Minimini oud hout PA (W-Bin, Philishave, tweeter)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chrisboutsen
    • Jan 2006
    • 32

Originally posted by Leinad
    Hoi Chris,

Dit bouwplan komt van Fane. Een enkele kast gaat niet veel dieper dan 100 Hz. Met meerdere per kant (stack van 4) gaat het geheel nog niet heel laag.
    Groeten Daniël.
    Heeft u mischien een andere bouwtekening van een andere w-bin kast?

Ik zou mij graag aan w-bin houden omdat deze ook een beetje retro klassiek zijn, en omdat de muziek die ik draai ook van die tijd is, evis presley, bill haley, enz.. rock&roll en die in die tijd opgenomen muziek bevat geen sub bas? ofwel?

Ik heb nog een P-2000 versteker van Palladium op overschot, deze zou ik voor de w-bins willen gebruiken,
    op de datasheet zou hij 1025Wrms op 4Ohm en 750Wrms moeten geven. nu dat is wel met een korreltje zout genomen vind ik, hij speelt wel hard en zuiver, maar op 2x 4ohm en een goed uur blazen begint hij toch aardig warm te worden... Welke speaker zou ik gebruiken? kappa15" of delta 15"?
    Een prettig weekend voor iedereen!
    Last edited by chrisboutsen; 27-01-06, 19:35.

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

Vermogen van de dap P series klopt wel aardig, heb t ding ook in gebruik en blijft bij mij best koel, terwijl t ding dan ook op t randje staat te werken
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• Leinad
        • Apr 2004
        • 153

Het plaatsen van de hoorn in de hoek (strak tegen de wand) geeft als het ware een hoornextensie waardoor deze lager komt. De onderste grensfrequentie wordt tenslotte bepaald door de lengte en mondoppervlak van een hoorn.

In de volgende link http://wanderkolonie.org/speakers2/ tref je diverse ontwerpen aan, waaronder de Eliminator. Deze is een maatje groter dan het ontwerp eerder in dit topic genoemd. De Eliminator gaat niet denderend laag, maar prima voor de oude rock&roll. Tevens vind je bouwtekeningen van een dubbel 15 of enkele 18 inch W-bin, zoals die door Stage Accompany zijn uitgebracht. Ik zie ook het ontwerp voor de Martin bin, hoewel deze qua afmetingen iets afwijkt van de originele.

Succes, Daniël.

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Klik

Mvg Johan

Comment

• chrisboutsen
            • Jan 2006
            • 32

Originally posted by speakerfreak
            Vermogen van de dap P series klopt wel aardig, heb t ding ook in gebruik en blijft bij mij best koel, terwijl t ding dan ook op t randje staat te werken
            Ik heb twee stuks van de P2000 slecht zijn ze niet, maar ik vind ze toch zeer warm worden als je ze in 4ohm per kanaal schakeld, ik moet wel hout vast houden maar ik heb er nog geen enkele van opgeblazen, ik heb ook een oude QSC USA1700, als ik hem daarmee vergelijk presteerd de p2000 beter, alleen qsc word niet zo snel warm.

Ach voor die prijs van dap audio... vind ik hem beestig goed, +/- 350€

Comment

• chrisboutsen
              • Jan 2006
              • 32

In de volgende link http://wanderkolonie.org/speakers2/ tref je diverse ontwerpen aan, waaronder de Eliminator.

Succes, Daniël.[/quote]

Ik had deze site ook al tussen mijn favorieten staan, ook deze ellinminator plannen heb ik al bekeken, en het valt mij op dat bij deze geen driehoek tegen de achterwand tegen over de speaker gemonteerd zit, als je het boven aanzicht bekijkt is het toch geen w vorm meer? daar staat w-bin toch voor. en ook het paneel waar de speaker in zit is ook anders, het motage gat is niet volledig er uitgehaald, links en rechts blijven twee delen zitten dus als het ware, blijft er een rechthoek over met de onderste en bovenste zijden afgerond, een deel van de spaeker blijft verscholen achter het hout.

Ik twijfel toch nog aan deze elliminator als de hierboven vermelde link.

Wat denken jullie?

Hier een paar foto's van mijn setje,

Last edited by chrisboutsen; 27-01-06, 22:25.

Comment

• chrisboutsen
                • Jan 2006
                • 32

heeft er iemand ervaring met deze elliminator? waarom is het gat voor de montage van de speaker niet rond? ik twijfel toch aan deze kast hoor.

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

nader te verklaren? zomaar zeggen dat je de tekening niet ``vertrouwt`` is een beetje vaag natuurlijk...

@ Chris,(edit: moet geloof ik Daniel zijn) ben je gek Je gaat toch geen topkasten met wielen aan de onderkant (nooit doen...) Boven op een sub zetten en dan ook nog eens zo gigantisch opt randje
                  Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• chrisboutsen
                    • Jan 2006
                    • 32

Originally posted by chrisboutsen
                    heeft er iemand ervaring met deze elliminator? waarom is het gat voor de montage van de speaker niet rond? ik twijfel toch aan deze kast hoor.
                    Heeft hier iemand ervaring mee? of met dit type kast?

Comment

• Dr. Edie
                      • May 2003
                      • 671

Originally posted by chrisboutsen
                      Heeft hier iemand ervaring mee? of met dit type kast?
                      Dat was iets voor de compressie, hadden mijn EV Eliminator w-bin's ook.. En dat waren fabriekskasten dus..
                      Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• chrisboutsen
                        • Jan 2006
                        • 32

Originally posted by Dr. Edie
                        Dat was iets voor de compressie, hadden mijn EV Eliminator w-bin's ook.. En dat waren fabriekskasten dus..
                        Hoi Dr. Edie,

Hoe vielen de originele kasten mee dan mee?
                        Zou deze bouwtekening dan toch kloppen met de originele?

Want je vind er zoveel van op internet hé.

Wat is ongeveer de X-over frequentie?
                        Last edited by chrisboutsen; 30-01-06, 22:39.

Comment

Working...