Hoge tonen driver

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

citaat:Ik ben van plan de hogetonen driver regelbaar te maken met een vermogen potentiometer. Wat is hiervoor een goede keuze?
    Een voldoende zware maar dat had je zelf ook bedacht waarschijnlijk!
    Aan te raden is een type met constante weerstand omdat dan je filter altijd 8 Ohms ziet en dus niet raar gaat doen. Een type dat ik hier heb liggen is de AT60H (merk ken ik niet) maar Monacor heeft juist dezelfde. Ze kunnen 100 Watt dissiperen.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Leinad
      • Apr 2004
      • 153

De Beyma 12GU heb ik ook gehad, toen in combinatie met een Craaft F-1 bullettweeter gecrosst op 5 kHz/18 dB oct. Het resultaat was niet goed. Hoger dan 3 kHz moet je echt niet gaan filteren. Ik zou op 2,5 kHz gaan zitten met de kantelfrequentie. De B&C DE25 is een mooie driver... Ik weet niet of je zoveel geld wilt uitgeven, anders zou je kunnen kijken naar de CP25 van Beyma. Als je die 3 dB verzwakt moet dat goed lukken vanaf 2,5 kHz!

Groeten Daniƫl.

Comment

• Paul van Dort
        • Jun 2004
        • 105

" De Beyma 12GU heb ik ook gehad, toen in combinatie met een Craaft F-1 bullettweeter gecrosst op 5 kHz/18 dB oct. Het resultaat was niet goed. Hoger dan 3 kHz moet je echt niet gaan filteren. Ik zou op 2,5 kHz gaan zitten met de kantelfrequentie"

Het verbaast me dat de Beyma 12GU problemen heeft met frekwenties > 3000 Hz. De fabrikant geeft aan dat zijn bereik 60-12000 Hz is.

Groetjes,
        Paul

Comment

• Henk de geluidsman
          • Jun 2005
          • 75

Probeer de RCF N450 eens. Is ook een prima driver die zeker zo niet beter klinkt dan de Beyma.
          nvt

Comment

• Leinad
            • Apr 2004
            • 153

Hoi Paul,

3kHz gaat nog wel, maar vanaf ca. 5kHz begint deze speaker sterk te bundelen. Voor de speaker een hoog rendement maar zo gauw je een stapje opzij neemt hoor je de hoge tonen snel afnemen. Het geluid boven de 5kHz vond ik verder ook niet aangenaam. Het omlaag verschuiven van de kantelfrequentie naar 3kHz had positieve gevolgen. Dus ik zou de kantelfrequentie zover mogelijk naar beneden trekken als de hoogdriver toelaat. (in geval van een kwaliteit driver zoals de B&C DE25)

Groeten Daniel.

Comment

Working...