W-bin kasten

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blackreflect
    • Sep 2005
    • 2

W-bin kasten

Ik ben in het bezit van 2 lege dubbele W-bin kasten, hierin zou ik 2 eminence kappa 15 LF speakers willen steken. Het is de bedoeling dat mijn kasten een stevige bas kunnen produceren. Deze speakers zijn 600 Wrms / 1200 Wpeak en hebben een Xmax van 5.5mm.

Volgens verschillende mensen zouden deze luidsprekers goed zijn voor mijn kast. Kan iemand dit bevestigen?

Ook vroeg ik mij af welke verf (kleur zwart) ik best kan gebruiken op MDF-hout om nattigheid (op fuiven bier) te kunnen afwassen? Is dit een soort lakverf ofzo?
  • Dr. Edie
    • May 2003
    • 671

citaat:Geplaatst door blackreflect

Ik ben in het bezit van 2 lege dubbele W-bin kasten, hierin zou ik 2 eminence kappa 15 LF speakers willen steken. Het is de bedoeling dat mijn kasten een stevige bas kunnen produceren. Deze speakers zijn 600 Wrms / 1200 Wpeak en hebben een Xmax van 5.5mm.
    Welke W-Bins zijn het? Bouwtekening? Wat is de ruimte van de achterkamer? (hoeveel liter)

Ik zie vaak W-Bin's bestokem met die Eminence speakers, ikzelf gebruik tot volle tevredenheid de Beyma SM115-K (500 rms/ 98dB xMax van geloof ik 7.9 mm)
    citaat:
    Ook vroeg ik mij af welke verf (kleur zwart) ik best kan gebruiken op MDF-hout om nattigheid (op fuiven bier) te kunnen afwassen? Is dit een soort lakverf ofzo?
    Ik heb op MDF gewoon matte zwarte verf gebruikt met een (beetje krasvaste) laklaag eroverheen. Heeft lang goed gehouden

Nja, de nadelen van W-Bin's kan je? Onder de 50 Hz geen output bij een kast per kant, zeker als het 15" is.
    Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• blackreflect
      • Sep 2005
      • 2

Ik heb geen bouwtekening van de luidsprekers, ik heb ze zo gekocht.
      Tot zover mijn kennis over luidsprekerkasten gaat is het een dubbele 15" front-loaded horn systeem waarbij beide speakers onder een hoek van 45° liggen en zo door de hoorn hun geluid naar buiten brengen. Vooraan in het midden zit geen luchtspleet (sommige W-bin's hebben dit wel). Het model heet earthquake 8xx en kan je vinden op http://home.tiscali.be/van-thienen/index.html

Dank u wel voor de reactie
      Benjamin

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

Hun gebruiken zo te zien ook de Eminence Kappa LF, of de Gamma óf de Celestion Q 15-2550. Ik zou dus niet moeilijk doen en een keuze uit één van deze 3 maken
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...