topkastje

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nightline
    • Oct 2002
    • 1001

En...wat ga je bouwen??

Groeten

Jack
    Powered by AudioMadness....

Comment

• Watt Xtra
      • Oct 2004
      • 1119

ja door gebrek aan verdere bouwtekeningen ga ik maar eens proberen de B-10/3 bouwen van Beyma zelf. Heb Ivo nog een mailtje gestuurd maar hij zal het wel erg druk hebben. zal hem wel even bellen. En anders wordt het eerst dit kastje maar. Hout kost de kop niet en ben ik weer van de straat en drink minder bier! Hoorngeladen zit er voorlopig niet echt in denk ik, blijf dan liever eerst huren en kan rustig verder kijken. Voor bij mn B&C bassen zou dit topje het moeten doen, ze zitten nu in een kast van 110cm hoog wat de totale stack hoogte brengt op 260cm, niet echt te doen. En daarbij zijn ze veel te smal en staan niet stabiel, ondanks het veel te hoge gewicht.
      zal mijn verder vorderingen plaatsen betreft het bouwen zal ook zien een aantal foto's te schieten. iedereen bedankt voor het meedenken.
      JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
        • Oct 2004
        • 1119

hier nog een vraagje, na het een en ander te weten zijn gekomen, (bedankt ivo) rest er nog een vraagje!!
        Ik wil het ontwerp van beyma zoals die al staat in dit toppic aanpassen en ben daar goed mee opweg, nu heb ik het volgende: Ik wil hierbij nog een bullit plaatsen, moet deze noodzakelijk boven de hoogdriver worden geplaatst of leverd het geen problemen op wanneer ik deze tussen de 15" en hoogdriver plaats? de bullit zou dan op een hoogte komen van ongeveer 185 cm. graag jullie reactie
        JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• ivo
          • Jul 2003
          • 390

Het zijn uiteindelijk deze kasten geworden.

Meer foto's hier -> http://www.iven.nl/album/jbtop/
          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

hey das mijn kastje jep heb hem toch maar laten bouwen door ivo, en is zeer geslaagd. Ik ben nu bezig met de afwerking en zal dan ook spoedig het eindresultaat laten zien. Het bullitje is weggelaten maar zal waarschuinlijk niet worden gemist doordat er een nieuw netwerkje tussen de speakers komt. Maar Ivo, goed werk!!

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Ik heb de speakers weer regelmatiog in gebruik, betreffen dus bovengenoemde kasten.

de volgende componenten zijn gebruikt

Hoog: cp600 beyma op een td460 hoorn
              midlaag: beyma G400

geheel wordt actief aangestuurd. 1,35khz voor de driver

Nu is het zo dat de hoogdriver veels te neuzerig klinkt.
              De td460 hoorn is er eentje van polyester. Kan het wezen dat deze hoorn de oorzaak is van het neuzige geluid? De hoorn zit zelf weer in een aparte ruimte tenopzichte van de midlaag speaker.

Heeft iemand een idee hoe ik dit neuzige kan wegwerken, verhelpen?
              Zou het helpen als ik de loze ruimte achter de hoorn opvul met dempingsmateriaal?
              Heeft dit nadelig effect op de koeling van de spoel van de driver?

Heeft er verder iemand ervaring met betreffende driver?
              wat zijn de gebruikers ervaringen?

Het neuzige is alleen waarneembaar bij de zang, vooral de mannenstemmen, vrouwenstem valt reuze mee.

met cd's geen enkel probleem, tot aan de grens van de drivers toe.

Comment

• Freek Fokker
                • Aug 2003
                • 495

Als er totaal geen demping achter de 15" zit kan dat heel goed de oorzaak van het neuzige geluid zijn.
                SR20DET

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

15' speaker heeft wel degelijk demping... in zn kastje.

de hoorn inmiddels ook op tip van iemand voorzien van een dun laagje schuim.
                  gecrossed wordt er ongeveer bij 24bd/octaaf 1,35khz

Comment

• Freek Fokker
                    • Aug 2003
                    • 495

En als je hem iets hoger crossed, op 1,6K bijvoorbeeld?
                    Neuzig zit hem een beetje rond de 1K denk ik dus kan best zijn dat ze daar wat teveel optellen. SMAART zou handig zijn.
                    SR20DET

Comment

• Mathijs
                      Moderator
                      • Aug 2002
                      • 1353

Neuzig zit tussen 600 en 900. 1,3K is inderdaad wel erg laag. Probeer het even een stukje hoger.

Waar heb je dat schuim op de hoorn gelaten?
                      Ik snap de functie er niet helemaal van.

Comment

• Watt Xtra
                        • Oct 2004
                        • 1119

ga van de week de driver eens hoger crossen, meende juist dat je met een zware 2"driver lager kunt crossen om zo het mid-midhoog mee te laten komen.

achterzijde van de hoorn is bepakt met 1cm schuim, Ik dacht dat de kunststof hoorn de boosdoener was en het kunststof het neuzige veroorzaakte.

Comment

• Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

1cm schuim tegen de behuizing van de hoorn aan zal niet zo veel doen.
                          Je kan het beter zoeken in de demping van de behuizing.

Het XO punt is ook vrij crusiaal.
                          Het kan goed zijn dat je precies in het neuzige gebied foute optelling hebt.

Comment

Working...