De bouw van een 15" hybride basreflex/hoorn kast.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ivo
    • Jul 2003
    • 390

De bouw van een 15" hybride basreflex/hoorn kast.

Ik ben van het weekend begonnen met het ontwerp van een 15" hybride basreflex/hoorn kast. Maandag de kast gezaagd, maandagavond getest, niet gelijmd maar met lijmtangen erop, ik kon niet wachten. De eerste bevindingen, één 15" hybride kast gaat, zowel nearfield als midfield, qua druk, over dubbel eaw 150br, geladen met b&c 15tbx100 heen. Mijn lowcut had ik op 46hz 24db/okt, mijn lowpast op 120hz 24db/okt. Vandaag verlijm ik 2 kasten en ga vanavond deze twee testen. Foto's plaats ik vanavond.

O,ja de maten, kleiner dan 60x60x45 (dxhxb)
    Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Ik ben uitermate benieuwd
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• jozef
      • Jul 2003
      • 52

AAAAHHHHH, dit klinkt als een heel erg lief kastje met een hele grote mond! Ik ben heel erg benieuwd![:I][]

Comment

• Freek Fokker
        • Aug 2003
        • 495

Soort van Martin W8CS dus?
        Klink iig zeer interressant. Wat voor driver zit er in? ook een tbx?
        SR20DET

Comment

• ivo
          • Jul 2003
          • 390

De eerste foto.

De druk is echt overweldegend. Het freqentie gebied waar ik ze heb getest is tussen de 46 en 120hz. Zoals het er nu uitziet zijn deze kastjes, 2 per kant, geschikt tot een 250-300 man. Versterker vermogen, voor erop, 750watt/8ohm (1 per kant), 1500watt/4omh (2 per kant)
          Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

Met dat formaat kun je er ook een BPHtje van maken..dat zal waarschijnlijk nog harder rammelen
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            -[GSXke :)]-
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• ivo
              • Jul 2003
              • 390

De bph is wel een 18" speaker die 100,- euro meer kost en de kast weegt een stuk zwaarder en is toch aanzienlijk groter (60x60x80)(de kast van mij 45x60x60) en geloof mij, ik heb de bph gebouwd, 1 per kant gaat niet geweldig, er is al een keer een topic over geweest http://www.licht-geluid.nl/forum/top...earchTerms=bph

Comment

• jozef
                • Jul 2003
                • 52

Ivo, dat ziet er weer erg netjes uit! Ik vraag me alleen af is de klank niet wat wollig/dof?
                Grtz Ruud

Comment

• ivo
                  • Jul 2003
                  • 390

Wollig, als je geen lowcut gebruik onder de 46hz 24hz/0kt, dof niet. Het is ook geen sublaag kast. Ik ga het kastje van het weekend in een aantal ruimtes uit proberen, ik hou jullie op de hoogte.

Comment

• Klaaske
                    • Jun 2003
                    • 571

Je kunt toch ook een BPH voor die TBX ontwerpen ?
                    <font size=\"1\">
                    Groeten,
                    Jaap
                    <b>
                    -[GSXke :)]-
                    </font id=\"size1\"></b>

Comment

• ivo
                      • Jul 2003
                      • 390

Je zou een bph voor de tbx kunnen ontwerpen, ik gebruik overgens geen tbx in dit kastje.

Comment

Working...