4 x dubbel 10" hoorngeladen toppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

4 x dubbel 10" hoorngeladen toppen

Bezig met 4 hoorngeladen toppen met elk dubbel 10" speakers erin.

De speakers;

De bouwtekening;

(bouwtekening met maten etc niet vrijgegeven)

Het begin;

Wellicht morgen een nieuwe update..

Oja, het witte is een beetje sneeuw, en nog 'natte' houtlijm. Inmiddels zien ze er beter uit (niet dat het heel belangrijk is, de worden immers bekleed..)

Grt,
    Edie
    Mit freundliche grube,

Edie
  • mverdult
    • Dec 2003
    • 123

een beetje oude foto's ....van 2003. die topjes zijn al weer versleten zeker ?

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

waarom denk je dat? volgens mij is edie hier nu gewoon mee bezig hoor?
      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• dj franko
        • May 2005
        • 116

Wat is dit voor soort hout?(het ziet er namelijk niet echt super uit)

groetjes
        Franko
        Hoi!

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Originally posted by speakerfreak
          waarom denk je dat? volgens mij is edie hier nu gewoon mee bezig hoor?
          Idd, nu mee bezig, heb geen zin om altijd die datum goed te zetten
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Dr. Edie
            • May 2003
            • 671

Originally posted by dj franko
            Wat is dit voor soort hout?(het ziet er namelijk niet echt super uit)

groetjes
            Franko
            Multiplex, zoals ik zei nog wat sneeuw en onopgedroogde lijm erop, inmiddels ziet het er beter uit.
            Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• beyma
              • Oct 2002
              • 1614

Even een opmerking over het timmerwerk, je had beter het spaanplaat kunnen vast zetten aan de kopse kant van het multiplex, nu zit je in kops spaanplaat te spijkeren

Maar ik neem aan dat dit alleen een proto type is, en er later van wat beter hout dan dit een mooie set gebouwd gaat worden....
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Originally posted by beyma
                Even een opmerking over het timmerwerk, je had beter het spaanplaat kunnen vast zetten aan de kopse kant van het multiplex, nu zit je in kops spaanplaat te spijkeren

Maar ik neem aan dat dit alleen een proto type is, en er later van wat beter hout dan dit een mooie set gebouwd gaat worden....
                Dit setje is eigenlijk puur voor carnaval of andere "studenten" feesten waar de kwaliteit van het geluid niet heel erg belangrijk is.. Overigens splijt het spaanplaat niet hoor, het zijn dan ook hele fijne nagels. Bovendien zijn de spijkers slechts als "lijmklem" oplossing en dient de houtlijm als échte verbinding.

Bovendien word het setje bekleed waardoor alle oneffen heden, en de slijtage van het spaanplaat allemaal in het niets vallen. Heb al meerdere setjes probleemloos uit spaanplaat gemaakt b.t.w, met succes.. Gewoon opletten op de afwerking en het gebruik ervan..
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

Spaanplaat op de kopse kant lijmen is toch de slechtste verbinding hoor!
                  Spaanplaat heeft in die richting vrijwel geen sterkte. (Je kunt het met een theelepeltje uit elkaar harken.
                  Zal nooit een stevige verbinding opleveren.
                  Ik zou je adviseren er minstens een paar deuvels in te boren en lijmen..

Een oude timmerman....
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Dr. Edie
                    • May 2003
                    • 671

Originally posted by SPS
                    Spaanplaat op de kopse kant lijmen is toch de slechtste verbinding hoor!
                    Spaanplaat heeft in die richting vrijwel geen sterkte. (Je kunt het met een theelepeltje uit elkaar harken.
                    Zal nooit een stevige verbinding opleveren.
                    Ik zou je adviseren er minstens een paar deuvels in te boren en lijmen..

Een oude timmerman....
                    Wellicht als je een simpele L vorm maakt van hout, dan zou het snel uit elkaar kunnen vallen, maar straks als alle panelen (inc. wall-to-wall) eenmaal in elkaar zit laat het echt niet los. Bovendien ben ik het er niet helemaal mee eens, ik heb de test vaker gedaan en wanneer je de kopse kant verlijmde liet het geheel vind ik veel minder snel los dan wanneer je 2 planken verlijmde op de normale kant, spaanplaat heeft niet een hele sterke houvast, waardoor er gewoon een heel stuk spaanplaat meebrokkelde wat op deze manier veel minder mogelijk is (lijm zit immers op de gehele kopse kant..).

Wel bedankt voor jullie meningen en/of feiten, maar ik durf best een kratje bier erop te wedden dat deze kisten straks niet uit elkaar vallen Bovendien word ten slotte nog dunne latjes in de hoeken gelijmd, wat ik bij al m'n (danwel niet) spaanplaat 'creaties' doe.
                    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• SPS
                      • Mar 2004
                      • 1662

Originally posted by Dr. Edie
                      Wellicht als je een simpele L vorm maakt van hout, dan zou het snel uit elkaar kunnen vallen, maar straks als alle panelen (inc. wall-to-wall) eenmaal in elkaar zit laat het echt niet los. Bovendien ben ik het er niet helemaal mee eens, ik heb de test vaker gedaan en wanneer je de kopse kant verlijmde liet het geheel vind ik veel minder snel los dan wanneer je 2 planken verlijmde op de normale kant, spaanplaat heeft niet een hele sterke houvast, waardoor er gewoon een heel stuk spaanplaat meebrokkelde wat op deze manier veel minder mogelijk is (lijm zit immers op de gehele kopse kant..).

Wel bedankt voor jullie meningen en/of feiten, maar ik durf best een kratje bier erop te wedden dat deze kisten straks niet uit elkaar vallen Bovendien word ten slotte nog dunne latjes in de hoeken gelijmd, wat ik bij al m'n (danwel niet) spaanplaat 'creaties' doe.
                      Tja, hoekversterking! All-right.
                      Dat lost het probleem goed op!

Paul.
                      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dj franko
                        • May 2005
                        • 116

Je zegt dat ie er nu beter uitziet, Heb je daar foto's van?

groetjes
                        Franko
                        Hoi!

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Nog niet, inmiddels gaatjes opgevuld met..... kom ff niet op de naam, maar zo'n pasta..

Enja, ook al bleef de lijm wit, ze worden toch bekleed/verfd, dus boeiend

Morgen begin ik aan de andere 2 kastjes..
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• sis
                            • Jul 2003
                            • 3305

Welke bassen of subs komen eronder en hoe ga je filteren ??
                            sis
                            Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Originally posted by sis
                              Welke bassen of subs komen eronder en hoe ga je filteren ??
                              sis
                              Later wil ik 2 of 4 baskasten maken met de PAX 15, zoals Bart Segers.. Maar nog niet zeker (zit beetje met de afmetingen/gewicht)...

Voorlopig zet ik er de Punisher's onder, dit hele zooitje (4 van deze kasten, 2 JBL SF25's en 2 Punisher's & 2 RCF TW101 hoorns) komt op de carnavalswagen..

Crossen nog niet uit, denk lekker passief (2 kasten mét filter, 2 zonder filter, en dan 2 aan 2 doorlussen..).. Later kan ik altijd overstappen op actief..
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...