drukkamer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tommyguitar
    • Nov 2005
    • 12

drukkamer

yes,ga nieuwe sub's bouwen met beyma G550 ,ga eens proberen om zelf een kast te ontwerpen,maar zou graag volgende info willen bekomen
    inhoud voor een dubb 18" kast
    formule voor de berekening van een drukkamer
    bedoeling wordt een dubbel 18"kast met drukkamers en een korte hoorn erachter,moet ook een trapkast worden.

iemand me op weg te helpen?
    gr Tom
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

Drukkamer ? Trapkast?... Snap er niets van.. Staat een voorbeeld van het ontwerp misschien op http://www.speakerstore.nl ?
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Welke toepassing, afmetingen kast, afmetingen ruimte, frequentie respons en in samenwerking met welk systeem?

Mvg Johan

Comment

• tommyguitar
        • Nov 2005
        • 12

hoi,misschien eens verduidelijken,het zou iets moeten worden als de laagsectie van de xtro top maar dan voor een dubbele 18" met de speakers boven elkaar geplaatst in een zelfde kast die ook een trapeziumvorm moet krijgen,ben je daar iets meer mee.of is dit alles een utopie.

groeten

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

Volgens mij wil jij een dubbel 18" folded ( gevouwen ) hoorn baskast gaan bouwen.
          Allereerst wil ik je op de volgende zaken wijzen:
          -18G550 van Beyma is niet de meest geschikte speaker voor een hoorn-geladen baskast.
          -een hoorngeladen baskast trapezium vormig bouwen maakt de bouw extreem en onnodig ingewikkeld.
          -een enkel 18" folded hoorn heeft al behoorlijke afmetingen en dito gewicht, laat staan een dubbel 18".

Wil je toch iets dergelijks bouwen, bestudeer dan eerst de volgende beproefde ontwerpen eens, en denk dan nog eens aan bovenstaande 3 punten.
          -http://www.speakerstore.nl/constructions/speakerplans/1850horn.jpg
          -http://www.speakerstore.nl/constructions/speakerplans/186horn.jpg

Mochten de tekeningen en/of de teksten niet duidelijk zijn kijk dan even op www.speakerplans.com waar tevens erg veel aanvullende informatie te vinden is.

Succes

Jack
          Powered by AudioMadness....

Comment

• tommyguitar
            • Nov 2005
            • 12

yup,ben terug,druk weekendje achter de rug,eens de rea

Comment

• tommyguitar
              • Nov 2005
              • 12

oke ben daar weer,sorry efkes per ongeluk op verkeerde toets gedrukt,enfin even de reacties bekeken en t'is nog altijd nie wat ik zou willen,maar om te reageren op Jack zijn info: dus die beyma is nie de ideala hoornspeaker,dan heb ik het volgende voorstel,zou dit lukken de BR-kast onderaan de lijst van speakerstore in combinatie in een zelfde kast met de BP-hoorn erboven of omgekeerd,beide kasten zijn gebruikt met een 18 g 550.
              is dit wat.
              neem me niet kwalijk dat ik van het ene ontwerp op het andere spring maar ik ken er eigenlijk niet zoveel van dus vraag ik maar raak.

misschien?

GROETEN TOM

Comment

• Dr. Edie
                • May 2003
                • 671

Ik zou lekker een BR bouwen ja.. Voor hoorngeladen systemen heb jij denk ik de kennis en apparatuur nog niet voor. Misschien een hint om 4 SM115's te bouwen? Gaat ook prima hard, voldoende laag en niet zo duur én vrij compact.
                Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• tommyguitar
                  • Nov 2005
                  • 12

SM 115 ken ik niet,is daar ergens een foto of plan van te vinden en ik veronderstel dat die 15 voor 15" staat,zijn er daar ook 18" versies van want ik heb die 18"en hier gewoon liggen en daarmee heb ik eigenlijk nog altijd geen antwoord op mijn vraag of een BR in combinatie met een BP realiseerbaar is en wat de constructie van de kasten betreft dat is geen enkel probleem ik bouw mijn eigen instrumenten wat toch een stukske moeilijker is dan bvb een dubbele gevouwen hoorn,hoorns heb ik trouwens al genoeg gebouwd het zijn net deze die ik wil reduceren door twee 18"en in een kast de steken in plaats van een en ik zoek gewoon het beste ontwerp waar ik het grootste rendement uithaal.
                  groeten Tom

Comment

• bertuss
                    • Jan 2002
                    • 816

rendement, uit hoorns natuurlijk.
                    bandpass hoorns ook.
                    maar verschil tuseen twee losse, en 1 dubbele hoorn is er niet.

Comment

• Rademakers
                      • Jul 2003
                      • 1281

Waar ga je het voor gebruiken?

Mvg Johan

Comment

• tommyguitar
                        • Nov 2005
                        • 12

vooral livebands tot max 400 pers en zo nu en dan een fuifke,ik ben reeds in het bezit van een bubbele mpa -set van craaft(6kw) en ik zou ze combineren om ermee de lage tonen wat extra puchen van pakweg 40 tot 80 hrtz,deze zou ik aansturen met de subuitgang van een actieve x-over.

Comment

• bertuss
                          • Jan 2002
                          • 816

module hoorn? zoek eens daarop. speakerstore.nl

Comment

• nightline
                            • Oct 2002
                            • 1001

citaat:Geplaatst door tommyguitar

vooral livebands tot max 400 pers en zo nu en dan een fuifke,ik ben reeds in het bezit van een bubbele mpa -set van craaft(6kw) en ik zou ze combineren om ermee de lage tonen wat extra puchen van pakweg 40 tot 80 hrtz,deze zou ik aansturen met de subuitgang van een actieve x-over.
                            Gewoon een mooie BR-kast bouwen, enkel of dubbel uitgevoerd afhankelijk van je personeel en je rug

Groeten

Jack