Kast voor PM-10/P. audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • speakerfreak
    • May 2002
    • 1446

Kast voor PM-10/P. audio

Hoi,

Nu heb ik dus deze speaker

gekocht, voor zeer leuke prijs nieuw kunnen kopen, in eerste instantie voor komende auto bedoeld, maar kwam er dus achter dat het exact de zelfde speaker is alsss

ja, de PM-10 van P. audio, die even leuk 320 euro ex btw is...

Nu ben ik van plan er zaterdag nog 1 te halen, aangezien er volgens mij wel aardig wat uit te halen moet zijn met zijn 15kilo

Nu zit ie in een 36 liter kastje met simpel poortje, maar klinkt niet bepaald tof, te snel grote uitslag en bijgeluiden van de woofer.

Wie kan hier een leuk kastje voor mij voor bedenken, bandpassje mag ook, moet natuurlijk wel een beetje diep ingang inzitten, maar ook de punch en volume :P [^]

TNX
    Derbi Gpr Project aan de gang
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

Nu zag ik dit in de specs op speakerstore staan,

sensitivity [dB] 89.0 [xx(][xx(]
    power [W] 400

Schiet niet echt op volgens mij...
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• speakerfreak
      • May 2002
      • 1446

waarom zou dat nou weer niet opschieten, ja rendement is niet gruwelijk hoog en vermogen niet zo gruwelijk veel maar dat is niet iets waardoor het geluid kut zou zijn...

Weet dat contour geloof ik de 8inch versie wel eens had en er zeer tevreden over was.

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

Kastje had ik nog liggen, en is 36 liter, wat niet verkeerd zou zijn voor de woofer, maar ik kan wel nutteloos weer een ander kastje maken waar ik zometeen ook weer niks aan heb...

Dus eerst even wat suggesties horen, en dan bouw ik wel een mooi kastje of niet mooi maar stevig:P

Comment

• speakerfreak
          • May 2002
          • 1446

Inderdaad ik heb hem op een caraudio site gekocht, maar kwam er toen achter dat het dus precies de zelfde was als de P audio, en vond de prijs zo leuk dat ik er dus van plan ben nog 1 te halen....

Comment

• Drive inn tnt
            • Sep 2003
            • 1082

Als je hem in je auto doet moet je er ff een mooit kasje voor timmeren. Voor in de auto zijn er zoveel ontwerpen. Vind het wel mooi als je deze jongens een beetje kan zien. Is wel mooi!!! Maar goed..
            Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Contour
              • Feb 2001
              • 1018

Hallo,

De P-Audio TM-8 deed het leuk op lage vermogens. Een erg droge bas in een gesloten kastje. Bij hogere vermogens is de muzikaliteit ver te zoeken. Het rendement is zo laag dat als je goed luistert je inderdaad soms vreemde geluiden van de drivers hoort afkomen. Ik denk dat een bandpasskast voor die TM serie is aan te bevelen.

Een enkele Punisher hoorn met een paar watts erachter speelt in mijn kamer twee van die TM-8 drivers gigantisch weg. De Punisher gaat veel harder en dieper.

MVG Contour

Comment

• e-sonic
                • Aug 2004
                • 329

T'is volgens mij vooral een speaker om naar te kijken, wat een "achterwerk"

Maar even sereneus, dit moet in een gesloten kast, die vooral heel goed dicht is.

Voor PA of eigenlijk F.O.H. totaal n.v.t...

veel boem boem plezier in een golfje.
                Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• speakerfreak
                  • May 2002
                  • 1446

is ook zeker niet bedoeld voor PA oid, eerder als home subje, of dus beetje flink te boemboemen in de auto jah.

bandpass kastje lijkt me leuk, maar in winisd kwam ik er niet echt helemaal uit, zon lange poort:P in zon klein kastje

Comment

• bertuss
                    • Jan 2002
                    • 816

en als je er eens een 8" hoorn voor maakt?
                    heb nog een ontwerpje liggen van een soortgelijke speaker. echter nooit reactie gekregen van de persoon die hem ging bouwen

Comment

• bertuss
                      • Jan 2002
                      • 816

lijkt op een naar beneden geschaalde punnischer.

maar bijgeluiden wil je niet hebben zeker niet in een hoorn.

Comment

• speakerfreak
                        • May 2002
                        • 1446

tis een 10inch he.... en om nou een hoorn in me auto te gaan leggen ...

Comment

• Mathijs
                          Moderator
                          • Aug 2002
                          • 1353

citaat:Maar even sereneus, dit moet in een gesloten kast, die vooral heel goed dicht is
                          Inderdaad. Deze driver is ontworden voor een gesloten kast. Hierdoor blijft hij strak en ben je de bij geluiden (gezwabber) kwijt.

Comment

• Contour
                            • Feb 2001
                            • 1018

Ik vermoed dat je de bijgeluiden NIET kwijt bent in een gesloten kastje. Althans dat was het geval bij mijn P-Audio TM-8 drivers. Volgens mij is resonantie van de centreering verantwoordelijk voor de bijgeluiden. Deze geluiden komen door de relatief dunne konus buiten de kast.

MVG Contour

Comment

• bertuss
                              • Jan 2002
                              • 816

wrom geen hoorn in de auto??

kijk eens naar bill fitzmaurice, die heeft toch hoorntjes voor in de auto

wel 8" weer. dus das weer niet helemaal passend.

Comment

Working...