Wat voor hout?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

underlayment is echt wat anders dan fins/russisch(nog beter!) berken multiplex.
    Leg voor de fun de twee verschillende soorten maar eens naast elkaar of vraag iemand die beiden wel eens heeft verzaagd naar de verschillen.

Van underlayment bouw je GEEN speakers!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rademakers
      • Jul 2003
      • 1281

Zo op het eerste gezicht zie ik de knopen en de gaten tussen de lagen al zitten. Het is wel Fins, maar de kwaliteit van Fins Berken multiplex (BB/B of B/BB, één van de twee) zit em in meer als het Fins of hout alleen.

Mvg Johan

Comment

• luc2366
        • Jul 2002
        • 1161

citaat:Geplaatst door moderator

fins/russisch(nog beter!) berken multiplex.
        zeker van? want russische berk is stukken goedkoper. en ik heb binnenkort ook een aantal platen nodig, vandaar...

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

zeker van ja[8D]
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jens
            • Aug 2004
            • 1066

underlayment is vaak nog krom ook, bestaat uit minder lagen fineer, is zachter, veel oneffenheden,

gebruik dat hout maar als je je speakers wil versturen met de post.......kan je ze mooi me inpakken

Comment

• ivo
              • Jul 2003
              • 390

Van Underlayment bouw je geen kasten?. Trek Yorkville maar eens los, en ik durf te wedden dat er meer kasten mee gebouwd worden.
              Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Rademakers
                • Jul 2003
                • 1281

citaat:zeker van ja
                Heel zeker?

Waarin uit die extra kwaliteit zich dan?

Mvg Johan

Comment

• SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

De prijs van multiplex wordt ook sterk bepaald door het aantal lagen waaruit het is opgebouwd.
                  Underlayment is voor 18MM vaak maar 7 laags!
                  Ook kom je wel bij de bouwmarkt goedkopere berken mulitplex tegen, maar dan is het bijna altijd maar 9 laags (18mm)
                  Soms is het zodanig k*t verlijmd, dat je de toplaag in grote stroken kunt afstrippen. Denk je dus dat je je kastje goed verlijmd, maar dat doe je dan op drijfzand[V]

Advies dus:
                  Als je bij de bouwmarkt koopt, tel dan goed het aantal lagen, en kijk ook naar de dikte van de toplagen.
                  Nog beter: ga naar een goede plaatmaterialenhandel en zoek wat perfecte platen uit...11 laags voor 18mm[)]

Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Cerwin vega bouwt ook met underlynment. en JBL vroeger ook.
                    maar fins berken kwaliteit zie je aan lagen, 15 mm bestaat al uit 11 lagen, en ja dat kost een beetje, zo'n 20 euro per vierkante meter kun je het beste kopen bij een goede houthandelaar, verwerkingsbedrijf.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• johnsonprodukties
                      • Aug 2005
                      • 49

ookeej,

als ik dit zo hoor ga ik naar iets anders opzoek!
                      [8D]
                      .: Maar ik blaf met Beyma! :.

Comment

• Drive inn tnt
                        • Sep 2003
                        • 1082

Ff een hele domme vraag, maar waar kan je fins berken multiplex kopen? Ligt aan mij of is dit nie zo goed te vinden? Ik ben nu zo'n beetje in alle bouwmarkten in zeeland geweest maar ze hebben alleen meranti.
                        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• pilot
                          • Nov 2003
                          • 267

Als je iemand kent die is ingeschreven in de kamer van koophandel kan je ook bij andere bedrijven terecht,waar ze het zeker hebben de bouwmaat,pont meyer en evt bij een lokaal bouwbedrijf informeren of ze het kunnen leveren
                          master-qsc en de rest

Comment

• Rademakers
                            • Jul 2003
                            • 1281

Als particulier kun je bij de meeste lokale houthandels terecht.

Mvg Johan

Comment

• Drive inn tnt
                              • Sep 2003
                              • 1082

Ow shit, ik ben echt dom. Ik heb ik de vakantie een aantal weken bij een bouwbedrijf gewerkt. [:P] daar ga ik dat wel is even vragen.
                              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Drive inn tnt
                                • Sep 2003
                                • 1082

Nou nog ff bij een praxis weze kijken voor hout, ze hebben alleen populieren multiplex. Is dit ook te gebruiken?
                                Vette boksuh meneer

Comment

Working...