jbl w-bin kast 18"

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikosfm
    • Apr 2005
    • 17

jbl w-bin kast 18"

Hallo boys, heb 4 w-bins gekocht zonder speaker, wil ze gebruiken in open lucht en tenten. Welke speakers kunnen het beste in zo'n kast? Natuurlijk wil ik zo hoog mogelijk rendement. Hoor het wel. Niko

gemoved naar speakers -g.
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

als je weet welke speakers er altijd hebben ingezeten, dan kan je een speaker zoeken die kwa parameters bijna hetzelfde is. Of je stopt er dezelfde speaker in.

Welke wbin kasten zijn het eigenlijk? En wat is je beschikbaar budget, want reken maar op een 250 euro en meer per speaker ongeveer...

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• nikosfm
      • Apr 2005
      • 17

Het is een w-bin van jbl, gelijkwaardig aan de w-bin va SA. Origineel zitten er volgends mij jbl 2241 in. Een speaker van 400 of 600 watt rms. Ik zat te denken aan een speaker van Rcf met meer vermogen maar welk type moet ik dan gebruiken?

Comment

• Dr. Edie
        • May 2003
        • 671

citaat:Geplaatst door nikosfm

Het is een w-bin van jbl, gelijkwaardig aan de w-bin va SA. Origineel zitten er volgends mij jbl 2241 in. Een speaker van 400 of 600 watt rms. Ik zat te denken aan een speaker van Rcf met meer vermogen maar welk type moet ik dan gebruiken?
        Mag ik vragen waarom meer vermogen ? Belangrijker is de gevoeligheid, en die zit bij DIE speaker van JBL wel snor. Bovendien "voelt" deze speaker zich prima thuis in een W-Bin (wat lang niet elke speaker doet!).
        Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

De JBL 2241H kost tegenwoordig 568 euro ex. BTW per stuk in Belgie
          Even rekenen 4 x 568 = 2272 euro + 477 euro BTW = 2749 euro voor de speakers alleen al
          dure grap als je de originele wil gebruiken !!
          sis
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• LSD
            • Jul 2002
            • 152

citaat:Geplaatst door sis

De JBL 2241H kost tegenwoordig 568 euro ex. BTW per stuk in Belgie
            Even rekenen 4 x 568 = 2272 euro + 477 euro BTW = 2749 euro voor de speakers alleen al
            dure grap als je de originele wil gebruiken !!
            sis
            2de handsjes zoeken => www.google.com
            wiezoektievindt
            ----------------------------------------------
            Tja... een uit de hand gelopen hobby is ook een hobby
            ----------------------------------------------

Comment

• nikosfm
              • Apr 2005
              • 17

Ik heb ook een beetje zitten kijken op internet en mijn oog viel op een eminence speaker, de sigma pro 18. Heeft iemand hier ervaring mee, en gaat deze speaker ook weken in een w-bin?

goeiedag eem!@#$%^&*()

Comment

• pilot
                • Nov 2003
                • 267

Ik heb er de 18g50 van beyma inzitten en gaat erg goed te keer hoor,misschien dat er nog betere speaker zijn maar dan zou ik ze toch naast elkaar moeten horen
                master-qsc en de rest

Comment

• jan-andries
                  • Dec 2004
                  • 50

Je moet eens op ebay zoeken.
                  Ik heb ook lang moeten zoeken achter die 2241 van jbl, maar heb er in duitsland 4 gevonden voor 1400 euro. (en ze zijn in nieuwstaat)
                  Ging daar nu kasten voor laten bouwen, maar door een tegenslagje zal dat nog een maandje moeten duren.
                  Ik heb die jbl's al regelmatig gehoord en mits voldoende volume van de kast, laat hij menig ander subkast verbleken.

Comment

• e-sonic
                    • Aug 2004
                    • 329

Je zit met een w-bin of een bas reflex vast aan de originele speaker.

Een bas reflex kun je nog opnieuw afstemmen, met een W-bin lijkt me dat wat kritischer.

De eminence en de JBL zijn niet uitwisselbaar, gezien de verschillende T/S parameters.
                    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

heb al eens gehoord dat de l18s800 van rcf ook erg goed gaat in een w bin, mocht je dit willen uitproberen dan mail maar, heb er nog een paar liggen.groeten arjan

Comment

• Lochte BaS
                        • Feb 2005
                        • 5

Ik heb 4 van die wbins staan met de 18p300 erin.. Wij gooien er meestal 2 op elkaar, met een kilowatt per stuk aangestuurd en dan gaan ze toch akelig hard..

Comment

Working...