Hoe kom ik aan geperforeerd staal?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Barthezz80
    • Aug 2004
    • 365

Hoe kom ik aan geperforeerd staal?

De vraag zegt het al: Hoe kan ik aan geperforeerd staal komen voor mijn zelfbouwluidsprekers, om een beschermingsgrill te maken over de hele voorkant van de kast?
    De meeste ijzerzaken hier in de buur hebben alleen maar met vierkante gaatjes, dit vind ik lelijk..

Hier een voorbeeld van het soort grill wat ik zoek:
    Bart
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

ga na een plaatverwerkings bedrijf!! heb ik ook gedaan, perfect op maat en zeker niet duur!!!
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Even een metaal constructie bedrijf bij jou in de buurt zien te vinden, een gewone bouwmarkt/DHZ zaak heeft dit inderdaad niet.

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• Barthezz80
        • Aug 2004
        • 365

zou dit er 1 zijn?
        ps. ik woon zelf in Vlaardingen!
        Bart

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

kan ik nou beter zoeken dan jij?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Moest het zelf ook hebben, simpelweg:

DE GAMMA

Groot, klein, kleiner... Alles hebben ze!

Dacht dat een plaat €14,- koste.

EDIT: Ha mod, je bent me voor, vanwaar dat enorme verschil in prijs? Meende dat Dutycases hetzelfde ook had voor iets van €20,- per plaat...

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Barthezz80
              • Aug 2004
              • 365

citaat:Geplaatst door hugovanmeijeren

Moest het zelf ook hebben, simpelweg:

DE GAMMA

Groot, klein, kleiner... Alles hebben ze!

Dacht dat een plaat €14,- koste.

EDIT: Ha mod, je bent me voor, vanwaar dat enorme verschil in prijs? Meende dat Dutycases hetzelfde ook had voor iets van €20,- per plaat...

Groeten Hugo
              Gaaf! Ik ga er wel even langs vanmiddag!
              Bart

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Groeten Hugo
                Ben niet van het prijsbeleid....wel van het snel opzoeken
                Kan natuurlijk te maken hebben met de afmetingen van een plaat, zou het eerlijk niet weten!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Barthezz80
                  • Aug 2004
                  • 365

citaat:Geplaatst door moderator

Groeten Hugo
                  Ben niet van het prijsbeleid....wel van het snel opzoeken
                  Kan natuurlijk te maken hebben met de afmetingen van een plaat, zou het eerlijk niet weten!
                  Ik heb zojuist de plaat gekocht bij de G. amma[]
                  was inderdaad 14eu.
                  plaat is voldoende stevig voor kleinere PA kistjes, dus ik zie niet in waarom ik hem duurder zou kopen!
                  Ik denk alleen dat die 10x duurdere platen op J&H wel veel meer 'air' zijn en minder 'metaal' zijn, dus die zullen wel meer geluid doorlaten..
                  Bart

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

juist en daar zit het verschil, in de bouwmarkt krijg je metaal met een luchtdoorlaat van ongeveer 40%, dit is veel te weinig!!!!!!!! hier in de shop is het al ongeveer 60 a 65% en bij een plaatverwerkingsbedrijf kunnen ze stanzen wat jij wilt hebben!!!!!
                    En dan kun je ze nog op maat krijgen ook! nu moet je zelf aan de slag met een machine en krijg je het nooit zo strak als dat ze het onder een schaar leggen.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

oja ik heb ze laten maken voor mijn BR18 en dat koste mij nog geen 16 eurie de plaat, superstrak op maat!! en retesterk

Comment

• eddie
                        • Nov 2004
                        • 169

Hallo, ik gebruik altijd getrokken staal, met van die diagonale
                        openingen, galva spray erover en klaar is kees

Comment

• wout
                          • May 2003
                          • 100

citaat:Geplaatst door eddie

Ja let op met die platen; sommige zijn gewoon staal en dat zal gaan roesten na betrekkelijk korte periodes.. Ik weet niet wat ze in de gamma hebben maar ik gebruik altijd RVS (inox op zen belgisch) zodat ze nooit gaan roesten..
                          The leader knows, Dateq.
                          The leader knows, Dateq!

Comment

• Barthezz80
                            • Aug 2004
                            • 365

citaat:Geplaatst door wout

citaat:Geplaatst door eddie

Ja let op met die platen; sommige zijn gewoon staal en dat zal gaan roesten na betrekkelijk korte periodes.. Ik weet niet wat ze in de gamma hebben maar ik gebruik altijd RVS (inox op zen belgisch) zodat ze nooit gaan roesten..
                            The leader knows, Dateq.
                            ja ik weet ook niet hoe het zit met roesten bij deze Gamma platen, en zoals ik al zei vind ik ook dat de gaatjes 'iets' kleiner zijn dan bij de speciale 'PA' staalplaten(ik schat idd dat ze zo'n 40/50% air zijn![:I], ik weet niet of dit bij sub veel uitmaakt, maar aangezien ik nu al ver boven m'n budget voor het kastje uitga zet ik hem er gewoon maar in op de gok/test, als het echt niet goed blijkt te zijn kan ik altijd nog op de zelfde plek een 60/70% air staalplaat erin zetten!
                            Bart

Comment

• hugovanmeijeren
                              • Oct 2004
                              • 1436

citaat:Geplaatst door Barthezz80

ja ik weet ook niet hoe het zit met roesten bij deze Gamma platen, en zoals ik al zei vind ik ook dat de gaatjes 'iets' kleiner zijn dan bij de speciale 'PA' staalplaten(ik schat idd dat ze zo'n 40/50% air zijn![:I], ik weet niet of dit bij sub veel uitmaakt, maar aangezien ik nu al ver boven m'n budget voor het kastje uitga zet ik hem er gewoon maar in op de gok/test, als het echt niet goed blijkt te zijn kan ik altijd nog op de zelfde plek een 60/70% air staalplaat erin zetten!
                              Kwa geluid was het bij mijn speakers géén probleem... (het ging dan wel over een paar spraak kastjes en niet over subjes maargoed...)

Groeten Hugo
                              Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

Working...