 klussen hoor.

Comment

• ebels
                          • Jan 2006
                          • 28

Stofferen heeft zeker een aantal voordelen TOV en dergelijke coating.
                          Echter als je (bestaande / zelfbouw) kasten hebt met gefreesde handgrepen bijvoorbeeld, is het toch lastig om op deze plekken de stoffering netjes te krijgen.
                          Niet onmogelijk, maar je moet dan met meerdere kleine stukjes bekleding tegen elkaar plakken en naar binnen vouwen.
                          Als ik vind dat mijn gecoate kasten er niet meer uit zien, krijgen ze gewoon een nieuwe behandeling met trimite.

Groet, Rick.
                          Putting the B back in the Bass.

Comment

• djfrenko
                            • Oct 2003
                            • 61

Hallo,

Stel dat Arie en ik er nu voor kiezen om te coaten wat is dan beter
                            trimite if warnex? Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen deze 2?want daar ben ik nog niet achter. Als ik de reslutaten van trimite kasten en met warnex behandelde kasten zie zou ik eerder voor warnex gaan. want dit is meer echt een coating, en trimite lijkt me meer een krasvaste mat zwarte verf.

Er werd al eerder gezecht dat er ook eventueel hetzelfde soort filt verkrijgbaar is wat er nu al opzit. Is dit filt een beetje van lange levensduur? Het lijkt mij namelijk dat dit ook wel snel op de hoeken vooral los gaat zitten of kapot raakt. Het probleem van dikke vloerbedekking is dat de handvaten en de achterpanelen weer niet mooi worden lijkt mij.

Groeten Frank
                            Achterhoekse rock en roll met EAW 750 en LAB Gruppen FP+

Comment

• Watt Xtra
                              • Oct 2004
                              • 1119

als je er toch voor kiest om je kasten te gaan coaten, informeer eens bij Tiggelehoven in Lichtenvoorde, zijn industrieel/autoschade spuiterij. Hier heb ik mijn kasten ook met een 2 compenenten coating laten coaten. Ik weet dat een verhuurbedrijf uit de buurt ook al zijn rackjes hier laat coaten, en dan heb je idd een duurzame "relief coating". Ik durf niet te zeggen wat het gaat kosten maar netjes wordt het wel. Ja Trimite is een soort matte verflaag die idd krasvaster is als normale verf, daarnaast heeft deze van zichzelf ook een korrel. Warnex ken ik niet.

Comment

Working...