Denk eerder één versterker per kant??? Anders met één hele dikke zware amp die op 2 ohm staat te draaien???
Pa opgebouwd uit beyma speakers...
Collapse
X
-
-
Laten we maar even afwachten wat voor verterker(s) het zijn.Originally posted by SpeakertjeDenk eerder één versterker per kant??? Anders met één hele dikke zware amp die op 2 ohm staat te draaien???
Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Versterker: 1x (2x2000 watt)
@Johnsonprodukties: Actief filteren kan zo'n 2 á 3 dB opleveren voor je subs, t.o.v passief filteren. Bovendien kan het geluid er soms (nog) beter op worden.
Mvg JohanComment
-
Die 2x 2 kW amp is dan zeker het zelfbouw project wat een paar jaar geleden in de Electuur heeft gestaan ??
Als ik diep ga graven dan heb ik die Electuur nog wel ergens liggen,mocht er vraag naar zijn....Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....Comment
-
De Titan2000Originally posted by beymaDie 2x 2 kW amp is dan zeker het zelfbouw project wat een paar jaar geleden in de Electuur heeft gestaan ??
Als ik diep ga graven dan heb ik die Electuur nog wel ergens liggen,mocht er vraag naar zijn....
Heb ik hier ook nog liggen.
Comment
-
Zelfbouw versterkers
Voor degene die echt geinterreseerd zijn in de Titan2000, ik heb nog een complete beschrijving van de versterker liggen in PDF-File`s. Het zijn een stuk of 6 files.
Desijds heb ik wel vernomen dat deze versterker thuis hoort in het rijtje hifi-versterkers. Het lastige zal zijn om de juiste componenten bij elkaar te zoeken en hopen dat er nog print`s te verkrijgen zijn bij elektuur. Ik heb bij deze versterkers er wel mijn twijfels aan of het nog wel rendabel is om deze te bouwen.
Wat mischien veel aantrekkelijk is zijn de versterkers van Anthony Holton, www.aussieamplifiers.com. Deze versterkers vallen ook onder de kwaliteitsversterkers en zijn te verkrijgen van 50W t/m 1000W (Echte watts). Er zijn zelfs complete kits te verkrijgen met eindtransistoren en Fets. Prijstechnisch vallen deze echt goed in de smaak.
Mocht er een paar man interresse hebben in het zelfbouwen van deze versterkers dan kan het beste gezamelijk ingekocht worden. Ik weet toevallig ook nog een leuk adresje waar goedkoop ringkerntransformatoren te verkrijgen zijn.
Salukes
MarcelComment
-
Met de dumpingprijzen waaraan je tegenwoordig van die vermogen bakken vind, is het echt zottenwerk om een zelfbouw vertsterker te maken. Ik ben het er mee eens, dat een goed gebouwde versterker, volgens een goed ontwerp misschien wel kwalitatief stukken beter kan zijn als zo een goedkoop kopietje uit china, maar geef toe. Voor disco en andere aanverwanten is het gewoon niet te doen om zelf nog iets ineen te bakken.
Zelfde geld ook voor dimmertjes, dmx omvormertjes, enfin alles wat je maar kan bedenken. Je vind al vanaf zeer lage prijzen, leuke dingen tegenwoordig, dus voor mijn part is het nut van zelfbouw de dag van vandaag een beetje achterhaald.
Als student elektronica(ondertussen al een paar jaren) vind ik dat persoonlijk zeer jammer. De echte kennis en finesse leer je pas door het maken van toestellen, die zeker van de eerste keer niet werken
. Zelfs het leerplan van scholen is hierop aangepast. Buiten wat basisprincipes en toepassingen hierop leer je bitter weinig schakelingen maken of zelf realiseren. Natuurlijk moet je zelf ook een beetje de handen uit de mouwen steken in je vrije tijd wat dat betreft, maar de nadruk bij de scholen ligt tegenwoordig blijkbaar meer en meer op het digitale en programeergedeelte van de elektronica. Ondanks dat dit zeker de toekomst is, vind ik dit persoonlijk zeeeer jammer
.
Goed, dat was even offtopic
mvg
ronnyniet zagen, gewoon doen!Comment
-
Sluit me voor 100% bij Ronny aan. Doe zelf ook elektro op HBO niveau en het is allemaal programmeer werk :s Vandaar dat ik de richting energie gekozen heb !! Maar goed was ook ff off-tropic.
Zelf versterkers maken is leuk voor de hobby en dan weer gebruiken voor je andere hobby
Mocht er iets kapot gaan dan zal dit gemakkelijker zelf te repareren zijn.
M.v.g. Sander
Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
Nieuw SB122 en Dynacord S1200Comment
-
hallo hallo,
Het heeft even geduurt maar ik heb vandaag de toppen en bassen opengehad!
Topkast:
- 1x Beyma CP-22 (8 ohm)
- 1x Beyma CP350/TI (8 ohm)
- 2x Beyma 12"k-200 (4 ohm, serie geschakeld)
Baskast:
- 1x Beyma 18"G-550
Filter topkast:
- 1x FD-250 (600 watt)
- 1x Filter voor het tophoog (kon hier helaas geen type nr.op vinden)
Ik hoop dat ik iedereen genoeg heb geinformeerd...
De Toppen mogen 1400W muziekvermogen hebben en de bassen mogen per stuk 1800W muziekvermogen hebben.
Dus als ik mocht kiezen dan zou het wel erg mooi zijn als daar 1x Carver Pt2400 per bas en top combinatie en aangezien ik op de foto daar 2x bas en 2x top per kant zie staat komt dat neer op 2x Carver PT2400 per kant met als prossesor een omidrive FDS-366.
Erg mooie set en heel mooi afgewerkt ik denk dat daar een boel mensen van dromen.
Ik ben erg benieuwd hoe die set klinkt.
Gr ronnie.U draait, Wij vragen.Comment
-
De filters in de toppen (FD 250) zijn toch maar 600 watt? En de subkasten 900 watt p/s? Of vergis ik mij nou?Originally posted by S500DAls je deze set actief gaat aansturen dan krijg je ineens een Megaset.
De Toppen mogen 1400W muziekvermogen hebben en de bassen mogen per stuk 1800W muziekvermogen hebben.
Geert
Comment

Comment