Bouwtekening D&B MAX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • musiclover
    • Sep 2005
    • 14

Bouwtekening D&B MAX

Beste lezer,

Afgelopen weekend hoorde ik de compacte monitor D&B MAX monitor speaker als full range topkast. Dit heeft bij mij een grote indruk achtergelaten, en ik wilde deze speaker zelf gaan bouwen. Inmiddels ben ik erachter welke coax unit in dit kastje thuishoort, en ook heb ik een filter ontwerp. Nu zoek ik alleen nog de bouwtekening van de kast, of in elk geval alle afmetingen aan de binnenzijde. Wie kan mij hieraan helpen? Alvast bedankt!
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

mogen wij ook weten welke coax er in moet ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• musiclover
      • Sep 2005
      • 14

citaat:Geplaatst door sis

mogen wij ook weten welke coax en in moet ?
      sis
      Maar natuurlijk. Dit is een B&C 15CX40 voor zover ik heb kunnen nagaan.

Comment

• sis
        • Jul 2003
        • 3305

Hoe heb je dit ontdekt ??
        sis
        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• musiclover
          • Sep 2005
          • 14

Eigelijk per toeval,

Wij verhuren die MAX´sjes eens zo nu en dan. Nu stond er vandeweek eentje op de TD. Nadat ik deze had opengeschroefd stond er achterop de hele unit 15CX40. Dit typenummer kwam me al bekend voor, en ben toen eens gaan rondzoeken op internet, en kwam de B&C tegen. Ook op wat andere fora's kwam ik tegen dat het om deze unit zou gaan. De conus is in elk geval precies hetzelfde . Om er helemaal zeker van te zijn heb ik vanmiddag een mailtje naar audio-pro gestuurd, ben benieuwd wat ze ervan zeggen ALS ze er al iets van zeggen...

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Het klopt inderdaad dat deze speaker erin zit. Ik heb ook eens een max mogen inzien, helaas niet nameten, ik herkende de b&c meteen. Kun je de maten niet eens nameten, houtdikte en de poortmaten? Mocht je in deze gelegenheid zijn, zou ik de poortmaten van je mogen hebben?
            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• musiclover
              • Sep 2005
              • 14

Ik zal morgen eens kijken of ze de MAX al gerepareerd hebben. Als ie weg is dan is ie waarschijnlijk al mee op klus. Zogauw hij terug is meet ik de poorten na, maar eigelijk zou het natuurlijk veel toffer zijn om de complete bouwtekening te hebben van dit leuke kasje. Als iemand mij eraan kan helpen GRAAG!

Comment

• bertuss
                • Jan 2002
                • 816

dat is toch niet meopilijk ? als je hem levende lijve hebt staan op de TD.

Comment

• musiclover
                  • Sep 2005
                  • 14

citaat:Geplaatst door bertuss

Beweer ik dat dan?

Comment

• Jasper-Lichtbron
                    • Jun 2001
                    • 2155

Je kunt van D&B van iedere speaker gewoon de CAD tekeningen downloaden, dus doe niet moeilijk en haal daar je maten en gegevens uit. Dan moet je alleen nog even achterhalen van welk materiaal het een en ander is en je bent klaar: je eigen echte originele authentieke namaak D&B.

Anders koop je gewoon een max bij, waarom zou je ze gaan lopen namaken als je er al hebt... snap het niet helemaal?

Comment

• speakerfreak
                      • May 2002
                      • 1446

citaat:Geplaatst door musiclover

Beweer ik dat dan?
                      eh ja[xx(]
                      Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• musiclover
                        • Sep 2005
                        • 14

citaat:Geplaatst door speakerfreak

Beweer ik dat dan?
                        eh ja[xx(]
                        Dan ben ik scheel . Maar goed, ik had geen autocad op mijn PC staan, die neem ik morgen even van de zaak mee en zal die CAD tekeningen wel eens bekijken. Als het klopt (iCe) zegt dan is dit natuurlijk veel nauwkeuriger!

Comment

• musiclover
                          • Sep 2005
                          • 14

De MAX was nog aanwezig, en heb de poortmaten (=binnenmaten) opgemeten. De 2 poorten hebben een diameter van 71,25 mm en de diepte van elke poort bedraagt 70 mm. Als je de MAX voor je hebt dan zitten deze poorten vanaf de zijkanten 55 mm naar het midden toe, vanaf de hoogte van de baffle (dus niet de dikte van de zijpanelen erbij tellen!) zit deze 120 mm naar het midden toe. Ik zal vanavond een tekeningetje maken om e.e.a te verduidelijken. Mijn computer op de zaak is niet zo heel erg vlug met tekenprogramma's. Ow ja, de dikte van het hout is iets meer als 17 mm, dit is echter inclusief de spuitlak dus ik denk dat de houtdikte een mm of 15 á 16 is.

Ook kreeg ik zojuist een mailtje van audiopro terug. Ze schreven het volgende:

Beste John,

Frank Bothe hoofd engineering van d&b audiotechnik heeft voor zover ik weet inderdaad de B&C driver als basis voor de MAX genomen, er is echter tussen de driver en het bas chassis een adapter ring opgenomen die een fase probleem dat per definitie in dit soort drivers zit compenseert.

Wat zou dit voor soort ring zijn, en zou ik hier zelf ook aan kunnen komen?

De reden dat ik deze kastjes wil gaan zelfbouwen is omdat ze dan gewoon een stuk goedkoper zijn. Inkoop kosten ze iets van 1300 euro excl btw per stuk, reken zelf maar uit wat dit je gaat schelen als je zelfbouwt.

Comment

• Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

citaate 2 poorten hebben een diameter van 71,25 CM en de diepte van elke poort bedraagt 70 CM. Als je de MAX voor je hebt dan zitten deze poorten vanaf de zijkanten 55CM naar het midden toe, vanaf de hoogte van de baffle (dus niet de dikte van de zijpanelen erbij tellen!) zit deze 120 CM naar het midden toe
                            Wow, ze zijn een stuk groter als ik me had voorgesteld

Mvg Johan

Comment

• jadjong
                              • Oct 2003
                              • 654

De MAX was nog aanwezig, en heb de poortmaten (=binnenmaten) opgemeten. De 2 poorten hebben een diameter van 71,25 CM en de diepte van elke poort bedraagt 70 CM. Als je de MAX voor je hebt dan zitten deze poorten vanaf de zijkanten 55CM naar het midden toe, vanaf de hoogte van de baffle (dus niet de dikte van de zijpanelen erbij tellen!) zit deze 120 CM naar het midden toe. Ik zal vanavond een tekeningetje maken om e.e.a te verduidelijken. Mijn computer op de zaak is niet zo heel erg vlug met tekenprogramma's. Ow ja, de dikte van het hout is iets meer als 17mm, dit is echter inclusief de spuitlak dus ik denk dat de houtdikte een mm of 15 á 16 is.
                              Ik hoop dat je millimeter bedoelt, anders zal je transporteur erg blij met je zijn

Comment

Working...