Details Speaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Technoserve
    • Nov 2005
    • 4

Details Speaker

Hoi,

Ik ben vandaag bij aankoop van een CS 800 in het bezit gekomen van de volgende speakers:

Ze volgende onderdelen zitten er in:
    JB Systems 1538/200
    en
    Celestion HF50 T3421

Kunnen jullie mij verdere gegevens verstrekken?

Zoals kwaliteit (houden of verkopen)
    RMS vermogen (ik vermoed 200W)
    eventueel een link naar spec. op internet.

T.i.a.

Dennis
    wat doen weekdieren in het weekend??
  • ST
    • May 2005
    • 32

Koop jij speakers waarvan je slechts een "vermoeden" hebt van het wattage ?
    Hee ... wat voor vage zooi zou ik aan jou kunnen slijten ?
    Moet dat nou ?

Comment

• pacosound
      • Nov 2005
      • 44

Gefeliciteerd!!!!

U bent in aanraking gekomen met 1 van de zelfbouw ontwerpen die er de afgelopen jaren gebouwd zijn!!

Speaker keuzes zijn geheel vrijblijvend en mag altijd vanaf geweken worden!!

ALS HET MAAR HARD GAAT TOCH???

\"Lekker onder de zon...\"

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

we proberen hier een pro-audio-forum te zijn.

dit was pro in 1968, of zo.

wel weer interessant voor zelfbouw, vandaar : move

Comment

• Technoserve
          • Nov 2005
          • 4

Hoi,

Als jullie de tekst hadden gelezen hadden jullie ook begrepen dat ik een cs 800 gekocht had waar ik deze speakers bij kreeg.

Ik had dan ook geen hoge verwachtingen van deze speakers maar was alleen nieuwgierig of jullie mij wat meer er over konden vertellen.

Dus als iemand dan een link kan geven naar het ontwerp of een toelichting op de toepaste materialen dan zou ik er ook misschien weer wat wijzer van kunnen worden.

Gr.

Dennis

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Piëzo en jb woofer. 3x niks dus
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• speakerfreak
              • May 2002
              • 1446

blablabla...

Is volgens mij gewoon een bullet tweeter en geen piezo, over de jb woofer kan ik weinig vinden dus is er ook niks over te zeggen, maak eens fotos van de speakers...
              Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

Dit is volgens mij een oude DISCO-x kast van JB maar die door herschildering niet meer als JB kast te herkennen is of een nabouwsel daarvan. Dat waren destijds wel kasten met een krachtige en warme bas; het rendement was ook heel behoorlijk... en de klank was voor disco-gebruik absoluut heel goed! Jarenlang mee gespeeld op een huiskamerampje van Sansui en we doen zelfs nu soms nog andere vriendjes uit diezelfde familie nog in de verhuur voor kleine zaaltjes. De tweeter was inderdaad een bullet en GEEN piezo. Voor P.A. zul je ze niet kunnen gebruiken; om kleine feestjes te draaien: ideaal.
                Vermogen was inderdaad 200W RMS
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Contour
                  • Feb 2001
                  • 1018

De Celestion HF50 is/was een zeer bekende bullet tweeter. 25 echte watts RMS als ik me niet vergis met 38mm spreekspoel.

MVG Contour

Comment

• Technoserve
                    • Nov 2005
                    • 4

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

De kast is niet beschilderd maar bekleed met een soort sky.

Ik zal morgen een poging doen om de 15" speaker te fotograferen.

Ik vind het geluid zeker niet slecht.
                    Zeker gezien dat ik voor de Peavey CS 800 incl. speakers EUR 200,- heb betaald.

De speakers worden gebruikt voor onze oefenavonden (2x gitaar en 1x bas) en om af en toe op een verjaardag, waar wij de gasten vervelen met ons gejammer :-), als PA speaker te dienen.

Denken jullie dat ze hiervoor voldoen of kan ik beter op zoek naar wat anders?

Mzzl

Dennis

Comment

• laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

Het mid-gebied is wat ondergewaardeerd waardoor ik ze alleen als disco-kast bruikbaar vind. Voor een echte cleane gitaarsound waar je haar van rechtkomt heb je echt wel een deftige middentoner nodig.
                      Wat die sky betreft: klopt maar dan van die vrij stevige die niet makkelijk scheurt...? Werd achteraf bij een verfbeurt wel eens oververfd.
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jens
                        • Aug 2004
                        • 1066

citaat:Geplaatst door Contour

De Celestion HF50 is/was een zeer bekende bullet tweeter. 25 echte watts RMS als ik me niet vergis met 38mm spreekspoel.

MVG Contour
                        na wat google'n kan ik dit bevestigen

Comment

Working...