Topkasten: advies nodig

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TLA-Productions
    • Aug 2005
    • 13

Topkasten: advies nodig

Hallo,

we zouden graag onze bestaande set uibreiden met nieuwe toppen,
    het zou gaan om 4 topkasten.

Eerst zullen ze gebruikt worden op 4 glijbanen van 600 watt (15" model van RCF)
    Later zouden we graag die zelfde toppen gebruiken voor 18" baskasten, eventueel zelf dubbele 18" kasten.

ik zat te denken aan een dubbele 12" of een dubbele 15" + hoorn ?
    of 2 x 12" + 8" + 2" ? wat denken julie ? bestaan er reeds kant en klare bouwplannen in deze richting waar je zelf ervaring mee hebt ?

kwa vermogen zou ik graag tussen de 600 en 1200 watt RMS zitten (uiteraard met marge) en dit omdat ik ze later graag zou door gebruiken

als iemand voorstellen heeft ... graag !

• jerre
    • Jun 2003
    • 286

heb je een richtprijs wat je 'r aan uit wilt geven?
    'k heb een tijd geleden een topje ontworpen gehad, heb er nu 4 stuks van (en tevreden natuurlijk), maar kwa prijs zit je dan rond de 700 a 800€ per top
    nu gij en dan ikke weer

Comment

• TLA-Productions
      • Aug 2005
      • 13

ja zoiets kwa prijs moet kunnen
      welke heb je juist gemaakt ?

iemand ervaring met deze ?
      http://www.speakerplans.com/index.php?id=mt102

Comment

• ivo
        • Jul 2003
        • 390

Eerst eens op een rijtje zetten waar je het voor wil gebruiken, hoeveel man, binnen of buiten, live of drive inn. Daar na welk systeem, basreflex, hoorngeladen, hybride systeem?. Als je voor laag 18" of dubbel 18" basreflex ga gebruiken, krijg je, met het ontwerp wat je voorstelde, problemen met je aankoppeling. Met een hoorngeladen systeem voor binnen, kleinere ruimtes, lijkt mij ook niet echt verstandig, evenals een basreflex systeem buiten of in grote ruimtes, zoals tenten ed. Daarnaast ga je het systeem actief aansturen of passief? Zet de dingen eerst eens op een rijtje.
        Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• TLA-Productions
          • Aug 2005
          • 13

zo te zien een beetje te weinig info gegeven
          het zou dus tot MAX 1000 man indoor zijn
          (ik reken 9 à 10 watt per man, 10.000 watt systeem dus
          waar de toppen 4 * 1000 zijn en de bassen 4 * 1200)
          dit is wel toekomst muziek,
          nu willen we tot +/- 500 man gaan, dus zelfde toppen om die 600 watt baskasten.

neem aan dat 8-9 op de 10 keer het binnen zal zijn, 1 keer in een tent en 1 keer echt helemaal buiten.

verder willen we ze actief aansturen met een DBX driverack PA, dus we kunnen 'maar' tot 3 weg gaan.

het is niet voor drive in, het is voor een verhuurfirma, wordt dus uitgeleed voor fuiven.

Comment

• ivo
            • Jul 2003
            • 390

Aangezien het laag zou ik 15"/1" of 2" of dubbel 15"/2" basreflex gebruiken.
            Zelf gebruik ik voor binnen tot 250-300 man enkel 15"/1" per kant op een labgruppen 4000 ( 1300 watt/8ohm ) ik heb voor de top nog vermogen over. Als je er twee per kant, gestackt, van neer zet kan je 500 man zeker aan. Dubbel 15"/2" x2 per kant, heftig....

Buiten

Tent, live

Kroeg

Bouw
            Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• TLA-Productions
              • Aug 2005
              • 13

welke zijn dit juist ? en wat stel je nu concreet voor ? enkel 15 of dubbel en heb je eventuele plannen ?

Comment

• ivo
                • Jul 2003
                • 390

1000 man, dubbel 15"/2". De drivers die ik in de 15"/1" kast gebruik is b&c 15" en een oem bms 1". Ontwerp voor de dubbel 15"/2" is in de maak. Ik ga zelf ook grotere feesten draaien en wil deze ook voor mijzelf gebruiken. Bij interesse in een evt ontwerp, mail mij even prive.

Comment

• Freek Fokker
                  • Aug 2003
                  • 495

Zijn dat SB150r's?
                  SR20DET

Comment

• ivo
                    • Jul 2003
                    • 390

Yep, maar niet met rcf maar met b&c.

Comment

• jerre
                      • Jun 2003
                      • 286

Dit is mijn ontwerp:
                      bouw
                      Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

buitenstackje/ 8 volleybalvelden 1 top per kant

bij gebruik van 4 bas + 4 top, versterkt door dit:

toppen hebben al 1200w op hun kiezen gehad zonder prob.
                      Nu, ik ga hier geen welles nietes spelletje van maken, Ivo weet waarover hij het heeft, ik heb m'n toppen nog niet in een zaal met 1000 man kunnen testen, maar 'k denk dat het geen probleem mag geven.
                      De toppen lopen door tot een 80 a 90Hz, fullrangegebruik is minder omdat er dan teveel eq aan te pas komt (bij normaal gebruik praktisch geen eq nodig).
                      Ik denk dat Ivo trouwens de plannen nog heeft (mag je trouwens online plaatsen als je wil)
                      Ze zijn geladen met 2x sm212 + 1 smc60 (beyma)
                      nu gij en dan ikke weer

Comment

• TLA-Productions
                        • Aug 2005
                        • 13

heb je meetresultaten van die kasten ?
                        kan je me het ontwerp anders eens doormailen ?

thx !

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

citaat:Geplaatst door Freek Fokker

Zijn dat SB150r's?
                          Yep, en Ivo is mij daar dankbaar voor want hij gebruikt ze regelmatig, tot volle tevredenheid heb ik begrepen [8D]
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• TLA-Productions
                            • Aug 2005
                            • 13

thx voor de mail
                            ik verwacht nog een mailtje ...

Comment

Working...