Vraagje over RCF speakers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RCF
    • Jun 2003
    • 91

@Johnson: Sorry, heb net thuis ff gezocht maar kan alleen maar specs vinden van de AK. Maar volgens mij heb ik ze ooit gezien (en toen nog vergeleken met die van de AK-versie). Dus ze moeten er wel ergens zijn. Iemand anders hier op het forum?[?]

Off-topic (alweer):
    @Johan: De sub wordt aangestuurd door een V5000+ van American Audio. We hebben getest met een normale muziek cd. Crossover van Tehringer, de Super X Pro CX2310. X-over freq op 120hz en highpass filter 25hz aan.
    De kasten klinken echt geweldig alleen jammer dat de speakers bij vol vermogen klappen[xx(]. En dat klappen is echt niet het volledig in de clip sturen van versterker. Want dan zou je het wel eerder horen.
    Maar wanneer je volume langzaam opdraait hoor je de rustige bass nog wel heel netjes en net bij die piek klapt deze.

Eerlijk toegegeven: Dit klappen heeft de speaker sinds we er een nieuwe versterker voor hebben gezet. Maar ik blijf erbij de L15P200AK (of eigenlijk A) met een 800W (AES) op 8Ohm ervoor vol open, moet toch gewoon goed gaan?????

Groeten Edgar
    Wij hadden TREP! Nu 4 stuks SB150r.... Ook leuk....

Comment

• ivo
      • Jul 2003
      • 390

Dat is het rare bij deze kasten, ze gaan niet over hun nek. Je hoor pas dat je te ver ben als de speaker begint te "klappen". Het wordt minder als je de kast bij 46hz 18db/okt laat af vallen (logisch)
      Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

• Rademakers
        • Jul 2003
        • 1281

citaat:moet toch gewoon goed gaan?????
        Je ondervindt zelf in de praktijk dat het niet zo is. Dat zou toch genoeg moeten zeggen.

citaat:Je mag vooral niet vergeten dat dit EAW subje zéér compact is met een geluidsdruk die je normaal niet kan verwachten van een basreflexje
        Zolang EAW niet naar buiten treedt met het feit dat ze een manier hebben gevonden om de wetten der natuurkunde te overtreden, kunnen we er voorzichtig van uitgaan dat dat niet zo is. Daar zou je namelijk niet alleen een patent op kunnen krijgen, je zou ook nog eens een Nobelprijs toe krijgen (dat zou vooral de marketing afdeling wel zien zitten).

Tot die tijd kunnen we er maar het beste van uitgaan dat ze weten hoe ze een processor moeten instellen. Door bijv. te limitten op rms-vermogen ipv piek, hogere lowcut met stijlere afval en een bultje of kuiltje her en der kun je heel wat bereiken, aangezien de oren zich nog wel eens voor de gek willen laten houden.

Een derde factor zou je kunnen zoeken in de afgespeelde muziek. De muziek die Sis afspeelt valt qua dynamiek in het laag in een heel andere klasse als bijv. een stevige houseparty of sinusbassen zoals in diverse subwoofertests. Iets, waar een processor die limit op rms vermogen weer handig op in kan springen.

Zo heb ik ooit eens met 500 Wrms (sinusbassen) het lak(top)laagje van mijn spoeldrager gebrand, terwijl deze met 1000 Wrms en een luchtig deuntje duidelijk aangaf meer te kunnen verwerken.

Mvg Johan

Comment

• RCF
          • Jun 2003
          • 91

Zozo hier ben ik weer. De tweede SB150r is af en klinkt toch stukken beter dan de eerste. D.w.z. dat hij geen last heeft van het klappen met exact dezelfde instellingen/vermogen.

Het enige verschil is nog dat er in de eerste nog geen dempingsmateriaal aangebracht is en in de tweede al wel een laagje.

Hebben net een kant van onze "nieuwe" set eens geprobeerd en het was toch boven verwachting. De buren kwamen al vragen of het wat zachter kon, want hun kinderen waren uit bed gekomen en dachten dat er oorlog was......

Dus nog steeds positief over deze kasten.

@Johnson: Blijf nog wel ff zoeken naar de specs..

Groeten, Edgar

Comment

• johnsonprodukties
            • Aug 2005
            • 49

Ik kan egt nergens geen specs vinden...baal er gruwelijk van!!!
            .: Maar ik blaf met Beyma! :.

Comment

• Rademakers
              • Jul 2003
              • 1281

citaat:"the L15P200A was 12 yeares ago upgratet to L15P200AK K is for Kapton
              Voice-Coil Former. the parameters of the speaker are, expect Powerhandling, raffly the same as this."
              Niet al te best Engels maar het staat er toch echt.

Mvg Johan

Comment

• johnsonprodukties
                • Aug 2005
                • 49

citaat:Geplaatst door Rademakers

citaat:"the L15P200A was 12 yeares ago upgratet to L15P200AK K is for Kapton
                Voice-Coil Former. the parameters of the speaker are, expect Powerhandling, raffly the same as this."
                Niet al te best Engels maar het staat er toch echt.

Mvg Johan
                Jha maar ik zoek specs over de L15P200 en niet over de A versie!

Geert

Comment

• Rademakers
                  • Jul 2003
                  • 1281

Het kan zijn dat ik er naast zit maar die A wordt niet altijd vermeld. Dus het zou best kunnen dat de 15P200 hetzelfde is als de 15P200A, tenzij je natuurlijk weet dat het niet zo is?

Mailtje naar RCF sturen?

Mvg Johan

Comment

• johnsonprodukties
                    • Aug 2005
                    • 49

welkt e-mail adres moet ik hebben voor RCF Nederland?!

Comment

• RCF
                      • Jun 2003
                      • 91

Heb net mailtje naar RCF in Italy verstuurd en ook een naar Konitech Nederland. Met de vraag om de specs van zowel de L15P200, als de A- en de AK-versie.

Maar in een eerder topic gaf RCF Duitsland al aan dat de specs van de A-versie gelijk zijn aan die van de AK.... (behoudens vermogen). Dus is de A-versie zeker NIET gelijk aan de RCFL15P200.

Maar al met al weet 'Johnson' nu nog niets. FF reactie van RCF of Konitech afwachten dus...(als die al komt[)])...

Groeten,

Edgar

Comment

• RCF
                        • Jun 2003
                        • 91

Hallo 'Johnson',

Heb zojuist antwoord ontvangen van Konitech. Heb je dit antwoord doorgestuurd waarin een Excel bestand zit met alle gegevens van RCF speakers. Hier staat ook de RCF L15P200 tussen.

Van RCF in Italie heb ik nog geen antwoord ontvangen. Weet van de vorige keer, toen ik specs van RCF L15P200A en een andere 'oudere' RCF speaker opgevraagd heb, dat het wel even kan duren. Ach ja, die Italianen....[8D]

Suc6 ermee.

Groeten,

Edgar

Comment

• Freek Fokker
                          • Aug 2003
                          • 495

Ik heb daar dus ook last van met mijn sb150r's. Zonder orginele EAW processor gaan ze klappen op een gegeven moment. Eigenlijk veel te snel al, nog lang geen -6dB en het gedonder begint al. Als de amp op 4 ohm per kanaal werkt ipv 2 ohm (gebrugd dus) verbeterd het wel iets. Komt waarschijnlijk door dat de dempingsfactor dan toeneemt. Iets hogere low-cut lost het gedeeltelijk op. Maar ik heb dus ook wel eens gehad dat het een hele avond vol in de rms limiters stond te spelen, terwijl het zwaar strak bleef klinken. Wazige kastjes iig.
                          SR20DET

Comment

• johnsonprodukties
                            • Aug 2005
                            • 49

Keej bedankt wacht je mailtjuh af `RCF`

Comment

• sis
                              • Jul 2003
                              • 3305

Hier staat het ook duidelijk vermeld !!!

Applications
                              The SB150 provides high output sub bass response in a compact enclosure. Tuned enclosure venting extends LF response and minimizes driver strain. MX Series processors extend LF response and safeguard against cone excursion damage. Six year warranty.

Performance
                              Frequency Response
                              ±3 db 33Hz to 300Hz [u](43Hz w/out CCEP)</u>
                              -10 dB 29Hz (32Hz w/out CCEP)
                              Recommended High-Pass Frequency 25 hz

sis
                              Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Freek Fokker
                                • Aug 2003
                                • 495

Wat kost zo'n ding Sis? 1200 euri ofzo toch?
                                Ach mij beukt het hard genoeg, maar het mag wel wat verder gooien.
                                SR20DET

Comment

Working...