Na het succes van 2 fullrange speakers/topjes, bestaande uit Eminence speakers, ben ik van plan een aantal floor monitors te bouwen voor bandmonitoring. Dit plan wil ik realiseren met de Eminence Kappa Pro 12", en de Eminence PSD-2002 hoogdriver. Als filter gebruik ik een 2-weg filter; het Eminence pxb-2-1k6. Mijn probleem is nu, waar moet ik nu bij het bouwen van een monitor speaker precies op letten tegenover de bouw van een fullrange speaker. Wat zijn bijvoorbeeld een beetje de standaart maten van een floor monitor? Ik ben nu een beetje met WINISD aan het spelen; ik heb een kastje van 100 Liter (een beetje gebaseerd op de Peavey SP12M), getuned op 76.04 Hz. Mijn probleem is nu dat ik een hele grote powerdip heb tussen de 78 en 125 Hz. In het dal van de powerdip scheelt dit bijna 250 Watt! Deze powerdip is wel weg te werken, maar dan ligt de frequentie waar de speaker 'op zijn vol vermogen is' (weet geen andere uitdrukking ervoor?) veel hoger dan nu. Op dit moment ligt dat op 72 Hz. Is dit acceptabel voor een monitor speaker?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties. ALLE reacties zijn welkom!
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties. ALLE reacties zijn welkom!
Comment