EAW KF850 zelfbouw

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by salsa
    Nee, in sommige landen gebruikt Crown een andere naam,vandaar..
    Vroeger was alles in nederland (europa?) amcron (AMerican CROwN), had iets te maken met een beschermde merknaam, zodat ze crown niet konden gebruiken. Ik geloof dat het inmiddels geen probleem meer is, en dat het overal crown is geworden.

Comment

• Waveform
      • Dec 2009
      • 321

Originally posted by salsa
      Nee, in sommige landen gebruikt Crown een andere naam,vandaar..
      Het zijn in principe gewoon Marco Tech maar met een ander merk naampje..

Dave
      Dat weet ik, heb namelijk zelf Macro-Techs liggen (Amcron). Het is inderdaad zoals Antoon zegt. Tegenwoordig is het overal gewoon Crown. Tegenwoordig ook allemaal met internationale voeding denk ik (toch de modellen waar ik naar heb gekeken), terwijl dat vroeger niet zo was.

Ik bedoelde eerder: Zijn het Macrotechs van vroeger, of eerder iTechs, de nieuwe Macrotechs,...

Heeft iemand daar trouwens ervaring mee, met die nieuwe MAi's? Lijken me zeer interessante bakjes, heel veel vermogen en als je ze uit de USA laat komen ook helemaal niet zo duur.

Comment

• Turboke
        • Oct 2006
        • 463

Dacht dat het hier om zelfbouw KF850 ging en niet over amps die daar op gebruikt zouden worden.

Comment

• hwsound
          • Mar 2010
          • 2

helaas voor jullie gebruik ik al 20 jaar de 850 T. ik wil ze nog niet ruilen tegen nieuwe . De 850 T is de beste kast ooit gebouwd en nog steeds verkocht, als je je rommel voor elkaar hebt gewoon aanzetten 2,5 k een paar db dippen en je hoeft niet eens meer te luisteren altijd goed, Gewoon een paar fatsoenlijke ouderwetse zware amps erop en nooit problemen. ik heb half europa afgerijst en je moet wel wat onderhoud plegen. bij mij gaan er om de paar jaar nieuwe speakers in want het slijt gewoon wel. Ben nu aan het experimenteren met echte pd speakers erin en het klinkt echt beter als de rcf jes. de E t/m Z serie gewoon gebruiken als brandhout evenals de 750 serie. Deze zijn niet zoals de set bedoelt was, het is wel zwaar maar dan gebeurd er ook wat. Ik heb het geluk dat ik hier een aantal oude sets eaw heb en 150 turbosound kasten evenals een l-acoustics line array , Geloof mij iedere set heeft zijn eigen sterke punten en als je kunt en mag kiezen kun je de juiste set voor de juiste klus inzetten . dit heet ervaring en vakmanschap.

Comment

• arie
            • Feb 2003
            • 550

[QUOTE=hwsound;529904] de E t/m Z serie gewoon gebruiken als brandhout evenals de 750 serie. QUOTE]

Denk toch echt dat je hier een klein foutje maakt, als het om grotere klussen gaat doe mij dan maar 750 ipv 850, met 850 krijg je een hoeveelheid gaten en bulten waar je helemaal gek van wordt.(vanaf zo'n 3 a 4 kasten per kant).

Ook buiten is 750 door de 35 graden afstraling veel beter te gebruiken als 850. Het is dus maar net waarvoor je het gebruikt. Groeten Arjan

Comment

• lightnlive
              • Apr 2010
              • 1

Hey mensen,

Ik lees al jullie berichtjes over KF850
              Wel grappig om even aan te haken.

Wij touren met ons bandje door het ganze land met KF850
              Bestaat uit (per kant

3x SB850
              3x KF850E
              3x Carver PT2400

Het systeem wordt niet meer aangestuurd door de MX8000i, maar wij gebruiken 2x een Sabine NAV360 System controller met een volledig eigen setting, gemaakt en bedacht met behulp van SIM3 (Meyer)

Van de originele setting zoals EAW hem opgeeft, klopt niet zoveel van.
              Delaytijden, crossfreqs e.d zijn niet te vergelijken met hoe het nu on the road is.

Stacken gebeurt als volgt.
              Vanaf de grond
              Buitenkant = basje, basje, topje
              Binnenkant = basje, topje, topje
              Ja, 3 hoog.

Nu wij met de nieuwe setting draaien, kun je veel meer energie uit je PA halen, en veel zachter draaien, met hetzelfde aantal dB's

Kortom, een Phase-recht systeem is echt fantastisch.
              En uw naam is? Ton?
              Jahwol, Ton Techniker

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by lightnlive
                Hey mensen,

Ik lees al jullie berichtjes over KF850
                Wel grappig om even aan te haken.

Wij touren met ons bandje door het ganze land met KF850
                Bestaat uit (per kant

3x SB850
                3x KF850E
                3x Carver PT2400

Het systeem wordt niet meer aangestuurd door de MX8000i, maar wij gebruiken 2x een Sabine NAV360 System controller met een volledig eigen setting, gemaakt en bedacht met behulp van SIM3 (Meyer)

Van de originele setting zoals EAW hem opgeeft, klopt niet zoveel van.
                Delaytijden, crossfreqs e.d zijn niet te vergelijken met hoe het nu on the road is.

Vanaf de grond
                Ja, 3 hoog.

Nu wij met de nieuwe setting draaien, kun je veel meer energie uit je PA halen, en veel zachter draaien, met hetzelfde aantal dB's

Zachter draaien met hetzelfde aantal dB's....
                En een fase recht systeem met verschillende toppen op en naast elkaar?
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
                  • Oct 2006
                  • 463

Vanaf de grond
                  Ja, 3 hoog.

Leuk om die op mekaar te zetten!

Comment

• DJ Antoon
                    • May 2005
                    • 1681

Originally posted by Turboke
                    Vanaf de grond
                    Ja, 3 hoog.

Leuk om die op mekaar te zetten!

Ik kan het me wel voorstellen, toppen naast elkaar voor de horizontale spreiding. Toppen op elkaar voor meer geluidsdruk op de dansvloer. Staan ze wel "gewoon" rechtop, of draai je ze ook nog om?

maar hoe krijg je ze op elkaar? En hoe zorg je ervoor dat het niet om kan vallen? Gaan er banden omheen oid?

Wat als het plafond te laag is, word het dan 2x top en 2x bas? (of nog minder)

Vergeet niet dat in de tijd dat 850 ontworpen is, digitale vertragingslijnen van voldoende kwaliteit niet bestonden. Dus ik kan me voorstellen dat er met de goede spullen best nog iets uittehalen valt.

Comment

• Boi
                      • Apr 2004
                      • 541

ftp://ftp.eaw.com/EAW/Loudspeaker_Pr...DRW2D_revB.pdf
                      de tekening
                      ftp://ftp.eaw.com/EAW/Loudspeaker_Pr...SPECS_rev1.pdf
                      speaker + overige kast en aansturing gegevens.
                      groetjes

___
                      Heb de versterkers uitgedaan, maar er ruist nog iets....

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

Originally posted by Boi
                        Leuk zo een tekening van enkel de buitenkant, daar zullen de zelfbouwers veel aan hebben

Comment

• Boi
                          • Apr 2004
                          • 541

Originally posted by Turboke
                          Leuk zo een tekening van enkel de buitenkant, daar zullen de zelfbouwers veel aan hebben
                          Meer geven ze niet vrij. Maar in het 2de pdf file staat een foto van de voorkant en is er redelijk te zien hoe de kast eruit ziet en dus na te maken.

ftp://ftp.eaw.com/EAW/Loudspeaker_Pr...R_revB_ENG.pdf

de bi-amp kit
                          Last edited by Boi; 15-04-10, 09:38.
                          groetjes

___

Comment

• Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

Originally posted by lightnlive

, of zoals we al langer roepen : It's all about phase...

ooit een 850 met een NexoAlpha vergeleken, dat al veel beter getimed was, en die Alpha won het daardoor.

Keep up the good work.
                            Je zou nog kunnen filosoferen, om die binnenste toppen op de kop te zetten, waardoor je koppeling krijgt tussen de hoogdrivers.

Comment

• @lex
                              • Jul 2006
                              • 1086

Originally posted by MacGyverSounds
                              , of zoals we al langer roepen : It's all about phase...
                              Phase, was dat niet die ene van The A-team?

Heb het topic gelezen, maar wat een ambitie om deze kast te maken terwijl hij tweedehands volgens mij echt wel te krijgen is. Of gaat het alleen om de bouwlol en wat minder om het resultaat? Kan me niet voorstellen (maar ik ben niet de enige) dat nieuw/zelfbouw goedkoper is.

@lex
                              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Boi
                                • Apr 2004
                                • 541

Staat een 2de hands verhuur set te koop bij onze zuiderburen
                                2x sub + 2x top €8000,00
                                D Dream Sound & Light

Staan zelden te koop, zelfs na 10jaar werken de sets gewoon nog in de verhuur , blijkbaar een goede set, prettig in het gehoor en schijnbaar fijn om mee te werken.
                                groetjes

___

Comment

Working...