Nieuwe subs

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Ongeveer...

Zou je dit verder voor me kunnen uitwerken? Ik heb zelf namelijk nauwelijks verstand hiervan. Alleen de lengte en breedte moeten hetzelfde blijven, zodat ik ze kan combineren met mijn dubbel15" bassen. De diepte maakt niet zoveel uit!

Gebruikt hout wordt 18mm multiplex

Alvast bedankt!!!
    Zuid-Limburg

Comment

• Janbo
      • Dec 2004
      • 16

Als ik de bruto inhoud van de FR250 uitreken kom ik op 256 liter. Daar gaan de speakers, verstevigingen en poorten nog vanaf. Een 235 liter netto is daarmee realistisch. Hierbij houd ik rekening met een front dat vier centimeter naar binnen valt in verband met rooster en foam.

Volgens een snelle Winisd berekening is 235 liter vrijwel exact de inhoud waarin twee stuks 18TBX46 zich goed voelen. Anders gezegd, de inhoud van de FR250 kun je aanhouden voor twee B&C's. Uiteraard moet je er dan wel vier van hebben liggen voor twee kasten EN probleem is dat je twee 18"-ers niet in 84,5 cm krijgt. Je zult dan toch concessies moeten doen aan de maten.
      De poortlengte die het programma overigens aangeeft bij twee ronde poorten van 10 cm doorsnede is 4,8 cm voor een afstemming op zo'n 40 hz.

Als je hetzelfde aanhoudt voor een enkele 18PZB46 krijg je wat vreemde verhoudingen van de kast. Bij het vastzetten van de maat van 84,5 en 50,2, wordt de kast 44 diep. Poortlengte bij wederom twee poorten van 10 cm wordt hier 16,4 cm.

De door jou aangegeven maten leveren een kast op van zo'n 180 liter. Voor een enkele speaker is dit volgens simulaties minder ideaal (je krijgt een powerdip) maar twee van de hiervoor genoemde poorten komen dan op een lengte van 10,4 cm.

NB Dit is puur simulatie-technisch! Proefondervindelijk kunnen variaties in de poort voor jou(w gehoor) beter uitpakken. Eigenlijk geldt ook hier -als je het goed wilt doen- meten!!

Succes!
      Last edited by Janbo; 14-02-06, 00:56.

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

trek je EAW kast open en bouw hem gewoon na.

Comment

• Didier
          • Aug 2002
          • 323

Open trekken, opmeten en nabouwen is natuurlijk ook een optie!

Echter... welke speakers moet ik er dan in stoppen? Er zit nu 2x 15" in, 1000watt RMS, dus 500watt RMS per stuk.

Weet iemand misschien welke speakers dit zijn? Eminence misschien?
          Zuid-Limburg

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

ik weet niet welke speakers EAW gebruikt.

Maar je zou er Beyma of 18Sound in kunnen doen maar er zijn ook andere opties natuurlijk zoals RCF en PD noem maar op.

wat voor soort kast is het ? ken zelf het systeem niet van EAW.

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Je zou toch de kast kunnen simuleren in één van die programma's en er dan een speaker van het beschikbare budget bij zoeken die er goed in past.

Misschien ook kijken naar de output specificaties van de originele.

Of zeg ik nu iets heel geks ?

Comment

• Didier
                • Aug 2002
                • 323

Deze kast heeft 1 speaker naar voren gericht en 1 naar achteren gericht, dus
                dit is een of ander vreemd soort van reflex-systeem?

(Sorry voor de foto, weet dat dit niet het foto-forum is, maar is effe voor de duidelijkheid!)
                Zuid-Limburg

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

Het is gewoon een dubbele basreflex met één omgedraaide speaker (in tegenfase aangesloten), niet echt iets speciaals. Wel worden op deze manier de even harmonischen opgeheven maar de oneven harmonischen (naar het schijnt de vervelendste) blijven onaangetast.

Mvg Johan

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

ziet eruit als een dubbele kamer, met dus 2 verschillende tuningen, en dus een breder spectrum...

Comment

• bones2001
                      • Aug 2003
                      • 741

EAW zegt hierover,

"A dedicated subwoofer system with (2) 15 in transducers in a compact vented rectangular enclosure. Physically reversing one woofer relative to the other helps to cancel the mechanical distortion inherent when large transducers are driven at high levels."
                      Mixen is net als schilderen.
                      Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

Open trekken, opmeten en nabouwen is natuurlijk ook een optie!

Echter... welke speakers moet ik er dan in stoppen? Er zit nu 2x 15" in, 1000watt RMS, dus 500watt RMS per stuk.

Weet iemand misschien welke speakers dit zijn? Eminence misschien?
                        In de FR250z zitten inderdaad Eminence speakers.
                        Deze zijn echter wel speciaal gemaakt voor EAW dus die zul je niet via Eminence kunnen bestellen.
                        Zitten trouwens heel wat Eminence speakers in EAW producten
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...