ES15BPH

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

Zou de 15LX60 er goed in presteren ?

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

citaat:Geplaatst door mephisto

Zou de 15LX60 er goed in presteren ?

Mij lijkt de 15P1000 meer geschikt, deze is ontworpen om in een hoorngeladen kast te werken ( aldus Pablo ).

Groeten

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• Banned
        Banned
        • Dec 2003
        • 951

Ik wacht ff op een mailtje van staiper die gaat voor mij wat speakers door de molen heen gooien om te kijken welke er geschikt zijn. Hij weet het beste wat erin kan omdat hij de kast ontworpen heeft !!

De 15K200 klinkt lekker in deze kast !

Comment

• Rademakers
          • Jul 2003
          • 1281

Ik heb Staiper ook om de invoergegevens gevraagd, zodat één en ander makkelijk na te rekenen is.

citaat:Bij gebruik van één kast per kant komen ze niet al te laag (f3 ca. 50 Hz), dus een highpass van ca. 45 -50 Hz is aan te raden.
          Na wat narekenen lijkt een highpass van 40 Hz meer op zijn plaats bij gebruik van één kast per kant. Per verdubbeling van de kasten (gestackt) ca. 5 Hz lager.

Mvg Johan

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

Zo hier nog wat enkele foto's van de sub :

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

citaat:Is de Precision Devices PD1550 geschikt voor deze kast...knip...Ik zou voor deze speakers toch nog wel graag een leuk kastje vinden dat compact is en te gebruiken valt zonder te stakken.
              De PD 1550 is te gebruiken in deze kast. Door de eigenschappen van de kast kan het zijn dat je bij gebruik van één per kant toch wat basweergave mist. De kick is duidelijk aanwezig maar de lage tonen liggen wat lager op de gevoeligheidsschaal.
              Het resultaat zou waarschijnlijk een beetje "ïn je gezicht" bas worden. met toch wel bruikbare bas tot zo'n 40 Hz maar wat meer vertegenwoordiging in het 60 Hz+ gedeelte.

De PD 1550 is qua bouw juist uitstekend geschikt om te gebruiken in kasten die gestackt moeten worden. Bij het maken van grote stacks, geniet een dergelijke driver juist de voorkeur.

Een andere optie is een bijv. een 6de orde BP. Misschien de Bassbabe van Contour?

@Mephisto: En al getest? [8D]

Mvg Johan

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

Nog niet echt ngetest wel ff aangehad. Klinkt niet verkeerd heb niet op volvermogen gedraaid en met een kleine versterker ( 2X200W )

klank was lekker strak en op zich nog vrij diep met de tweede erbij wel dieper en voller !

Heb ze in een kleine ruimte aangehad 6X8 en alle losse delen hoorde je resorneren dus dat is wel een goed teken !

Als ik tijd heb ga ik ze bij een kennis testen die heeft een ruimtevan 20X10 dus ik ben benieuwd !

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

Uit het mailtje aan Staiper volgde dat hij voornamelijk Akabak-gelijke programma's voor het ontwerp heeft gebruikt dus de invoergegevens blijven bij benadering correct.

Ook gaf hij aan dat hij op een relatief lage Fs doelde (lager als 45 Hz maar niet zo laag mogelijk) en de optimale Fs zich tot dusver tussen de 36 Hz en 45 Hz bevindt, dus geen verrassingen aldaar.

Mvg Johan

Comment

• Banned
                    Banned
                    • Dec 2003
                    • 951

heb van de week die 15K200 getest in de kasten en was er erg van onder de indruk !

Heb inmiddels ook van Staiper bericht gehad en hij beweert dat de 15LX60 een absolute TOP speaker voor deze kast is !!!!

Hij schreef :

Try to fit in some beyma 15LX60. Give them few "breaking in" hours at moderate power and than kick them with 1200W in each box (if you have available that powerful amp.).
                    With stack of four you can kill some creatures

Die ga ik eens in het nieuwejaar proberen ( heb er nog 6 liggen )

DAT wordt weer een GOED voornemen !

Comment

Working...